چرا منتظر خودروهای ارزان قیمت نباشیم؟/ دادفر: با حقوق ماهیانه 10 میلیون تومان حتی نمی توانی خودروی اقتصادی بخری

چرا منتظر خودروهای ارزان قیمت نباشیم؟/ دادفر: با حقوق ماهیانه 10 میلیون تومان حتی نمی توانی خودروی اقتصادی بخری

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: باید انتظار داشته باشید ماهانه 10 میلیون تومان و سالانه 120 میلیون تومان درآمد داشته باشید. با این رقم 120 میلیون تومان برای چه خودرویی می پردازند؟ برای وسیله نقلیه اقتصادی، دولت باید سخت کار کند و نیاز به پیگیری زیادی دارد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت وگو با خبرگزاری خبرآنلاین، در پاسخ به این سوال که با توجه به عرضه این خودروها در بورس، برخی از تحلیلگران می گویند نباید منتظر ارزان شدن خودرو باشیم. زیرا این خودروها با قیمت پایه وارد بازار می شوند و بلافاصله با قیمت دو برابری از بازار خارج می شوند. اتفاقی که برای کرامت و لاماری افتاد و دو میلیارد شدند می گوید: قطعاً این اتفاق می افتد.

دادفر در پاسخ به این سوال که با وجود اینکه خودروهای اقتصادی وارد کشور شده اما این خودروها دیگر اقتصادی نخواهند بود، می افزاید: دیگر توان واردات خودروهای اقتصادی را نداریم. نه تنها در حوزه واردات، توان تولید خودروهای اقتصادی را هم نداریم. ماشین اقتصادی یعنی چه؟ این بدان معناست که شما می توانید خودرویی با درآمد متوسط ​​سالانه بخرید.

وی خاطرنشان می کند: باید به طور میانگین ماهیانه 10 میلیون تومان و در سال 120 میلیون تومان درآمد داشته باشید. با این رقم 120 میلیون تومان برای چه خودرویی می پردازند؟ برای وسیله نقلیه اقتصادی، دولت باید سخت کار کند و نیاز به پیگیری زیادی دارد. در شرایط فعلی چنین وضعیتی وجود ندارد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می گوید: شاید 2 سال پیش که بحث می کردیم این امکان وجود داشت که چنین خودرویی را با قیمت پایین در اختیار مردم قرار دهیم، اما الان به نظرم خیلی بعید است.

دادفر تصریح می کند: امیدوارم چنین اتفاقی بیفتد چون به نفع مردم است و مردم حداقل نسبت به آن آرامش داشته باشند. غیرممکن نیست، نیاز به یک برنامه ریزی و برنامه ریزی و کنار گذاشتن یک سری زیاده خواهی ها دارد.

وی با ذکر مثالی توضیح می دهد: به هر حال می گویند خودروی تولید داخل باید فروخته شود و از آن حمایت کنیم و… یعنی تولید داخل هر کاری می خواهد با بازار می کند. هر وقت این سوال را کنار بگذاریم و بگوییم تولید داخل می تواند در رقابت با واردات خودرو تحویل دهد، احتمال اینکه خودروی اقتصادی بگیریم بسیار بیشتر از الان است. اما تا این کار را نکنیم، همان سوپ و همان کاسه است.

دیدگاهتان را بنویسید