قیمت خودروهای وارداتی در بورس مشخص شود/ قیمت خودروهای اقتصادی حدود 200 میلیون تومان می شود.


ساعت: 14:49
تاریخ انتشار: 08/06/1401
کد خبر: 1906549

سخنگوی صمت گفت: شرکت های متقاضی واردات خودرو به محض گذراندن شرایط مقررات می توانند مجوز واردات دریافت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امید قالیباف، سخنگوی صمت، گفت: بیش از 350 درخواست واردات به دفتر صنعت خودرو وزارت صمت رسیده است، اما مقررات شامل الزاماتی است که باید توسط این شرکت ها رعایت شود.

سخنگوی وزارت ایمنی افزود: 24 شرکت در بررسی های اولیه شرایط را پاس کردند و 10 شرکت برای خودروهای زیر 10 هزار یورو اعلام آمادگی کردند که از این تعداد 7 شرکت به صورت کتبی برای ثبت سفارش به سازمان توسعه تجارت معرفی شدند.

وی با بیان اینکه مراحل تایید صلاحیت شرکت ها ادامه دارد و درب آن به روی هیچکس بسته نیست، ادامه داد: شرکت ها به محض گذراندن شرایط رگولاتوری می توانند مجوز واردات دریافت کنند.

به گفته قالیباف، اگر شرکتی فکر می کند واجد شرایط واردات است اما نامش در لیست اولیه نیست، نباید نگران باشد زیرا روند راستی آزمایی ادامه خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امنیت همچنین در خصوص تفاوت تعرفه خودروهای وارداتی گفت: تعرفه ها بر اساس قیمتی که در بورس کالا پیدا می شود تعیین می شود و نمی توان از قبل رقمی را اعلام کرد. بنابراین واردکننده مبلغی را علی الحساب پرداخت می کند تا قیمت هدف در بورس تعیین شود. در حال حاضر چه تعداد خودرو در بازار فروخته می شود. یعنی خودرو بر اساس قیمت پایه در بورس عرضه می شود و افرادی که کد صرافی دارند قیمت مورد نظر خود را از طریق دلال ها پیشنهاد می کنند و سپس خودروی مورد نظر به بالاترین پیشنهاد معامله می شود.

کلیباف ادامه داد: زمانی که شخصی برنده می شود و خودرویی را خریداری می کند، نام وی به شرکت یا نمایندگی فروش اعلام می شود و پس از تکمیل وجه می تواند خودرو را تحویل بگیرد.

وی همچنین قیمت خودروهای اقتصادی را حدود 200 میلیون تومان عنوان کرد و بر اساس نرخ پایه این رقم می تواند به بالاترین نرخ در بورس برسد.

قالیباف در خصوص علت این سازوکار گفت: تعداد خودروهای وارداتی بازار را اشباع نمی کند. بنابراین، داشتن تقاضای کاذب طبیعی است.



دیدگاهتان را بنویسید