نماینده مجلس: پرونده «مهسا امینی» را با جدیت تمام پیگیری می کنم و به مردم گزارش می دهم/ اگر ادعای ضرب و جرح فیزیکی ثابت شود، در هیچ کجای قانون اجازه ضرب و شتم فردی به دلیل داشتن حجاب داده نمی شود.

نماینده مجلس: پرونده «مهسا امینی» را با جدیت تمام پیگیری می کنم و به مردم گزارش می دهم/ اگر ادعای ضرب و جرح فیزیکی ثابت شود، در هیچ کجای قانون اجازه ضرب و شتم فردی به دلیل داشتن حجاب داده نمی شود.

جلال رشیدی کوچی درباره گزارش پلیس از مهسا امینی گفت: گزارشی که نیروی محترم انتظامی دادند دعوت به کلاس های توجیهی بود، این یک قدم رو به جلو است و اینکه بخواهند در کلاس های توجیهی این کار را انجام دهند قابل تحسین است. اتفاقی که افتاده باید بررسی شود اینکه به این راحتی دختر جوانی را که می توانست سال ها زندگی کند و خانواده اش را با چنین رفتاری آزار دهیم قابل قبول نیست، حداقل برای من این مسائل قابل هضم نیست. ما قطعا این موضوع را به صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد و نتیجه را به طور شفاف به مردم خواهم گفت.

وی در گفت وگو با ایسنا، تاکید کرد: نباید اجازه دهیم مردم نسبت به نظام بدبین شوند و اگر سهل انگاری یا اشتباهی در این زمینه وجود دارد، باید به صورت شفاف به مردم گفته شود و از این پس شاهد باشند. ما نباید اینگونه باشیم.» وی گفت: «حتما این موضوع را از وزارت بهداشت، نیروی انتظامی و از ظرفیت مجلس پیگیری خواهم کرد و نتیجه را به صورت شفاف به مردم اعلام می کنم. چون معتقدم شفافیت معجزه می کند و بی احتیاطی چند نفر نباید به کل انقلاب و نظام لطمه بزند.

رشیدی کوچی با بیان اینکه منتظر گزارش های بعدی دستگاه های ذیربط برای ارزیابی سناریوهای مطرح شده در این پرونده هستم، ادامه داد: نباید قبل از تکمیل گزارش ها قضاوت کنید، اما این حادثه یکی از دو حالت نیست. برخی در فضای مجازی می گویند شک و شبهه ای وجود دارد که ملاقات فیزیکی داشته است. اگر این ادعا ثابت شود، در هیچ کجای قانون ما اجازه مبارزه با باحجاب برای اخطار یا تنبیه داده نشده است. بعضی ها می گویند در هنگام تذکر حجاب آنقدر استرس داشت که قلبش فشار آن همه استرس را نداشت. اگر این گفته درست است چرا باید این اتفاق بیفتد و چه نسبتی بین این اتفاقات و رفتار رهبرانقلاب وجود دارد؟

وی در این رابطه افزود: شهید لایوردی به عنوان متهم معرفی شد. این متهم به امام خمینی توهین کرد. لایوردی در پاسخ به سوالی درباره نحوه درمانش گفت: افسر شما به من سیلی زد. شهيد لايوردي از متهم خواست كه به افسر سيلي بزند و هنگامي كه به او سيلي زد، به متهم گفت: اكنون مراقب توهيني كه به امام كردي، مي‌كنم. این افسر ما حق ندارد شما را بزند.» به عنوان یک مسئول مدعی انقلاب باید از خود بپرسیم که آیا رفتار آقای لاجوردی بر اساس اصول و مبانی انقلاب و اسلام است یا رفتاری که انجام می شود. متأسفانه این رفتارها به کل سیستم نسبت داده می شود.

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: قطعا همانطور که گفتم در چارچوب قانون، شرع و مبانی انقلاب و از این پس هر موضوعی که پیش بیاید و بخواهد با جدیت تمام پیگیری خواهم کرد. اعتماد مردم به انقلاب.» و نظام جمهوری اسلامی ضربه می زند، هر مشکلی که باشد، من بدون هیچ ملاحظه ای وارد این چارچوب می شوم.

دیدگاهتان را بنویسید