آلودگی هوا را در نظر بگیرید؛ دانش آموزان نباید “در تعطیلات” باشند.


ساعت: 14:10
تاریخ انتشار: 1301/09/28
کد خبر: 1918901

وزیر آموزش و پرورش گفت: در مجموع از آنها می خواهم به فکر آلودگی هوا باشند. دانش آموزان ما نباید در قفل باشند زیرا از آموزش و پرورش مؤثر محروم هستند. همه از ما شاکی هستند که چرا مدارس تعطیل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در حاشیه ارائه و بررسی الگوی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، در پاسخ به سوالی در مورد امکان برگزاری کلاس های جبرانی برای جبران تعطیلی به دلیل تداوم آلودگی هوا با توجه به اینکه همه دانش آموزان به اینترنت دسترسی ندارند و خوشحال هستند گفت: معلمان ما در دوران کرونا زحمت کشیدند و کلاس ها را در محل خود برگزار کردند. هزینه های خود را، و مدیریت آنها را رتبه بندی کرد.

وی افزود: اما در کل از آنها می خواهم که به فکر آلودگی هوا باشند. دانش آموزان ما نباید در قفل باشند زیرا از آموزش و پرورش مؤثر محروم هستند. همه از ما شاکی هستند که چرا مدارس تعطیل است. هر چند ما هم در دوران کرونا و هم در عصر حاضر تابع تصمیم دوستان هستیم و اینها را اعلام می کنند. اما ما دل شکسته ایم.

وی با بیان اینکه نمونه های تدریس در شاد قرار می گیرد و معلمان به صورت انفرادی با دانش آموزان در ارتباط هستند تا مشکلات را حل کنند، اظهار داشت: یکی از دلایل عقب افتادن کودکان این است که ابزار ارتباط با آنها را ندارند. از دولت می خواهیم ببیند آیا می توانیم برای آن اعتبار بگیریم یا خیر.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یک سال از ورود ما به وزارت آموزش و پرورش می گذرد، گفت: همکاران اقدامات مناسبی را در راستای اجرای سند تحول بنیادین انجام داده اند که آسیب شناسی عدم اجرای سند تحول بنیادین و تهیه یک برنامه استراتژیک برای اجرای آن مشخص شده است.

نوری اضافه کرد: پیشنهاد می شود این برنامه ها مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته و از این طریق مشارکت داشته باشند چرا که بدون شک تضاد نظرات و اختلاف نظر مردم می تواند منجر به هم افزایی و همفکری در اجرای سند تحول بنیادین شود. .

وی با بیان اینکه سند مدرسه سند اصلی تحول در حال تنظیم است، گفت: بنابراین مدارس به تدریج وارد چرخه دستیابی به شاخص های سند تحول خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تلاش می کنیم تا پایان برنامه هفتم توسعه همه مدارس مشمول سند تحول بنیادین شوند و ارزشیابی مدارس در قالب رتبه بندی مدارس انجام می شود.

نوری با تاکید بر اینکه کارکنان آموزش و پرورش باید به این باور برسند و بخواهند سند را اجرا کنند، گفت: تصویب قانون نظام ارزشیابی معلمان نیز مصداق سند تحول بنیادینی است که هم کیفیت آموزش را بالا برده و هم باعث افزایش کیفیت آموزش و پرورش شده است. تا اصلاح نظام پرداخت

وی ادامه داد: اگر می خواهیم سند اجرایی شود، آموزش و پرورش باید دغدغه ملی باشد از دانش آموزان و معلمان گرفته تا نهادهای مردمی و رسانه ها باید در این امر ورود کنند تا این کار به سرانجام برسد. ما از همه می خواهیم که این دغدغه ملی را ایجاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید