حذف نیاز به واکسن و تست کرونری منفی برای حضور دانش آموزان

حذف نیاز به واکسن و تست کرونری منفی برای حضور دانش آموزان

روز جدید : وزیر آموزش و پرورش از لغو شرط تزریق واکسن و ارائه تست تاج منفی برای ساعات حضور دانش آموزان خبر داد. یوسف نوری گفت: آنچه پیش از این از سوی مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در جلسه ستاد ملی تاج و تخت اعلام شده بود، برای حذف شرط واکسیناسیون و تست تاج منفی حضور در مدرسه اصلاح شد.

خبرگزاری صدا و سیما: وزیر آموزش و پرورش از لغو شرط واکسن و اجرای تست تاج منفی برای حضور دانش آموزان خبر داد.

یوسف نوری گفت: آنچه پیش از این از سوی مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در جلسه ستاد ملی تاج و تخت اعلام شده بود، برای حذف شرط واکسیناسیون و تست تاج منفی حضور در مدرسه اصلاح شد.

وی افزود: تاکید ما بر این است که دانش‌آموزان 12 تا 18 ساله که هنوز واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند یا نوبت دوم واکسن را دریافت نکرده‌اند با ارسال پیامک واکسینه شوند.

نوری گفت: شرط عدم حضور مهدکودک ها و مدارس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا است و تاکنون تصمیمی اتخاذ نشده است و از این رو فعالیت مدارس و مهدکودک ها ادامه خواهد داشت.
وی افزود: با استفاده از فضای مجازی و شبکه شاد، دستورات ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت در خصوص عدم حضور در کلاس ها را به دانش آموزان آموزش خواهیم داد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تاکید ما بر برگزاری کلاس ها با رعایت نکات بهداشتی است.

نوری به رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: در صورت تایید هیات امنا شروع به نوشتن آیین نامه رتبه بندی می کنیم و برای این کار دو نامه به رئیس جمهور نوشتم که خطاب به سازمان برنامه و بودجه بود.

وی گفت: هنوز قانون به کارگیری مربیان تربیتی، حرکتی و پیش دبستانی که از سال 92 اجرایی شده است به ما ابلاغ نشده است و این معلمان به صورت حق التدریسی به کار خود ادامه می دهند.
نوری افزود: وی به آموزش در مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: به مدارس غیردولتی که آموزش های غیرقانونی و بیش از نرخ مصوب می بینند هشدار می دهم و در صورت عدم رعایت نرخ مصوب باید منتظر برخورد جدی ما باشند. .

وی گفت: آموزش ابتدایی و فوق برنامه هر مدرسه غیردولتی مشخص و آموزش خانواده ها اعلام شود و خانواده ها با مراجعه به مدرسه سایر شهریه ها را ببینند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر مدرسه آموزش های تکمیلی ببیند و به خانواده ها برنگرداند، حتما پیگیری می کنیم.

نوری به آموزش زبان های خارجی غیر انگلیسی در مدارس اشاره کرد و افزود: با تشکر از گزارش خوبی که در این زمینه از صدا و سیما تهیه و پخش شد و طبق سند تحول نباید آموزش زبان های خارجی را محدود کنیم. به زبان انگلیسی و تدریس همچنین باید زبان های دیگری را در مدارس داشته باشیم تا دانش آموزان بتوانند بر اساس علاقه خود یکی از زبان ها را انتخاب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید