واکنش معاون رئیس‌جمهور به اظهارات ظریف: دیپلماسی درخواست‌ها و خواسته‌ها مانند برجام جواب نمی‌دهد/ اگر با دیدگاه سازش حرکت می‌کردیم، نمی‌توانستیم در هیچ زمینه‌ای پیش برویم. ما اعتقاد راسخ داریم که کمک های ماوراء الطبیعه شامل مجاهدین در راه خدا می شود

راواکنش معاون رئیس‌جمهور به اظهارات ظریف: دیپلماسی درخواست‌ها و خواسته‌ها مانند برجام جواب نمی‌دهد/ اگر با دیدگاه سازش حرکت می‌کردیم، نمی‌توانستیم در هیچ زمینه‌ای پیش برویم.  ما اعتقاد راسخ داریم که کمک های ماوراء الطبیعه شامل مجاهدین در راه خدا می شود

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: اخیراً یکی از سیاستمداران دولت قبل گفته است: «تا می توانیم آرزو کنیم.» البته اگر چنین الفاظی مبنا قرار گیرد، با امکانات محدود امام و مبارزان، انقلاب اسلامی هرگز پیروز نخواهد شد و هرگز دوام نخواهد آورد، ما نتوانستیم در جنگ تحمیلی که در آن اتحاد نانوشته ای بین قدرت های جهانی وجود داشت، پیروز شویم.

معاون رئیس جمهور گفت: کسانی که در دوران تصدی خود با ایجاد دوگانه انگاری کاذب میدان و دیپلماسی به منافع ملی آسیب رسانده اند، امروز با همان روحیه خودباوری مدعی هستند که آرمان ها باید برابر با توانمندی ها باشد.

سید محمد حسینی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تجلیل از سه علمدار سرزمین سوادکو آیت الله صالحی مازندرانی، شهید آیت الله سلیمانی و شهید عبدالوهاب قاسمی گفت: اخیرا یکی از سیاستمداران دولت قبل گفته است: «باید هر چه بیشتر آرزو کنیم»، البته اگر چنین سخنانی بر این اساس بود، با امکانات محدود امام و رزمندگان، انقلاب اسلامی هرگز پیروز نمی شد و ادامه نمی یافت و ما در جنگ تحمیلی که ائتلاف نانوشته ای بین نیروهای جهانی وجود داشت پیروز نمی شد، لذا این سخنان که برای توجیه رویکرد گذشته و حال به کار می رود، التماس دیپلماسی است. با علم به اینکه مردم برای این جماعت نمی توانند تردید و وقفه ای در اراده قوی ملت ایران برای ادامه راه پیشرفت و افتخار ایجاد کنند.

به گزارش تسنیم، حسینی گفت: بدون شک اگر ملت ایران با نگاه شکست خورده به سازش و انقیاد در برابر نیروهای شیطانی حرکت کند، در هیچ زمینه‌ای نمی‌تواند پیشروی کند، در حالی که اعتقاد راسخ داریم که «تانسارالا» از من حمایت خواهد کرد و عمل مرا ثبت کن» و اینکه کمک های ماوراء الطبیعه و الهی مجاهدین در راه خدا را درگیر کرد و اگر تنها بر اساس امکانات و توانایی های مادی بود، چگونه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله رسالت خود را در جزیرة العرب به اشراف و کفار رساند. .

معاون رئیس جمهور افزود: زمانی که امام راحل در سال 2048 مسائل مربوط به ولایت فقیه را مطرح کردند، عده ای آن را بی معنا توصیف کردند و امام نیز در پاسخ به آنها که باید برای آینده برنامه ریزی کرد و این مسائل حداقل برای آینده است. نسل ها کمک کننده است، تاکید امام راحل همیشه این بوده که ما مسئول انجام وظیفه هستیم، نتیجه با خداست. متأسفانه برای برخی از سیاستمداران، منافع ملی فقط به زبان است، اما چون از قدرت ظاهری غرب می ترسند، در واقع منافع ملی و دینی ملت بزرگ ایران و دیپلماسی و عدم استفاده را تامین می کنند. اقتدار کشور در عمل این امر لطمات زیادی به جایگاه جمهوری اسلامی در جهان وارد کرده و پیامدهای منفی اقتصادی را برای کشور به همراه داشته است، در حالی که دولت فعلی به دیپلماسی اعتقاد راسخ دارد. صادقانه و دارای سیاست خارجی متعادل همزمان با افتتاح سفارت ج.ا.ا در ریاض، موشک مافوق صوت فتح نیز آزمایش شد و هیچ دوقطبی کاذبی رخ نداد.

معاون رئیس جمهور گفت: برخورداری از قدرت و توان بازدارندگی امری الهی است که ملت ایران هیچ گاه در صدد تعدی به دیگران و دست درازی به دیگران نبوده است، اما نقطه ضعفی هم نیست که دشمنان نسبت به آن طمع کنند. تجاوزگری و اشغالگری، همان طور که در اول انقلاب انجام دادند، اگر قوی باشیم، منافع کشور را در مذاکرات تامین می کنیم و تجربه نشان می دهد که دیپلماسی درخواست ها و خواسته ها نه تنها جواب نمی دهد، بلکه تشویق هم می کند. سایر کشورها امتیازات بیشتری بگیرند، مانند مورد برجام که هنوز به تعهدات خود در برجام 2 عمل نکرده اند. و 3 و 4 یعنی. منطقه ای، موشکی و حقوق بشر مطرح شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: ما در هر عرصه از مواضع اصولی خود عقب نشینی کرده ایم، دشمنان پیشروی کرده و نشان داده اند که حد و مرزی ندارند و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب می خواهند ما را به کشور بازگردانند. شرایط قبل از انقلاب که تحت حاکمیت آمریکا بودیم. لذا محافل گرامیداشت یاد و خاطره شهدا روحیه ایثار، عزت، رشادت و شهادت طلبی را در ملت ایران زنده نگه می دارند و عده ای را از تحمیل ذلت باز می دارند. با فریب و اغوا بر ملت سرافراز ایران.

معاون رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل خاطرنشان کرد: ندای مسیحایی امام راحل ملت ایران را متحول کرد وگرنه ملتی تحت ظلم و ستم بودیم.

حسینی بیان کرد: امام تنها بیان تصمیمات فردی و دینی را وظیفه خود نمی دانست، بلکه با نگاهی کل نگر و با حساسیت به جدیت مسائل سیاسی و اجتماعی مسائل سیاسی و اجتماعی را دنبال می کرد و هیچ ترس و وحشتی احساس نمی کرد و هیچ ترس و واهمه ای به خود نمی دید. این باعث شد که این روحیه در ملت ایران نیز شکل بگیرد.

حسینی تصریح کرد: بدون شک اگر افرادی مانند شهید طهرانی مقدم به این ضرب المثل معتقد بودند که اهداف باید با توجه به امکانات و توانایی های موجود تعیین شود، هیچ یک از دستاوردهای دفاعی امروز را نداشتیم.

معاون رئیس جمهور در ادامه خطاب به مردم گفت: مطمئن باشید دولت مردمی در حال اجرای طرح ها و اقدامات بسیاری برای ایجاد تحول در زندگی و معیشت مردم است و آیت الله رئیسی تاکید کرد که مدیران باید با اقدامات خود و انجام فعالیت های گسترده اقدام کنند. امید و ایمان در دل مردم مناطق داخلی و خارجی است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت در 22 ماه گذشته 436 سند را با کشورهای مختلف در زمینه های اقتصادی، علمی و فناوری، فرهنگی و سیاسی، حقوقی و بین المللی امضا کرده و مصمم به اجرای آنها برای بهبود است. مردم را متحول می کند و این حجم از حرکت و دستاورد مهم و منحصر به فرد است.

دیدگاهتان را بنویسید