اهل سنت به امام علی (ع) اعتقاد راسخ دارند / موج شوالیه در همه شئون زندگی آن حضرت


ساعت: 12:02
تاریخ انتشار: 1400/11/26
کد خبر: 1808815

حجت الاسلام والمسلمین میرزایی گفت: محبت امام علی (ع) به عنوان شاخصی در زندگی همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی و پیروان این دو مذهب، ایمانی قوی و منحصر به فرد به امیر مومنان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر میرزایی مشاور فرهنگی استاندار هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار هرمز گفت: در سالروز ولادت حضرت علی (ع) باید به دو سوال در مورد شخصیت آن حضرت پرداخته شود. اولین؛ مقام و منزلت شخصیت امیرالمومنین علی علیه السلام است، عشق به این امام به عنوان شاخصی در زندگی فردی مسلمانان، شیعه و سنی وجود دارد و پیروان این دو مذهب به امیرالمومنین ایمان قوی و انحصاری دارند. -مومینین

وی همچنین حضرت علی (ع) را اساس و مایه وحدت خواند و افزود: اهل سنت.

مشاور فرهنگی استاندار هرمزگان گفت: حتی کتاب های مستقلی در فضایل و فضایل اخلاقی و معنوی حضرت علی (ع) وجود دارد. علی (ع) نوشته سلیمان بن ابراهیم کندوزی از علمای اهل سنت در قرن سیزدهم هجری قمری. نویسنده هدف از نگارش این کتاب را ادای احترام به پیامبر اکرم می داند; زیرا خداوند دوستی نزدیکان امام را پاداش رسالت او می داند.

میرزایی ادامه داد: نویسنده این کتاب در کتاب خود داستانی از پیامبر اسلام نقل می کند که «اگر مردم دوستدار علی بن ابی طالب(ع) بودند، خداوند آتش جهنم را نمی آفرید. این بدان معناست که انسان ظرفیتی برای رستگاری به نام علی بی ابیطالب داشته است و این نشان می دهد که هر فردی که حضرت علی (ع) را الگوی خود قرار دهد چقدر می تواند محبوب همه باشد و می تواند معنویت خود را نشان دهد.

وی افزود: روایت دیگری از حضرت محمد (ص) در کتاب «مناکب الامام علی بن ابی طالب (ع)، معروف به مناکب بن مجزلی» نقل شده است که در آن آمده است: «جایگاه حضرت علی (ع) در میان امت اسلامی به عنوان مقام، سوره توحید در قرآن آمده است، همانطور که این سوره شناسنامه خداست، حضرت علی (ع) نیز شناسنامه اسلام است.

مشاور فرهنگی استاندار هرمزگان به سیره امیرالمومنین علی علیه السلام اشاره کرد و گفت: در سیره این امام همام موضوع جوانمردی در تمام شئون زندگی ایشان مطرح است، جوانمردی در سیره امام علی(ع). صلوات الله علیه، صداقت، دستگیری فقرا، نیروی اصلی خدمت یعنی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید