علم الهدی: کسانی که عده ای را به دلیل بی حجابی زن ستیز جلوه می دهند، دشمن خدا هستند/ همه حدود اسلام باید در همه شئون زندگی ما اعمال شود وگرنه اسلامیت نظام تحت تأثیر قرار می گیرد. این بدتر از ضربه زدن به جمهوری است

علم الهدی: کسانی که عده ای را به دلیل بی حجابی زن ستیز جلوه می دهند، دشمن خدا هستند/ همه حدود اسلام باید در همه شئون زندگی ما اعمال شود وگرنه اسلامیت نظام تحت تأثیر قرار می گیرد.  این بدتر از ضربه زدن به جمهوری است

حجت الاسلام سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های عبادی – سیاسی نماز جمعه مشهد که با حضور رئیس جمهور و جمعی از مسئولان کشوری در حرم رضوی (عج) برگزار شد، گفت: امروز 13 فروردین ماه است. و سالگرد جمهوری اسلامی با 98 رای. وی گفت: آنچه عظمت انقلاب ما را در ابتدای پیدایش به جهانیان ثابت کرد این بود که مردم ما آنقدر مشتاق انقلاب بودند که کمتر از دو ماه از پیروزی انقلاب نگذشته بود که 98.2 درصد همه پرسی برگزار کردند. مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی رای دادند، امام (ره) فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر است و نه یک کلمه بیشتر، خلاصه ای از اهمیت جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی دو رکن دارد، افزود: رکن اول جمهوریت است. همه چیز باید مردمی باشد و اراده مردم در نظام پیاده شود. امروز پس از گذشت 43 سال از رای مردم به جمهوری اسلامی، ادعا می کنیم که نظام جمهوری اسلامی ایران مردمی ترین و جمهوری خواه ترین نظام روی کره زمین است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی مردم تصمیم گیرنده هستند، ادامه داد: در همه کشورهای شرقی حزب اراده می کند نه مردم. در کشورهای غربی لابی صهیونیستی تصمیم می گیرد نه مردم. اما در کشور ما اراده مردم بر همه مقدرات این کشور حاکم است و جریان دیگری جز اراده مردم وجود ندارد. جمهوری در کشور ما در کره زمین به طور منحصر به فردی تحقق یافته است.

علم الهدی با بیان اینکه رکن دوم نظام ما اسلام آن است، گفت: اسلام بالاتر از جمهوریت است. ما مسلمانیم و قرآن و اسلام را پذیرفته ایم. قرآن می فرماید که حاکمیت از آن خداست و هر حاکمیت دیگری بدعت است. حکومت ما اسلامی است نه ظالم. حکومت ما مظهر حاکمیت خداوند است. بنابراین اسلام مهمتر از جمهوریت است. در واقع مردم سالاری دینی در نظام ما مردم سالاری مردمی است و اصل حاکمیت از آن خداست و خداوند مردم را بر سرنوشت خود مسلط کرده است.

وی با بیان اینکه در اندیشه سیاسی اسلامی مشارکت سیاسی یک تکلیف است نه فقط یک حق، گفت: مشارکت سیاسی بر مردم واجب است. بنابراین در این 43 سال، شما این مبارزات انتخاباتی عظیم را دیده اید. ما معتقد به جمهوریت نظام هستیم و معتقدیم در هر مسئله ای از نظام مردم باید رای دهند و در این کشور کاری جز با اراده و انتخاب مردم انجام نشود. اگر حرکتی در این نظام بر خلاف میل مردم انجام شود از نظر همه باطل است و همه آن را محکوم می کنیم، اما باید توجه داشت که اسلام مهمتر از جمهوریت است. همانطور که هیچ کاری نباید بر خلاف میل مردم انجام شود، هیچ کاری نیز نباید بر خلاف فرمان خدا انجام شود. فعل حرام نباید در نظام جمهوری اسلامی جایی داشته باشد.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: کسانی که عده ای را به دلیل حمایت از حجاب ضد زن جلوه می دهند و با بی حجابی کنار می آیند و یا به دلیل نهی از منکر دیگران را ظالم جلوه می دهند، دشمنان هستند. خداوند. در نظام اسلامی ما حرامی نباشد. مردم در اعمال خود آزادند، اما نباید در حوزه اجتماعی منع شوند. نظام ما جمهوری اسلامی است و همه ارزش ها و حدود اسلام باید در همه شئون زندگی ما اعمال شود وگرنه اسلامیت نظام آسیب می بیند و این بدتر از این است که جمهوریت متضرر شود.

علم الهدی با بیان اینکه چون قداست خدا بالاتر از مردم است، لذا ما اسلام گرایی را بیشتر از جمهوریت می دانیم، گفت: برای انتخاب کارگزاران این نظام هر چه بیشتر به سراغ با تقواترین فرد بروی، به نظر می رسد. اگر به محبوب ترین ها رفتید. پارلمان خلق و دولت مردمی را در نمایندگان و رئیس جمهور و وزرای مذهبی خواهید یافت و مسئولان نیز باید به این نکته توجه داشته باشند که چون مردم بر اساس دین به آنها رای داده اند باید شریعت را در اولویت قرار دهند. سوالات در اجرای طرح های خود. دانستن.

وی افزود: انسان کسی نیست که برای مردم کار کند، بلکه کسی است که برای خدا به مردم خدمت کند. کسانی که برای مردم کار می کنند، می خواهند مردم را فریب دهند، اما کسانی که برای رضای خدا به مردم خدمت می کنند، مورد رضایت خدا هستند و چیزی از مردم نمی خواهند. در نظام ما حکومت مردمی حکومتی است که برای خدا به مردم خدمت می کند. مردم را برای خدا در نظر نگیرید و برای او به مردم خدمت کنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه امروز خدا را شاکریم که در این نظام حکومت مردمی داریم که ملاک اصلی رئیس جمهور و وزرا تقوا است، گفت: امیدواریم خداوند متعال این نعمت را همیشه حفظ کند. برای مردم ما

علم الهدی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به مشهد، شهرمان از برکات خیر برخوردار شد، گفت: سالانه 26 هزار میلیارد وام برای موضوعات مختلف استان و 36 هزار میلیارد تسهیلات برای توسعه تولید و صنعت کشاورزی طی این مدت تصویب شده است. سفر برای خراسان رضوی در نظر گرفته شد. خوشبختانه در این سفر بیشتر بزرگواران حضور داشتند که از همه آنها و رئیس جمهور تشکر می کنیم. این به این دلیل نیست که مشهد خانه رئیس جمهور است، نگاه او ایجاب می کند که در سراسر کشور با آنها یکسان رفتار شود و مصوبات رئیس جمهور در سفر به مشهد به خاطر قداست و عظمت امام هشتم است.

دیدگاهتان را بنویسید