سیستم قضایی تحت تأثیر نفوذ شورشیان قرار نمی گیرد


ساعت: 13:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۱
کد خبر: 1917372

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ایجاد ناامنی در کشور است، گفت: دستگاه قضایی تحت تأثیر اغتشاش گران قرار نمی گیرد و قطعاً باید به آن توجه کنید. پیگیر مجازات متخلفان امنیت اجتماعی و مجازات آنها باشید.» اعمالی را که مرتکب شده اند مجازات کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خجت الاسلام ملک زاده کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به لزوم برخورد قاطع قوه قضائیه با فتنه گران و تندروها گفت: اولین کار رسیدگی به این موضوع مهم و کلیدی است که عدم مجازات عاملان ناامنی و اغتشاش در کشور امنیت عمومی را به خطر می اندازد.
وی ادامه داد: بر اساس موازین و موازین اسلامی، کسانی که با استفاده از سلاح‌های گرم یا جنگ‌افزارهای غوغا، رعب و وحشت ایجاد می‌کنند و به مردم حمله می‌کنند و امنیت عمومی را تهدید می‌کنند، از نظر شرعی در زمره محرم قرار می‌گیرند. آنها هستند و باید به شدت مجازات شوند. این تصمیم نه تنها علیه حقوق بشر است. بلکه اجرای آن برای حفظ حقوق بشر و امنیت جامعه و جان و مال مردم ضروری است.
یکی از اعضای انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: این موضوعی است که همه احزاب در عمل به آن پایبند هستند و هرگز اجازه نمی دهند کسی امنیت عمومی را به خطر بیندازد. در اغتشاشات اخیر، نیروهای امنیتی و نظم و قانون برای یادآوری به کسانی که فریب خورده‌اند و به اصطلاح خودشان را فریب فضای مجازی را خورده‌اند، بسیار ملایم بودند. اما این اطمینان باعث عدم اطمینان بیشتر شد. شاید اگر مانند بسیاری از کشورهای غربی از ابتدا با فتنه گران برخورد قاطع می شد، شاهد این حجم از ناامنی و شهادت نیروهای امنیتی، بسیج و سایر اقشار مردم نبودیم.

امروز مسئله دشمن دشمنی با ایران است نه مجازات شورشیان
وی با اشاره به فریب مدافعان حقوق بشر تصریح کرد: این روزها با فروکش اغتشاشات و خشونت شورشیان که با حمایت کشورهای غربی و سعودی جان و مال و جان مردم ایران را تهدید کردند. ، اکنون شاهد حملات همین دولت ها علیه قوه قضائیه هستیم. ما باید از مجازات شورشیان جلوگیری کنیم. سوال جدی این است که آیا کشورهایی که با معترضان از طریق اجرای احکام اعدام مانند سر بریدن یا اعدام‌های خیابانی سر و کار دارند، چگونه می‌توانند از احکام اعدام شورشیان در ایران که پس از طی مراحل متعدد و تحت نظارت قرار دارند، آزارشان دهد. تعداد قابل توجهی از قضات صادر شد آیا حکم اجرا می شود؟!
حجت الاسلام ملک زاده تصریح کرد: واقعیت این است که مشکل کشورهای غربی و همچنین کشور وهابی عربستان این است که این افراد را مجازات نکنند. مشکل آنها دشمنی با نظام جمهوری اسلامی و دشمنی با مردم ایران است. در کشورهای غربی از جمله آمریکا با کسانی که ناامنی ایجاد می کنند به شدت برخورد می شود و در بسیاری از موارد در محاکم قضایی و قضایی معرفی نمی شوند و با اسلحه در همان خیابان کشته می شوند. در بسیاری از موارد، پلیس آمریکا کسانی را که حتی اسلحه هم نداشتند به رگبار می بندد، فقط به این احتمال که او به نیروهای امنیتی حمله کند و اساساً از لحظه دستگیری و محاکمه جلوگیری می کند. اما جمهوری اسلامی ایران که معمولاً نیروهای امنیتی آن در تهدیدات امنیتی از سلاح استفاده نمی کنند و حتی در صورت امکان سعی می کنند فرد را زنده دستگیر و به مراجع قضایی تحویل دهند تا مراحل قانونی وی به صورت دقیق و قانونی انجام شود. از این طریق حمله می کند. عربستان هشتاد نفر را در یک روز اعدام می کند و حتی کودکان زیر 15 سال فقط به دلیل شرکت در تظاهرات یا کمک به یک زندانی به اعدام محکوم می شوند!

دشمن به دنبال ایجاد ناامنی در کشور است
وی با اشاره به لزوم قاطعیت قوه قضائیه گفت: پس از اولین حکم اعدام که علیه یکی از مبارزان صادر شد، حملات گسترده ای از سوی شورشیان و عوامل غربی و سعودی به قوه قضائیه آغاز شد. دلیل اصلی تلاش دشمنان برای جلوگیری از اجرای احکام اسلامی و مجازات شورشیان این است که دستشان باز است و به راحتی می توانند در ایران ناامنی و بی نظمی ایجاد کنند.

یکی از اعضای هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تاکید کرد: بنابراین بدیهی است که قوه قضائیه هرگز تحت تأثیر این فضاها قرار نمی گیرد و باید با قاطعیت احکام اسلام را اجرا کند. زیرا عدم رعایت احکام اسلام نسبت به رزمندگان ظلم به مردم بوده و امنیت و جان و مال و ناموس مردم به خطر خواهد افتاد. دستگاه قضایی باید قاطعانه به دنبال مجازات متخلفان امنیت اجتماعی باشد و آنها را پاسخگوی اعمالشان کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید