مجریان قانون تحت تأثیر شکارچیان مجازی و افراد مشهور قرار نمی گیرند


ساعت: 12:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۳
کد خبر: 1917661

پوررستایی، کارشناس حقوقی گفت: به هیچ وجه نباید نیروی انتظامی و برخورد با متخلفان امنیت عمومی تحت تاثیر قلاب های مجازی و برخی سلبریتی ها قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید پورستایی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به اینکه بیان مطالبات با اغتشاش متفاوت است، خاطرنشان کرد: طبق قوانین همه کشورها مجازات های سختی برای افرادی که آرامش و امنیت جامعه را سلب می کنند و تعاریف اغتشاش در نظر گرفته شده است. ، اعتراضات و مطالبات گری از منظر حقوقی نیز واضح است و هرکسی شیوه بیان آن متفاوت است.

وی ادامه داد: در جامعه ای که عده ای فکر می کنند می توانند مرتکب هر جرمی شوند و بعد با کمک فضای مجازی و برخی سلبریتی ها از مجازات فرار می کنند، قطعا امنیت در آن جامعه وجود نخواهد داشت.

این کارشناس حقوقی با اذعان به اینکه برخی از اغتشاشگران و اغتشاش کنندگان در خیابان ها تحت تاثیر شبکه های معاند و سلبریتی ها بوده اند، تصریح کرد: قطعاً قانون در مورد افرادی که اظهار ندامت کرده اند و سابقه آنها نشان می دهد که تحت تأثیر افرادی که دارای ندامت بوده اند اعمال می شود. مرتکب جرم شده، رفعت اسلامی مانند سابق محسوب می شود.

وی ادامه داد: اما قانون نباید تحت تاثیر سلبریتی ها و شبکه های شوم قرار گیرد و برای فرد مجازات تعیین نشود.

این کارشناس حقوقی با اشاره به اینکه امروز سلبریتی ها عدم اجرای قانون را اعلام کرده اند که در مشکلاتی که برایشان پیش آمده از حق خود تجاوز نکرده اند، گفت: این افراد چگونه انتظار دارند که جامعه و خانواده از حقوق خود تجاوز کنند و طبق قانون با با خسارات هنگفتی که این جنایتکاران به کشور وارد کرده اند، برخوردی نیست؟

پور راستایی با تاکید بر اینکه برخورد با فتنه گران خواسته مردم است، گفت: افرادی که می گویند نباید با این اراذل و اوباش و قاتلان ماموران امنیتی و مردم عادی برخورد شود، فقط به عواقب آن فکر می کنند که با آنها برخورد نکنید. و ببینید آیا در چنین شرایطی آیا می توان در جامعه ای زندگی کرد که هرکسی بتواند به راحتی به امنیت روانی جامعه و محافظان آن آسیب برساند؟

این کارشناس حقوقی با اشاره به قانون مجازات اسلامی 279 تصریح کرد: این قانون مربوط به دیروز و امروز نیست که برخی تصور می کنند تنها برای مجازات یاغی ها و قاتلان مشکلات اخیر تصویب شده است، اما سال هاست که این قانون در کشور اعمال می شود و بر اساس آن اعمال می شود. هر کس از اسلحه گرم و غوغا استفاده کند و امنیت مردم را به خطر بیندازد، حکم نظامی دارد و مجازات اشد پیش بینی می شود.

این کارشناس حقوقی در پایان خطاب به خانواده ها و جوانان گفت: در اسلام ثواب یک ساعت تفکر برابر با 70 سال عبادت است و امیدوارم این توصیه اسلام ملاک رفتار همه جوانان و خانواده ها باشد. و قبل از هر اقدامی که ناشی از فضای مجازی و … باشد به عواقب کار خود فکر نمی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید