اکثر بازماندگان واکسن تاج در گروه سنی 5 تا 11 سال هستند / والدین نباید تحت تأثیر شایعات قرار گیرند.

در بهمن ماه سال 1400، وزارت بهداشت آغاز واکسیناسیون را برای گروه سنی 5 تا 11 سال اعلام کرد، اما بسیاری از والدین به دلیل شایعاتی مبنی بر اثرات طولانی مدت واکسن بر روی کودکان، از واکسیناسیون فرزندان خودداری کردند.

قبل از تعطیلات نوروزی زمزمه بازگشایی مدارس می کرد، بنابراین این بهترین فرصت برای والدین بود تا فرزندان خود را واکسینه کنند تا سالم بمانند.

برخی از والدین با استناد به شایعاتی که در فضای مجازی منتشر شده و نگرانی‌هایی را در مورد بازگشایی مدارس ایجاد کرده، جلوی واکسیناسیون فرزندان خود را گرفته‌اند.

صفر فیض اللهی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در حال حاضر عمده ترین گروهی که برای دریافت واکسن کووید 19 در اسرع وقت حضور دارند دانش آموزان هستند، در حالی که متاسفانه در ایام نوروز استقبال مردم از واکسن کووید 19 است. خیلی کم. “

وی افزود: بزرگترین دغدغه ما در خصوص واکسیناسیون گروه سنی 5 تا 11 سال بازگشایی مدارس است که تاکنون تنها 15.8 درصد از این جامعه آماری در استان واکسن خود را دریافت کرده اند.

رئیس اداره بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: 25 هزار نفر در این گروه سنی واکسینه شده اند.

فیض اللهی ادامه داد: خوشبختانه در بین جمعیت دانش آموزان 12 تا 18 ساله پوشش واکسن خوبی داشتیم و تاکنون 90 درصد این گروه سنی واکسن خود را دریافت کرده اند اما انتظار داریم 10 درصد باقی مانده برای واکسیناسیون مراجعه کنند.


25000 نفر 5 تا 11 ساله واکسینه شده اند

وی گفت: با توجه به تعطیلات نوروزی، بازدیدها و سفرهایی که صورت گرفته، به نظر می رسد که شیوع ویروس کرونا بسیار بالا باشد، بنابراین با توجه به شرایط حساس گروه سنی 5 تا 11 سال؛ بهترین راه برای مقابله با این واکسن زدن است.

رئیس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه وضعیت تامین واکسن در استان مناسب است، گفت: به.

وی گفت: خوشبختانه 25 هزار نفر در سنین 5 تا 11 سال واکسینه شده اند. در برخی افراد ممکن است با درد موضعی یا تب همراه باشد که مشکلی نیست و پس از چند روز مراقبت بهبود می یابد.

وی ادامه داد: به دلیل سویه های جدید ناشی از جهش در ویروس، اکنون جوانان بیشتر در معرض ویروس کووید هستند و بسیاری از کشورها در تلاش هستند تا مرحله واکسیناسیون را برای افراد بالای 2 سال مطالعه کنند.

مسئول بیماری های عفونی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: خوشبختانه در ایران کمیته علمی تمامی موارد مربوط به واکسیناسیون و پس از آزمایشات بالینی را بررسی می کند. گروه های تحت پوشش را مشخص می کند.

فیض اللهی بیان کرد: وظیفه کمیته علمی واکسیناسیون حفظ سلامت افراد جامعه و ارائه نظرات خود بر اساس مستندات علمی است، بنابراین هیچ گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

واکسیناسیون برای سلامت عمومی مفید است

وی گفت: واکسیناسیون برای سلامت جامعه مفید است.

مسئول بیماری های عفونی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به سابقه دیرینه ایران در تولید انواع واکسن ها، ادامه داد: از سال 84 کمیته علمی واکسیناسیون در ایران تشکیل شد. .

فیض اللهی افزود: در حال حاضر بیشتر گروه های واکسیناسیونی دیگر را افراد 5 تا 11 ساله تشکیل می دهند که اخیراً وزارت بهداشت واکسیناسیون آنها را اعلام کرده است.

وی افزود: همچنین گروه های سنی بالای 12 سال داریم که تعدادی از آنها دانش آموز و برخی از آنها عموم مردم هستند که هنوز برای دریافت واکسن اقدام نکرده اند و یا دور بعدی دوزهای خود را تکمیل کرده اند و انتظار داریم کمک کنند زنجیره انتقال. برای واکسیناسیون.”

سرپرست بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور اظهار داشت: بر اساس ابلاغیه دستورالعمل بهداشتی ۰۸ وزارت بهداشت؛ شرط حضور در مدارس واکسیناسیون است و هم اکنون کادر پزشکی در مقاطع مختلف تحصیلی استان هماهنگ شده است.

واکسیناسیون دانش آموزان باید با جدیت انجام شود

فیض اللهی گفت: بر اساس دستورالعمل بهداشتی 08 ضوابط ویژه برای بازگشایی مدارس در نظر گرفته شده که بخشی از آن مربوط به واکسیناسیون و برخی دیگر به فضای فیزیکی، تهویه هوا، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی مربوط می شود.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان به‌ویژه خردسالان ممکن است آشنایی چندانی با ویروس کرونا نداشته باشند و حتی ممکن است ماسک‌های خود را بر اساس شیطنت‌های کودکانه عوض کنند که این امر مستلزم آموزش است. طبق دستورالعمل این مسئولیت و نظارت بر اجرای برنامه های بهداشتی به مدیریت مدرسه محول شده است.

رئیس گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی گفت: بهداشت و درمان نیز نظارت لازم را در مدارس خواهند داشت، اما امیدواریم با همکاری اولیا بتوانیم واکسیناسیون دانش آموزان را به حد قابل قبولی برسانیم. . تعداد تا پایان آوریل ‘.

فیض الهی اذعان داشت: انتظار داریم علاوه بر دانش آموزان، والدین و سایر افرادی که هنوز واکسن خود را به طور ناقص ویزیت نکرده و یا به طور ناقص واکسن دریافت نکرده اند، ادامه واکسیناسیون را ادامه دهند، زیرا با توجه به شیوع سویه های جدید در نقاطی از جهان این خطر وجود دارد که ما کشور ملحق خواهد شد.

وی افزود: اکنون در بسیاری از کشورهای جهان واکسیناسیون با دوز چهارم برای افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف و افراد بالای 50 سال اجباری است، بنابراین ما همچنان برای تکمیل واکسن تلاش می کنیم.

بازگشت به زندگی عادی و بازگشایی مدارس نباید به عادی سازی و بی توجهی به اقدامات بهداشتی منجر شود. معاون بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی گفت: شاید بهترین راه برای محافظت از خود در برابر ویروس کرونا رعایت پروتکل ها و واکسیناسیون ها باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید