شرایط تزریق دوز یادآور واکسن تاج برای گروه سنی 12 سال به بالا


ساعت: 10:28
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878639

وی در گفت و گو با سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت؛

سخنگوی ستاد ملی تاج و تخت افزود: دوز ریباستر واکسن کرونا برای گروه سنی بالای 12 سال که 6 ماه بعد از نوبت سوم است، ایمنی جامعه را در سال تحصیلی جدید، سفر به اربعین و سفر به اربعین به حد مطلوب می رساند. فصل پاييز.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این روزها که نقشه تاج کشور که از رنگ قرمز و نارنجی پاک شده و تعداد شهرهای زرد رو به کاهش است، وضعیت رعایت پروتکل ها از جمله استتار نیز تغییر کرده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تعداد شهرهای دارای تاج زرد در کشور از 106 شهر به 91 شهر و تعداد شهرهای آبی از 343 شهر به 357 شهر رسیده است.

در چنین شرایطی، ستاد ملی تاج و تخت تغییراتی در پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک ایجاد کرد. بنابراین پوشیدن ماسک در شهرهای زرد و آبی تغییر کرده است.

عباس شیراوجان سخنگوی ستاد مبارزه با مفاسد کشور با تاکید بر استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در اماکن شلوغ، شلوغ و شلوغ، وسایل نقلیه عمومی و بیمارستان ها، گفت: تزریق واکسن یادآور سال 1401 در تمامی گروه های سنی بزرگسالان. به مدت 12 سال، شش ماه پس از آخرین واکسیناسیون، بر ستاد ملی تاج تاکید کنید.

وی افزود: در شهرهای زردآبی و فضاهای باز استفاده از ماسک ضروری نیست.

وی گفت: بهتر است دوز مشابه واکسن کرونا تا اواسط تابستان تزریق شود.

سخنگوی ستاد ملی تاج و تخت افزود: دوز ریباستر واکسن کرونا برای گروه سنی بالای 12 سال که 6 ماه بعد از نوبت سوم است، ایمنی جامعه را در سال تحصیلی جدید، سفر به اربعین و سفر به اربعین به حد مطلوب می رساند. فصل پاييز.”

تاکنون 64 میلیون و 627 هزار و 21 نفر در کشور موفق به تزریق دوز اول واکسن کراون، 57 میلیون و 973 هزار نفر دوز دوم و 27 میلیون و 705 هزار و 409 نفر سوم واکسن کراون شده اند.

تعداد کل واکسن های تزریقی در کشور به 150 میلیون و 305 هزار دوز رسیده است.

اما نکته مهم برای بالا بردن ایمنی عمومی تزریق دوز تقویت کننده یا همان دور چهارم واکسن کرونا است که هنوز وزارت بهداشت آمار دقیقی از کسانی که موفق به تزریق دوز تقویتی شده اند ارائه نکرده است.

اکنون که در حال برداشتن ماسک‌ها هستیم، باید وضعیت واکسیناسیون و ایمنی جامعه را بررسی کنیم. زیرا آمار رسمی وزارت بهداشت نشان می دهد که هنوز کمتر از 28 میلیون نفر در کشور موفق به دریافت سه نوبت واکسن کراون شده اند. در واقع ما هنوز با نقطه مطلوب امنیت عمومی فاصله داریم. علاوه بر این، 15 میلیون نفر واکسینه نشده اند.

اما با شروع سال تحصیلی و مدارس در پاییز، تجمعات در اماکن عمومی و وسایل نقلیه عمومی افزایش می‌یابد و در صورت عدم تغییر شرایط، وزارت بهداشت باید در تکمیل فرآیند واکسیناسیون جامعه سخت‌گیری کند. دادن. زیرا اکثر افرادی که با سه دوز واکسینه شده اند به نقطه پایانی مصونیت در برابر ویروس کرونا رسیده اند و از سوی دیگر 15 میلیون نفر واکسینه نشده اند.

حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی کشوری کووید 19 با تاکید بر اهمیت تزریق دوز سوم و چهارم واکسن کرون گفت: به دلیل اینکه ممکن است در آینده دوباره با موجی از بیماری های عروق کرونر با جهش های جدید مواجه شویم. بنابراین ما باید از این فرصت طلایی برای تکمیل واکسیناسیون استفاده کنیم.

وی افزود: با عبور از مرحله حاد بیماری همه گیر تاج، واکسیناسیون رو به کاهش است و توصیه همه کارشناسان بهداشتی در دنیا این است که مردم به ویژه تزریق سوم و چهارم واکسینه شوند تا بتوانیم در آینده موج های جدیدی ایجاد کنیم. “جلوگیری از گونه ها و گونه های فرعی جدید.

بنابراین، اگر روند تکمیل واکسیناسیون در کشور تا قبل از شروع فصل پاییز و زمستان تسریع نشود، ممکن است منجر به انتشار این ویروس در جامعه شود. از سوی دیگر، همه‌گیری تاج جهانی هنوز به پایان نرسیده و وضعیت در برخی کشورها همچنان نگران‌کننده است.

انتهای پیام/
منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید