بستری شدن 101 بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان/ توصیه اکید تزریق دوز یادآور واکسن کرونا است.


ساعت: 14:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۰۱
کد خبر: 1884943

ارسلان خالدی فر گفت: در حال حاضر 101 بیمار کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری بستری هستند که 5 نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند که گزارش شده یکی از آنها در وضعیت بدی قرار دارد و مجبور به استفاده از دستگاه هستیم. به او.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ ارسلان خالدی فر امروز در ستاد استانی مقابله با کرونا در چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون 101 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی این استان بستری هستند که 5 نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه هستند. یک مرد بد گزارش شده است و ما باید از دستگاه برای او استفاده کنیم.

وی افزود: رنگ ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری به سرعت در حال تغییر است. چهار شهرستان شهرکرد، اردل، فارسان و کیار هیرمز و همچنین شهرستان بروجن در وضعیت نارنجی و سامان، بن، لردگان و شهرستان‌های خانمیرزا و کوهرنگ در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: در حال حاضر در 300 مرکز بهداشتی و درمانی که به پزشک دسترسی دارند واکسیناسیون انجام می شود و در 18 مرکز منتخب نمونه برداری کووید انجام می شود.

خالدی فر با تاکید بر اینکه همچنان توصیه اکید بر تزریق دوز یادآور واکسن کرونا است، گفت: سویه جدیدی که در بین مردم شیوع پیدا کرده، Omicron BA5 است و سویه جدید BA275 نیز در هند شناسایی شده است.

وی با اشاره به عادی بودن ایجاد شده در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه، خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک در سطح شهر و بسیاری از ادارات جدی گرفته نمی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه در ایام محرم با برگزاری مجالس عروسی مواجه هستیم و آئین های عزاداری نیز داریم، افزود: تهویه مطبوع مدارس باید بررسی شود و مشکلات آن از هم اکنون برطرف شود. بر.

خالدی فر تصریح کرد: وضعیت کرونا در سایر استان ها به ویژه استان های همجوار حادتر است، بنابراین مسافران و گردشگرانی که در مراکز اقامتی این استان اقامت می کنند باید حداقل دوز سوم و حداکثر دوز یادآوری را دریافت کرده باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید