بستری شدن 342 بیمار کرونا در مازندران/مراکز درمانی نارنجی و قرمز رنگ غالب نقشه کرونا


ساعت: 11:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۰
کد خبر: 1889183

طی 24 ساعت گذشته با پذیرش 100 بیمار جدید کرونا، تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی مازندران و بابل به 342 نفر رسید که حال 89 نفر وخیم گزارش شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ، طی 24 ساعت گذشته 91 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری شدند.

در این مدت 89 نفر از افراد مشکوک بستری و از بیمارستان ها ترخیص شدند که درمان خود را در منزل ادامه خواهند داد.

در حال حاضر 286 نفر مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد 80 نفر با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

در دانشگاه علوم پزشکی بابل طی 24 ساعت گذشته 56 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های بابل بستری، 9 بیمار جدید بستری و 14 بیمار نیز ترخیص شدند.

همچنین 9 بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

طی 24 ساعت گذشته با پذیرش 100 بیمار جدید کرونا، تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی مازندران و بابل به 342 نفر رسید که حال 89 نفر وخیم گزارش شده است.

6 مورد فوتی بر اثر کرونا در مازندران دیشب گزارش شد.

تداوم روزهای کرونا در حالی می گذرد که یک شبه بر تعداد فوتی ها افزوده می شود که نگران کننده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا گفت: نقشه کشور بیشتر قرمز و نارنجی است. اگرچه هر هفته بر تعداد مبتلایان به کرونا افزوده می‌شود، اما امیدواریم در قله موج باشیم و با رضایت مردم به زودی شاهد شیب نزولی موج هفتم باشیم.

عباس شیراوژن به وضعیت شهرهای کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هفته به هفته شاهد افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری و فوتی های اخیر هستیم. تعداد شهرهای قرمز رنگ به حد بالایی رسیده است و نقشه کشور بیشتر قرمز و نارنجی است.

وی افزود: با وجود اینکه هر هفته بر تعداد مبتلایان به کرونا افزوده می‌شود، امیدواریم بر قله موج باشیم و با رضایت و همکاری مردم به زودی شاهد شیب نزولی موج هفتم باشیم.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در مورد علت موج هفتم در کشور گفت: یک سری عوامل در این امر دخیل هستند. یک مورد این است که با گذشت فاصله زمانی از واکسیناسیون، سطح ایمنی جامعه کاهش یافته است. همچنین سویه جدیدی وارد کشور شده است که توانایی انتشار بالایی دارد که دلیل اصلی ابتلا به عفونت بالا بودن این ویروس است. با این حال، کاهش استفاده از ماسک و اقدامات بهداشتی میزان و میزان عفونت را افزایش داد.

وی افزود: به دلیل عدم استفاده از واکسن، شدت بیماری می تواند منجر به بستری شدن و مرگ برخی افراد شود و باید با واکسیناسیون این مشکل را کنترل کنیم.

شیروژن خاطرنشان کرد: با حرکت رو به جلو، سویه‌های جدید و جهش‌های جدید در ویروس کرونا ظاهر می‌شوند و برای مقابله با آن باید سطح ایمنی بالایی داشته باشیم. هنگامی که این ویروس باقی می ماند، تزریق واکسنی مانند واکسن آنفولانزا به افراد مسن یا دارای بیماری های زمینه ای ضروری است.

وی به موج هفتم کرونا اشاره کرد و گفت: در این موج تعداد بیماران سرپایی بیشتر است که درصد کمی از آنها به بیمارستان و نسبت کمتری به مراقبت‌های ویژه می‌روند. در مقایسه می بینیم که هر چه ویروس جهش بیشتری پیدا کند، عفونی و بیماری زاتر می شود و از شدت بیماری کاسته می شود. البته این نظریه نیز وجود دارد که به دلیل امواج قبلی و واکسن های تزریق شده، سطح مصونیت مردم در حال افزایش است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید