تزریق دوز یادآور واکسن همچنان راه حلی برای جلوگیری از شیوع کرونا است


ساعت: 16:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۲
کد خبر: 1889581

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، بهترین راه پیشگیری از این ویروس تزریق دوز تقویت کننده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اسرامون حسین حیانی مدرس استاندار سیستان و بلوچستان، روز شنبه در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان گفت: بر اساس آخرین طبقه بندی، 16 بخش در وضعیت زرد کرونا و 10 منطقه در تی در وضعیت آبی کرونا قرار دارند.

وی افزود: در هفته گذشته 713 مورد ابتلا به ویروس کرونا، 201 مورد بستری و 5 نفر نیز متاسفانه بر اثر ابتلا به کووید 19 جان خود را از دست دادند.

استاندار با تاکید بر تزریق تقویت کننده گفت: متأسفانه هفته گذشته 5 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند، اما یادمان باشد بیشتر این افراد کسانی هستند که واکسینه نشده اند، بنابراین مردم تزریق تقویت کننده را جدی بگیرند.

وی تصریح کرد: هفته گذشته 2 هزار و 148 نفر در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، 563 نفر در دانشگاه علوم پزشکی زابل، 2 هزار و 905 نفر در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر واکسینه شدند.

مدرس حبانی ادامه داد: اعزام تیم های سیار واکسیناسیون به حاشیه شهر، مراکز و ادارات شلوغ نیز از عواملی است که باعث افزایش میزان واکسیناسیون شده است.

وی تصریح کرد: راه حل اصلی کنترل ویروس کرونا اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی، اعزام تیم های سیار واکسیناسیون و استفاده از ابزارهای تشویقی و تنبیهی است.

استاندار خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت صدا سیما، طلاب، روحانیون، ائمه جمعه، رجال کلام مردم را به تزریق واکسن تشویق کنیم.

وی گفت: خوشبختانه میزان ابتلا نسبت به هفته گذشته 37 درصد کاهش یافته است، اما همچنان شکننده است و رعایت نکات بهداشتی و جدی تزریق دوز، یادآور گامی اساسی در مبارزه با ویروس کرونا است.

معلم خیابانی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید حضور خواهد داشت، تاکید کرد: تهویه کلاس ها و همچنین قرار دادن دوز یادآوری واکسن برای دانش آموزان، معلمان و اساتید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: شعبه های تجارت تااو، صادرات، قرض الحسنه مهر ایران، ملی و پست بانک بیشترین تعداد تزریق واکسن را داشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید