وضعیت پیاده روی اربعین با گواهی دوز یادآور واکسن کرونا


ساعت: 09:52
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885048

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با ابراز تأسف از افزایش آمار جان باختگان کرونا در یکی دو هفته اخیر و ادامه رایزنی‌ها با مقامات عراقی برای اعزام زائران اربعین. وی از نهایی شدن شرط پذیرفته شده بین این دو کشور یعنی داشتن گواهینامه تزریق دوز یادآور واکسن کرونا توسط زائران خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر عباس شیراوژن در خصوص روند افزایشی ابتلا به کرونا در کشور در دو هفته اخیر گفت: در چند روز اخیر تعداد فوتی ها دو رقمی شده و نگرانی را افزایش داده است. در این شرایط تعداد افراد با علائم و بیماران سرپایی افزایش یافت و تعداد بستری ها بیش از 60 درصد افزایش یافت.

وی افزود: ظاهرا وارد موج هفتم بیماری شده ایم و به نظر می رسد مهم ترین نکته استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی است. از طرفی در مکان های شلوغ باید از ماسک و واکسیناسیون استفاده شود و اگر بیش از 6 ماه از تزریق قبلی گذشته است تزریق تقویت کننده انجام شود. زیرا پس از شش ماه سطح ایمنی بدن کاهش می یابد و احتمال ابتلا به بیماری شدید را افزایش می دهد.

وی تاکید کرد: هیچ نگرانی برای تهیه واکسن نداریم و ده ها میلیون واکسن در انبار موجود است. مردم فقط برای سلامتی خود مراجعه کنند و مشکل مالی ندارد.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا یادآور شد: حدود 9 میلیون نفر برای دریافت واکسن تقویتی نیاز دارند و به نظر می رسد مردم شرایط را درک کرده اند و نسبت به ماه های گذشته تعداد متقاضیان افزایش یافته است.

وی در یک برنامه رادیویی همچنین با بیان تمهیدات انجام شده برای پیاده روی اربعین حسینی گفت: هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده و بحث های اولیه انجام شده است اما واکسیناسیون یادآور ملاک های سفر است. ضمناً پس از بازگشت از عراق آزمایشات انجام می شود و اقداماتی برای افراد دارای علائم انجام می شود.

وی در پایان تاکید کرد: نمازگزاران اربعین باید تذکر واکسن را تزریق کنند و تا آن زمان (ماه آینده) مصونیت خوبی در بدن افراد ایجاد می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید