بحران کاهش تداوم جمعیت / افزایش تعداد بزرگسالان مجرد ساختارهای اجتماعی را تحت تأثیر قرار داده است


ساعت: 16:41
تاریخ انتشار: 1401/02/20
کد خبر: 1837828

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان با بیان اینکه موضوع رشد زاد و ولد یک بحران ملی است که در حال وقوع است، گفت: یکی از مهمترین مسائل و مولفه های تاثیرگذار در بحث جمعیت، نرخ زاد و ولد است که به شدت کاهش یافته است. به تازگی. از کاهش نرخ زاد و ولد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد محرمی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: دنیا جامعه زنان و زایمان را به عنوان بهترین و مهم ترین عامل زایمان طبیعی می شناسد. در دنیای امروز، هر زن حامله‌ای به یک ماما نیاز دارد و ماماهای توانمند، فاصله بین جان و مرگ صدها هزار مادر و نوزاد در سراسر جهان است.»

وی گفت: بحث رشد زاد و ولد یک بحران ملی است که در حال وقوع است. وی ادامه داد: یکی از مهم ترین مسائل و مولفه های تاثیرگذار در بحث جمعیت، نرخ زاد و ولد است که اخیراً به شدت کاهش یافته است، در حال تولد است و خطر بزرگی است.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان با بیان اینکه افزایش تعداد بزرگسالان مجرد امروز ساختارهای اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده است، افزود: سیاست های مصوب برای جمعیت بسیار خوب است اما موثر، کارآمد و سریع نیست.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 874 ماما در استان مشغول به کار هستند خاطرنشان کرد: 389 ماما در حوزه بهداشت و درمان و 292 ماما در بیمارستان های دانشگاهی، 11 ماما در ارتش و مابقی در سایر مراکز استان در رشته مامایی هستند.

محرمی با بیان اینکه جایگاه مامایی امروزه از ارزش بالایی برخوردار است، بیان کرد: مامایی در بحث آموزش وارد شده و نقش بسزایی در آموزش، تربیت و رشد و توسعه علم، پژوهش، جامعه سالم، بانوی سالم و نوزاد سالم داشته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید