بحران آینده کشور رشد کم جمعیت است / سیاست های مراقبت از کودکان و حمایت از جمعیت در اولویت دولت است


ساعت: 20:07
تاریخ انتشار: 14/12/1300
کد خبر: 1812893

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین هزینه های رایگان بارداری و ناباروری را از برنامه های مهم این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: بحران جمعیت یکی از مهم ترین مشکلات پیش روی کشور است. کشور در شرایط بحرانی قرار دارد. وضعیت قرمز در رشد جمعیت.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما بهرام عین اللهی امروز در دیدار با مردم استان گلستان گفت: خداوند نعمت های خود را برای این استان کامل کرده است و به برکت نعمت ها به فرموده رهبرانقلاب باید اهل عمل باشند. افزایش بهره برداری از ظرفیت و تقویت اقتصاد مقاومتی به معنای تحقق عنایات الهی است.


وی گفت: در این سفر مشکلات هر دستگاه به وزرای مربوطه ابلاغ و در جلسه استانی امشب مطرح می شود.


عین اللهی افزود: وحدت اقوام یکی از موضوعات مهمی است که باید رعایت شود که در واقع نشان ملی است که در این استان دیده ایم.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به دشمنی دشمنان با ملت ایران گفت: دشمن در صدد براندازی این نظام بود و در اوایل انقلاب شاهد این دشمنی و توطئه بودیم اما مردم کشورمان در آزمون های مختلف افتخار آفرینی کرد.»


وی ادامه داد: تحریم ملت ایران در ادامه همان دشمنی هایی است که علیه ملت ایران انجام شد.


عین اللهی گفت: با وجود تحریم ها در تاج سربلندی بیرون آمدیم و به گفته سازمان های بین المللی در ایران یکی از موفق ترین کشورها در زمینه پیشگیری و درمان بود.


وی ادامه داد: 92 درصد در نوبت اول، 82 درصد در نوبت دوم و 45 درصد افراد در نوبت سوم واکسینه شدند که در کشورهای پیشرفته به 60 درصد رسید.


وزیر بهداشت گفت: باید از تاریخ درس بگیریم و آن این است که باید خودمان را باور کنیم و به خودکفایی برسیم و در صورت اعتیاد هر روز با مشکل تحریم مواجه شویم.


وی در خصوص طرح نهایی وزارت بهداشت در آزادشهر و رامیان گفت: پیشنهاد ما تشکیل شورای سلامت در این دو شهر و بررسی مشکلات آن است.


وی تقویت شبکه سلامت و تندرستی را مهم خواند و گفت: کاشت گیاهان دارویی یک کار کلیدی است که نیازمند توجه بیشتر در این زمینه است.


عین اللهی ادامه داد: موضوع بحران جمعیت یکی از مشکلات مهم کشوری است که با آن مواجه هستیم و کشور در رشد جمعیت در وضعیت قرمز بحرانی قرار دارد.


وی گفت: تامین هزینه های رایگان بارداری و ناباروری یکی از برنامه های مهم وزارت بهداشت است.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: خطر آینده ما نیروی کار است، جمعیت در حال پیر شدن است و با این روش در آینده نیروی کار و تولید وجود نخواهد داشت.


وی گفت: همه اعضای دولت به رهبری آقای راسی نیز سوگند یاد کرده اند که نه تنها به مردم قول بدهند و ما باید عمل کنیم و در روند واکسیناسیون به این وعده عمل کرده ایم.


در ابتدای این مراسم گلم علی کوهساری نماینده مردم آزادشهر و رامیان به بیان برخی از مشکلات و مطالبات مردم حوزه انتخابیه خود پرداخت.


وی گفت: مالیات کشاورزان، نوسازی بیمارستان آزادشهر، بهسازی جاده رامیان و شاهرود، احداث زمین فوتبال در آزادشهر، اصلاح شبکه آب شرب آزادشهر، بهره برداری از سد کراچای، احداث بیمارستان رامیان و غیره. بخشی از مطالبات مردم است که امشب در شورای اداری استان تصمیم گیری می شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید