رشد جمعیت در بحران / هزینه های مراقبت های بهداشتی است


ساعت: 11:47
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1813046

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متاسفانه رشد جمعیت در شرایط بحرانی قرار دارد. در کرونا رنگ شهرها شامل قرمز، نارنجی، زرد و آبی است، اما در رشد جمعیت قادر به قرمز هستیم و رشد جمعیت به کمترین حد خود رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهرام عین اللهی در جلسه شوراهای اداری شهرستان های آزادشهر و رامیان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر، گفت: وزارت بهداشت قطعا تسهیلاتی را برای افزایش جمعیت ارائه خواهد کرد. ما قول می دهیم هزینه های درمانی مادران باردار را به صورت رایگان پرداخت کنیم و در صورتی که مادر باردار پوشش بیمه ای نداشته باشد به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

وی افزود: تهدید آینده کشور کاهش رشد جمعیت و کمبود نیروی کار است. نیروی کار موتور توسعه و شکوفایی کشور است. سیاست جمعیتی یکی از برنامه های اصلی وزارت بهداشت است و مقام معظم رهبری اخیرا فرمودند اگر در حوزه جمعیت فکر نکنیم تا 15 سال آینده نتیجه خواهیم دید.

وزیر بهداشت گفت: در سفرهای مختلف هر منطقه آب و هوای خاصی دارد و خداوند برکات زیادی به شهرستان های آزادشهر و رامیان داده است. مقام معظم رهبری فرمودند شکرگزاری با عمل امکان پذیر است. یکی از نکات مهم این دو شهر، اتحاد بین اقوام و اقوام مختلف است که یک نشان ملی است.

عین اللهی خاطرنشان کرد: امروز مردم کشورمان به آزمون های بزرگ ابتدای انقلاب افتخار می کنند. دشمنان به دنبال براندازی نظام اسلامی ایران هستند و از ابتدای انقلاب شاهد توطئه های دشمنان از جمله گروه های تجزیه طلب، دوران دفاع مقدس، تشکیل داعش و تحریم های ناجوانمردانه بوده ایم.

وی تاکید کرد: نباید فکر کنیم که جنگ تمام شده است، بلکه همچنان جنگ پنهان بدون سنگر و فشار اقتصادی دشمنان برای براندازی نظام وجود دارد تا با کار و تلاش بیشتر این توطئه ها خنثی شود. ما با تحریم های زیادی برای داروها و تجهیزات پزشکی علیه تاج و تخت روبرو هستیم. درست است که تاج یک پدیده جهانی بود اما امروز ایران با وجود همه تحریم ها و فشارها افتخار می کند و همه سازمان های بین المللی معتقدند که نمایندگی ایران در پیشگیری و درمان تاج موفقیت آمیز است.

وزیر بهداشت یادآور شد: امروزه کشورهای پیشرفته مدعی مرگ و میر بالای تاج هستند و بسیار ناتوان شده اند، اما ایران با تلاش دولت و مردم با موفقیت خود را نشان داده و تا به امروز بیش از 142 میلیون دوز تاج در ایران است. بسیار بیشتر از کشورهای دیگر و واکسیناسیون با مشارکت انسان انجام می شود.

عین اللهی پتانسیل بالا و استثنایی بودن آزادشهر و رامیان را می تواند موجب رونق گردشگری، تولید ثروت و اشتغال شود. ما باید از تاریخ درس بگیریم. تاریخ بعد از انقلاب ثابت کرده است که باید به هویت خود برگردیم و به خودکفایی برسیم. تا زمانی که معتاد هستیم، هر روز تهدید و تحریم خواهیم شد.

وی گفت: تجربه نشان داده است که پیشگیری مهمتر از درمان است. اثرات پیشگیرانه در واکسیناسیون عمومی در کرونا نشان داده شده است. در شهرستان آزادشهر محل دفن زباله در مکان نامناسبی قرار دارد و جابجایی آن از همه جهات به ویژه توجه به بهداشت عمومی و نوعی پیشگیری از انواع بیماری های انسانی ضروری و الزامی است. شورای سلامت در آزادشهر و رامیان باید هر چه سریعتر تشکیل شود و عوامل مخل سلامت کنترل شوند.

عین اللهی گفت: تقویت شبکه بهداشت و درمان، بهورزان و واحدهای بهداشتی یک ضرورت است که می تواند به پیشگیری از بیماری کمک کند.

وی گفت: دولت سیزدهم شرایطی را ایجاد کرده است که وزرا و روسای دولت با حضور در عرصه های مختلف که کاری ارزشمند است و به جای تصمیم گیری پشت میز و دور از محیط، مستقیماً از مشکلات مردم آگاه شوند. مسؤولان با مشکلات آشنا هستند و برای حل آنها تلاش کنید.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: استعداد کاشت گیاهان دارویی در استان گلستان وجود دارد و وزارت بهداشت برای تقویت طب ایرانی و توجه به کاشت گیاهان دارویی با کمک متخصصان و روش های علمی برنامه دارد چرا که منجر به خودکفایی و خروج ارز از کشور می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید