مراقبت های بهداشتی برای زنان قربانی فعالیت های آرایشگری غیرقانونی / افزایش موارد سوء استفاده از آرایشگری

البته در سال های اخیر با توجه به هزینه های بالایی که جشن عروسی بر دوش زوج ها تحمیل می کند، حساسیت برای دریافت خدمات با کیفیت پایین و متناسب با سلیقه آنها در ازای هزینه بالایی که باید به آرایشگاه ها بپردازند افزایش یافته است.

آرایشگاه ها یکی از صنوفی هستند که در سال های اخیر تا سطح قارچ گسترش پیدا کرده اند، از این رو با انواع آرایشگاه ها و تابلوها و عناوین جدید روبرو هستیم.

از سوی دیگر برخی از فعالیت های غیرقانونی، برخلاف موازین و شئونات اسلامی، به صورت زیر جلدی و مخفیانه در آرایشگاه ها انجام می شود که با رصد میدانی، تشخیص آن به راحتی قابل مشاهده است. این در حالی است که صفحات اینستاگرام این آرایشگاه ها نیز با تبلیغات مختلف و البته ایجاد ویدئوهای تحریک آمیز از عکس های شخصی مشتریان به دنبال جذب مشتری بیشتر برای جذب مشتری هستند.

ابتدا به سراغ ویترین آرایشگاه ها در فضای مجازی می رویم; برخی از این صفحات در بیوگرافی خود عنوان کرده اند «مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران»، اما با دیدن تصاویر نیمه برهنه مدل ها یا مشتریان، ذهنمان به قانون تصویب کننده این اقدامات معطوف می شود!

نشان دادن مراحل آرایش مشتری یکی از ترفندهای جدید آرایشگران است که به راحتی فیلم و تصویر صورت را در معرض دید قرار می دهند تا جذابیت لازم را داشته باشند اما این جذابیت با انتشار تصاویر عروس دو چندان می شود.

در واقع می توان گفت امروزه آرایشگرها اکثر مشتریان خود را از فضای مجازی تامین می کنند و زحمتی برای افزایش مخاطب و به خصوص جوانان دست به دست نمی دهند.

94438c70 1313 4b97 a233 5959619eb247 خبر خاکستری

لحظات شخصی خانم ها موضوع تبلیغات آرایشگاه هاست

این صفحات وب دارای تعداد زیادی عضو هستند و با نمایش پرتره یا مدل های عروس، مشتریان خود را تشویق می کنند تا فیلم ها و عکس های جشن خود را ارسال کنند تا با سایر مخاطبان به اشتراک بگذارند.

از سوی دیگر با توجه به اینکه متأسفانه وحشت نمایش لحظات زندگی شخصی در فضای مجازی در بین نسل کنونی گسترش یافته و به امری عادی تبدیل شده است، برخی افراد عکس های شخصی از مراسم عروسی خود را ارسال می کنند که در معرض هزاران نفر قرار می گیرد. مردم…

از فضای مجازی که می گذریم به فضای واقعی آرایشگاه ها می رسیم. به عنوان مشتری به تعدادی از آرایشگاه های قزوین مراجعه می کنیم.

تصاویر درخشان و نام هایی که اخیراً نام بیشتر آرایشگاه ها بر روی آنها حک شده است، از همان ابتدا مشتری را به خود جلب کرده است. البته مدتی است که تابلوهای تبلیغاتی آرایشگاه های سطح شهر قسمت قابل توجهی از فضای بصری شهروندان را به خود اختصاص داده و حتی چهارراه ها و جاده های اصلی را نیز احاطه کرده است.

در بالا و پایین شهر دیگر آرایشگاهی وجود ندارد و وجه اشتراک اکثر آنها این است که در فضای مجازی تبلیغ می کنند و از مدهای غربی و خارجی تقلید می کنند. حال اگر می خواهید نمونه کارهای آرایشگاهی را برای دریافت خدمات عروس ببینید، دیگر خبری از آلبوم و مجلات نیست، بلکه تصاویر آسان مشتریان در گوشی ذخیره شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

برخی از سالن‌های زیبایی به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شوند، بنابراین گوشه‌ای از سالن مجهز به تجهیزات پزشکی و تخت‌های بیمارستانی است و عمل‌ها و خالکوبی‌های زیبایی انجام می‌شود که مورد تایید علم پزشکی نیست و آسیب‌های جدی به بدن و سلامت انسان وارد می‌کند. ناسالم است. آنها به این آرایشگاه ها منتقل می شوند.

111889c0 62ea 470e a26a 9892206b5d9a خبر خاکستری

بیش از 40 درصد آرایشگاه های قزوین بدون مجوز هستند

کبری علیهانی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به فعالیت های غیرقانونی در آرایشگاه های قزوین گفت: متاسفانه طبق بررسی های ما حدود 70 درصد از خدمات ارائه شده در آرایشگاه های کاسوین قزوین غیرقانونی است. “

وی افزود: 59 درصد آرایشگاه های زنانه در قزوین دارای مجوز هستند و 41 درصد آنها فاقد مجوز هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: اقدامات خلاف هنجارهای این آرایشگاه ها زمینه ساز مشکلات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی از جمله کاهش عفت و حیا، ازدواج سرد، افزایش طلاق، کسب درآمد غیرقانونی و نشت ارز است.

علیحانی با اشاره به مصادیق فعالیت غیرقانونی آرایشگران گفت: کاشت ناخن، اپیلاسیون، مدلینگ، بی حجابی عروس، مجالس عروس، فروش لوازم آرایش غیرمجاز، بوتاکس، لیزر موهای زائد و خالکوبی بدن (به غیر از صورت) یکی از فعالیت های غیرقانونی در آرایشگاه ها

وی گفت: تخلفات آرایشگاهی به دو دسته غیرقانونی، غیربهداشتی و غیرقانونی تقسیم می شود.

مدیرکل امور بانوان ناحیه قزوین با اشاره به ریشه های مشکلات آرایشگاه های زنانه اذعان داشت: مسئولان مربوطه.

این مقام مسئول تصریح کرد: تنوع تعرفه ها و خدمات موجب درآمد بیشتر آرایشگاه ها شده است، از سوی دیگر عدم اطلاع رسانی بانوان و تبلیغات گسترده در فضای مجازی و میدانی باعث گرایش مردم به دریافت خدمات غیرقانونی شده است.

علیحانی با بیان اینکه اصلاح قانون صنفی برای اصلاح چرخه بازرسی آرایشگاه ها ضروری است، گفت: بدون شک اگر چرخه بازرسی درست اعمال شود، بسیاری از گلوگاه ها در آرایشگاه ها برطرف می شود.

به گزارش صبح قزوین؛ طبق شواهد موجود قرار بود انتخابات اتحادیه آرایشگران کاوین در زمستان سال گذشته برگزار شود که در آخرین لحظه با دستور دادستان کاوین این انتخابات لغو و به زمان دیگری موکول شد؛ آخرین وضعیت انتخابات در این اتحادیه و نحوه نظارت بر تخلفات و برخورد با خاطیان را از دادستان مرکز استان جویا شدیم.

16146999 4bda 437c 8226 98215e04b92b خبر خاکستری

افزایش موارد تخلف آرایشگران زنانه

محمد قاسمی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وی گفت: در رابطه با تخلفات آرایشگاه های زنانه در قزوین پرونده های متعددی در قوه قضائیه به دلیل ضعف اتحادیه ها مطرح است.

دادستان و شورای انقلاب قزوین گفت: در مرحله بعد اتاق اصناف و صمت مسئولیت نظارت را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: بیش از آنکه وارد عرصه افراد شویم، اتحادیه ها، اتاق اصناف و سازمان صمت را رصد می کنیم؛ آنها ظالمانه مبارزه خواهند کرد.

این مسئول بیان کرد: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت جدید جلساتی در این حوزه تشکیل و کارگروه هایی در حوزه رهبری، اصناف، استانداری و دادستانی تشکیل شد. ما تصمیم داریم بیشتر به سمت پیشگیری برویم تا مخالفت.

قاسمی افزود: فردی که برای او مجوز صادر می شود باید شرایط لازم را داشته باشد و متأسفانه بسیاری از موارد تخلف مربوط به افرادی است که دارای مجوز نیز هستند، باید شرایط آن رعایت شود و اگر فعالیت وی خارج از ضوابط باشد مرجع صدور مجوز باید برای بررسی این متاسفانه این شکاف وجود دارد و باید این بخش را فعال کنیم.

دادستان قزوین تاکید کرد: ابتدا پلمپ اصناف غیرمجاز را در دستور کار داریم که برخی از آنها در حال بازگشت به اتحادیه آرایشگران هستند و مرحله بعدی نظارت بر اصناف دارای مجوز است.

وی ادامه داد: در رابطه با انتخابات آرایشگران قزوین افرادی را معرفی کرده بودند که فاقد شرایط قوه قضائیه هستند.

7c4c6ac0 31d1 4a31 959c 3336ce161272 خبر خاکستری

دور باطل نظارت بر آرایشگری باید اصلاح شود

این مسئول تاکید کرد: نامزدهای اتحادیه آرایشگران زنانه ممکن است بر اساس شرایط قانونی سازمان مربوطه انتخاب شوند اما یکی از دستگاه های مسئول قوه قضائیه است که بر اساس بررسی سوابق به نتیجه مطلوب نرسیده است. ‘سوابق.

قاسمی در پایان گفت: فردی که قوانین را رعایت نمی کند قطعا نمی تواند اصناف را در چارچوب و مقررات کنترل کند و به نوعی صنف مربوطه به فرار از قانون و تخلفات تشویق می شود. چند نفر از کلاس آرایشگری زنان رد صلاحیت شدند و افرادی که جایگزین گواهینامه شدند مجدداً صادر و تأیید کردند که انتخابات در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

به گزارش صبح قزوین؛ آرایشگاه ها بدون شک در شرایط کنونی به یکی از عوامل ترویج نوع پوشش و ظاهر در بین جوانان تبدیل شده اند و در صورت عدم نظارت کافی و درست بر این قشر جامعه بیشتر در تهاجم فرهنگی غوطه ور می شود که منجر به کثرت و افراد جامعه می شود. بدون آگاهی لازم به دام تبلیغات گسترده مصرف کننده آرایشگری می افتند.

حفظ عفاف و حجاب و به ویژه عفاف عمومی از الزامات جامعه دینی است نظارت و هدایت این اصناف.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید