واکسن های موجود کرونا دارای برچسب و تاریخ معتبر می باشد / انجام مراقبت های بهداشتی مرزی در فرودگاه بین المللی کرمان


ساعت: 13:26
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1884201

سحابی بیان کرد: در حال حاضر تمام واکسن هایی که داریم بر اساس برچسب خود واکسن تاریخ انقضا دارند بنابراین جای نگرانی نیست و مردم می توانند با خیال راحت واکسن را دریافت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید سحابی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در خصوص تاریخ انقضای واکسن‌های کرونا گفت: با اطمینان و قاطعیت اعلام می‌کنیم که حتی یک مورد ابتلا نداشته و نداریم. واکسن های تاریخ مصرف گذشته تناسب اندام

وی تصریح کرد: مرجعی که تاریخ انقضای واکسن ها را تعیین می کند معاونت غذا و داروی بهداشت است و بر اساس آزمایشات و کنترل هایی که انجام می دهند تاریخ انقضای داروها را تعیین می کنند و با شماره سریال به ما اطلاع می دهند. واکسن که گاهی برای برخی از واکسن‌ها، داروها، تاریخ انقضا بر اساس بازرسی مجددی که انجام می‌دهند، یک ماه تا دو تا شش ماه تمدید می‌شود و این امری عادی است که بر اساس دقیق بودن، بارها و بارها تکرار می‌شود. آزمایش و کنترل استاندارد دارو

سحابی اضافه کرد: در حال حاضر تمام واکسن هایی که داریم بر اساس برچسب خود واکسن تاریخ انقضا دارند، بنابراین جای نگرانی نیست و مردم با خیال راحت می توانند واکسن را دریافت کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه مراقبت‌های مرزی بین‌المللی تابع مقررات بین‌المللی بهداشتی (IHR) است که بسیار سخت‌گیرانه است، بنابراین همه مسافران غربالگری می‌شوند، ادامه داد: ما در کرمان همان‌طور که داریم مراقب مرز هستیم. تیم امنیتی ما برای افرادی که از عربستان وارد کشور می شوند در فرودگاه بین المللی کرمان حضور دارند و کنترل لازم را انجام می دهند.

وی تصریح کرد: تیمی که در فرودگاه حضور دارد افراد مشکوک را شناسایی می کند و افرادی که نیاز به نمونه برداری و آزمایش دارند در آنجا انجام می شود و حتی افرادی که نیاز به اعزام دارند به بیمارستان اعزام می شوند و افراد نیازمند در صورت وجود. ایزوله و قرنطینه، در اسرع وقت خواهد شد.

سحابی گفت: آخرین پروازهای زائران کرمانی به زمین نشسته است و هیچ موردی از آبله میمون، CCH یا وبا گزارش نشده است، اما موارد مشکوک زیادی به کرونا داشته ام و نمونه های انسانی گرفته شده و حدود 10 درصد از این افراد است. که همانند انسان ها و خانواده آنها آموزش های لازم و قرنطینه های لازم انجام شود.

وی در پایان تصریح کرد: ورود زائران به بالاترین عتبات نیز توسط سامانه بهداشت و درمان بررسی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید