جزئیات واکسن آدنوویروس کرونا از انستیتو پاستور ایران / انتشار نتایج مطالعات واکسن Pastecoad در مجله معتبر بین المللی


ساعت: 11:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822285

نتایج مطالعات پیش بالینی واکسن Pastecoad (بر پایه آدنوویروس) انستیتو پاستور ایران در یکی از مجلات معتبر بین المللی منتشر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ واکسن‌های جهانی علیه کووید ۱۹ بر اساس فناوری‌ها و روش‌های مختلفی از جمله واکسن‌های غیرفعال مانند Sinofarm، واکسن‌های mRNA مانند Pfizer، واکسن‌های پروتئینی مانند Novovacs و واکسن‌های مبتنی بر ناقل‌های آدنوویروسی مانند Astraznka هستند. در ایران واکسن های تولید داخل بر پایه واکسن های پروتئینی و غیرفعال هستند. انستیتو پاستور ایران علاوه بر مشارکت با انستیتو فینلای کوبا در پروژه واکسن پاستکوواک که دارای فناوری پروتئین مزدوج منحصربه‌فرد است، ساخت واکسن پاستواد را بر اساس وکتور آدنوویروسی نیز در اکتبر 2016 آغاز کرد.

لازم به ذکر است که فناوری تولید واکسن های مبتنی بر حامل های آدنوویروسی که دارای ویژگی های مهمی مانند کارایی قابل توجه و همچنین امکان تولید سریع و طراحی مجدد هستند، در تعداد بسیار کمی از کشورها موجود است. پروتئین نوکلئوکپسید کووید-19 در طراحی واکسن Pastecoad به منظور تولید یک واکسن موثر، علاوه بر پروتئین خار مورد استفاده در سایر واکسن‌های مشابه، استفاده شد. پس از انجام مراحل کنترل کیفی و آزمایشات پیش بالینی شامل تعیین ایمنی زایی، تعیین ایمنی واکسن و تعیین اثر حفاظتی و پیشگیرانه، طبق دستورالعمل سازمان غذا و دارو، مدارک مربوطه به مخزن و دارو ارائه شد. مدیریت.

نتایج این مطالعه که اخیراً در مجله معتبر بین المللی Vaccine منتشر شده است، نشان می دهد که واکسن توانایی تحریک سیستم ایمنی سلولی در برابر ویروس کووید 19 و تولید آنتی بادی های خنثی کننده علیه سویه های مختلف کووید 19 مانند ووهان، لامبدا، دلتا و اومیکرون را دارد. . البته این اولین پروژه تولید واکسن کراون در کشور است که قبل از درخواست مجوز برای کارآزمایی بالینی موفق به انتشار نتایج پیش بالینی شد.

ایجاد زیرساخت برای تولید واکسن و دارو با استفاده از ناقل‌های آدنوویروسی و بومی‌سازی این فناوری ارزشمند در کشور بسیار حائز اهمیت است، زیرا علاوه بر مزیت‌هایی مانند سهولت تولید انبوه و هزینه پایین تولید، این دستاورد می‌تواند به راحتی از سایر بیماری ها و سرطان ها پیشگیری و درمان می شود تا در مواقع بحرانی و بحرانی بدون توجه به سایر کشورها برای رفع نیازهای کشور استفاده شود.

به گزارش روابط عمومی انستیتو پاستور در ایران، لازم به ذکر است نتایج مطالعه فاز 3 کارآزمایی بالینی واکسن پاستوکوکس که توسط انستیتو پاستور ایران در 8 شهر در سال گذشته انجام شد در یکی از معتبرترین واکسن ها پذیرفته شد. مجلات بین المللی و به زودی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید