آنتی بادی های تضاد تاج قابل مقایسه با ایمنی واکسن نیستند / مطابق با استانداردهای بین المللی در تولید واکسن ایران و آمادگی صادرات

ساعت: 09:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۳
کد خبر: 1784084

وی افزود: واکسیناسیون واژه جدیدی در بین مردم است که با حرکت این جنبش از آمریکا و انتشار اطلاعات نادرست درباره واکسن و ایجاد اضطراب و ترس در بین مردم، تمایل افراد به واکسینه شدن را کاهش می دهد. آنها گفتند. متخصص ژنتیک واکسن های جدید و ژنتیکی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، ویروس نوظهور کرونا با ظهور خود واژه های جدیدی را به وجود آورده است، با شروع واکسیناسیون علیه کووید 19 در سراسر جهان، در ایران واکسیناسیون در سنین مختلف بر اساس اولویت های شغلی و سنی انجام می شود.

اما علاوه بر واکسیناسیون، برخی گروه ها با انتشار و ترویج واکسیناسیون و انتشار اطلاعات نادرست در تلاش هستند تا مردم را از واکسینه شدن منصرف کنند، این در حالی است که شروع واکسیناسیون نشان داده است که مرگ و میر و بستری شدن افراد واکسینه شده به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

اطلاعات در مورد عواقب و عوارض جانبی واکسن در شبکه های اجتماعی در حال پخش شدن است، زیرا جهان امیدوار است با واکسیناسیون جهانی مردم بتوانند قبل از شیوع بیماری همه گیر به زندگی عادی بازگردند.

تسریع روند واکسیناسیون در دولت اصلی

پروفسور علی کرمی، زیست شناس و مهندس ژنتیک واکسن های جدید و ژنتیکی در گفت و گو با عصرترک گفت: با تغییراتی که در دولت صورت گرفته، با توجه به اینکه هدف دولت حمایت بیشتر از واکسن های بومی است، روند واکسیناسیون سریعتر انجام می شود. برای واردات، این کار انجام شد و واکسیناسیون خیلی سریع انجام شد.

وی با بیان اینکه در این مدت کوتاه چندین واکسن ایرانی مجوز گرفته و وارد فاز تولید شده است، ادامه داد: واکسن پاستور اولین واکسن نوترکیب مشترک ایران و کوبا بود که تولید و تایید شد.

کرمی یکی از بهترین ویژگی های این واکسن را ایمنی بالای آن برای نوجوانان دانست.

این متخصص مهندسی زیست مولکولی و ژنتیک با اشاره به اینکه واکسن رازی ایران نیز مجوز دریافت کرده است، ادامه داد: همچنین واکسن فخرا که توسط شهید فهری زاده پایه گذاری شده است در مرحله سوم و نهایی خود قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین واکسن ایرانی نورا با تلاش دانشمندان و متخصصان دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) که یک واکسن پروتئینی نوترکیب است، در فاز دوم خود قرار دارد.

بقیه الله، استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی، واکسن فخرا را مانند واکسن برکت و سینوفارم دانست و افزود: این در حالی است که واکسن نورا و پاستور، پروتئین نوترکیب هستند.

دو واکسن تولید ایران در سبد واکسیناسیون کشور

بقیة الله، عضو هیأت علمی پژوهشی بیولوژی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی گفت: ایران توانسته است در بسترهای مختلف واکسن تاج و با استانداردهای سازمان غذا و دارو که مرجع تأیید ملی است، به ظرفیت تولید بالایی دست یابد. واکسن ها و کمیته ملی واکسن. واکسن ها به مرحله صدور مجوز رسیده اند و در کارنامه واکسیناسیون دانشمندان برجسته ای قرار دارند که در حال ارزیابی هستند.

وی با اشاره به اینکه واکسن برکت و پاستور در حال حاضر در سبد واکسن کشور قرار دارد، افزود: از سایر واکسن های ایرانی 2 میلیون فخرا تولید شده و به زودی تزریق می شود و واکسن رازی یک واکسن سه دوزی است که دو واکسن دارد. دوز تزریقی و دوز استنشاقی که در تولید انبوه مشغول است.

پروفسور کرمی با اشاره به اینکه هفته گذشته خبر انتشار مقاله واکسن فخرا در یکی از مجلات معتبر بین المللی باعث افتخار ایران شد، گفت: بر این اساس ایران در لیست تولیدکنندگان واکسن جهان قرار گرفته است.

48ba2749 06ed 4ed4 83f6 9edb89848055 خبر خاکستری

نام ایران در فهرست 11 کشور تولید کننده واکسن در جهان می درخشد

بقیه الله، استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه دو مقاله برجسته درباره واکسن برکات و فخرا در مجلات معتبر بین المللی منتشر شده است، گفت: ایران برای ورود به باشگاه تولید و صادرات جهانی نیازمند اسناد علمی بین المللی است. از واکسن ها “.

پروفسور کرمی با اشاره به اینکه ایران یکی از 11 کشور پیشرو در تولید واکسن در جهان است، افزود: باید گفت که صنعت واکسن سازی در ایران قدمتی 100 ساله دارد اما همچنان به نظر می رسد استقلال کامل است. در توسعه واکسن‌ها: «چون واکسن بخشی از امنیت ملی کشور است و شوخی نیست.

خودکفایی ایران در تولید واکسن آنفلوانزا برای اولین بار در کشور

وی به خودکفایی ایران در تولید واکسن آنفولانزا اشاره کرد و گفت: واکسن آنفلوآنزای ایران یک محصول نوترکیب کم عارضه است که توسط دانشمندان ایرانی در یک شرکت دانش بنیان تولید و هفته گذشته مجوز دریافت کرد. “

این استاد برجسته تاکید کرد: همه این تحولات نشان می دهد که ایران در حوزه بیوتکنولوژی های نوین با حمایت مقام معظم رهبری توانسته است به مرحله ای از آن در حوزه صنایع بیولوژیک در کشور، منطقه و جهان برسد. “
پروفسور کرمی گفت: این در حالی است که هیچ یک از کشورهای منطقه قادر به تولید این واکسن ها نیستند و در غرب آسیا تنها کشور شناخته شده تولید کننده واکسن ایران است.

از صفر تا 100 واکسن ایرانی در کشور تولید می شود

بقیه الله استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه متاسفانه در فضای مجازی اخباری مبنی بر اینکه در ایران مواد اولیه تولید واکسن از چین وارد و در داخل کشور بسته بندی می شود، تصریح کرد: به صراحت اعلام می کنم که این خبر علیرغم مطالب بین المللی کذب است. در مورد واکسن شهرت و برکت تعجب آور است که برخی از مدعیان وطن پرستی چنین اظهاراتی را انجام نمی دهند.

این استاد دانشگاه این سخنان را توهین به صنعت واکسن کشور خواند.

وی با اذعان به اینکه بخشی از تجهیزات تولید واکسن از کشورهای خارجی وارد شده است، تصریح کرد: اما تمامی مراحل کشت ویروسی، محیط کشت، تولید واکسن و آزمایش واکسن در ایران انجام شده و به نام واکسن ایرانی ثبت شده است. “

وی فناوری تولید واکسن برکت را متفاوت از واکسن های قبلی دانست و افزود: این دانش ابتدا در جمهوری اسلامی ایران به دست آمد و سرمایه گذاری 140 میلیون دلاری بنیاد برکت افتخاری برای کشور است. تولید انبوه می رسد.

سکوت سلبریتی ها هنگام پرکردن محل های دفن زباله با واکسن در کشور

یکی از اعضای هیئت علمی مرکز تحقیقات بیولوژی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تعداد واکسن ها را پیامی دانست و گفت: ایران در شرایط تحریم این واکسن ها را تولید کرده است زیرا واردات واکسن ها هر لحظه امکان ممنوعیت دارد. او هرگز به هیچ یک از ابرقدرت ها اعتماد نکرد.

وی گفت: روزی روزگاری گروهی از سلبریتی ها در فضای مجازی درباره کمبود واکسن شعار می دادند اما اکنون که واکسن های زیادی در انبار موجود است سکوت کرده اند.

استانداردهای ایران برای تولید واکسن و زمینه سازی برای صادرات جهانی

پروفسور کرمی خاطرنشان کرد: روند ساخت واکسن پایانی ندارد و متخصصان این حوزه در سه شیفت کاری و ناآگاهانه سخنانی می گویند که جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد.

وی گفت: مفتخریم اعلام کنیم که ایران یکی از کشورهای پیشرو در تولید واکسن است و انتشار مقالات ثابت کرده است که ایران توانایی کار در سطح بین المللی و همچنین استانداردهای تولید این واکسن را دارد. فرصت صادرات را ایجاد خواهد کرد.»

وی درباره کمبود واکسن برکت در پنجمین قله تاج توضیح داد: از ابتدا کارخانه ای برای تولید انبوه واکسن وجود نداشت اما اکنون خط اول واکسن برکت فعال است و راه اندازی خط دوم در مرحله نهایی است. مراحل.”

پروفسور کرمی افزود: تجهیزات مورد نیاز برای تولید واکسن مانند تجهیزات هسته ای بسیار حساس و دارای استانداردهای بالایی است و چون ویروس زنده است باید کشت داده شود، از بین برود و تمام استانداردها رعایت شود تا آلودگی ایجاد نشود. در آنها. “

a604d972 aaba 4f0f 9429 fab8614252db خبر خاکستری


تاخیر در ارسال دستگاه بیرکتور خریداری شده از کشور

وی گفت: کمبود واکسن در کشور وجود ندارد. خیس شوید و کار را متوقف کنید.

پروفسور کرمی با بیان اینکه در شرایط فعلی دستگاه ها نصب شده و مراحل آزمایش در حال انجام است، افزود: تاییدیه دریافت شده و سامانه در حال انجام است و با راه اندازی فاز دوم واکسن برکت نه تنها وجود دارد. کمبود.” خواهد بود.

آنتی بادی های کرونری با ایمنی واکسن قابل مقایسه نیستند

تفاوت بین ایمنی ایجاد شده پس از واکسیناسیون و آنتی بادی تولید شده توسط افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر چیست؟ او توضیح داد. آنتی بادی تولید شده پس از بیماری عروق کرونر قلب، در حالی که آنتی بادی ناشی از درگیری عروق کرونر با آنتی بادی برای تزریق واکسن به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

پروفسور کرمی افزود: عفونت ویروس زنده تهاجمی است و مطمئناً ویروس زنده هدفش آسیب رساندن به سیستم ایمنی است، اما واکسن ویروسی انسان سالم را می کشد و به آن مبتلا می شود، به همین دلیل تصور می شود که فرد مبتلا به عروق کرونر تا چهار هفته مبتلا می شود. ، پس از بیماری واکسن تزریق می کند زیرا ویروس در بدن فعال است و با تزریق واکسن سیستم ایمنی بدن تسریع می یابد و ممکن است عارضه شدیدتر شود.

آنتی بادی های کرونری محافظ نیستند

بقیه الله، استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی گفت: فردی که تاج می گیرد، می تواند در بدنش آنتی بادی ایجاد کند، اما این آنتی بادی محافظ نیست، در حالی که واکسن آنتی بادی یک آنتی بادی محافظ تولید می کند و در نتیجه دو برابر می شود. مرحله تزریق انجام می شود.

پروفسور کرمی گفت: نکته قابل توجه این است که افراد مبتلا به عروق کرونر و واکسینه شده در برابر بیماری عروق کرونر قلب ایمن 100 درصدی نخواهند داشت و قطعی نیست که دوباره روشن نشوند زیرا سیستم ایمنی افراد با یکدیگر متفاوت است.

زیست شناس و مهندس ژنتیک واکسن های جدید و ژنتیکی خاطرنشان کرد: فردی که تاج گرفته است نباید فکر کند که واکسن زده است. ما همچنین آزمایش‌های زیادی داریم که نشان می‌دهد بسیاری از افرادی که تاج دندانی داشته‌اند، آنتی‌بادی در بدن خود ندارند، بنابراین این یک اشتباه است.

آمار بیمارستانی افراد واکسینه نشده را نشان می دهد

بقیه الله، استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی، دوره ایمن سازی این واکسن را حداقل 8 ماه و حداکثر تا یک سال ادامه داد.

وی گفت: بر اساس آمار بیمارستانی، تعداد زیادی از بیماران افرادی هستند که واکسینه نشده و یا یک نوبت دریافت نکرده اند و برای نوبت دوم مراجعه نکرده اند، در حالی که اگر دو دوز کامل تزریق شود، فرد بستری یا مبتلا نمی شود. با کرونا جان باخت، مگر در موارد خاص.

پروفسور کرمی ادامه داد: اگر فردی دوز کامل واکسن کرونا را به موقع تزریق کند، 14 روز پس از تزریق نوبت دوم و رعایت پروتکل ها، ایمنی بسیار بالایی در بدن او ایجاد می شود، اما افرادی که واکسن را دریافت نکرده اند. به هر دلیلی متاسفانه در بیمارستان بستری شدند و حتی جان خود را از دست دادند.

ایجاد ایمنی در 87 درصد افراد واکسینه شده

پروفسور کرمی با بیان اینکه 87 درصد افراد پس از تزریق واکسن در بدن خود ایمن سازی ایجاد می کنند، گفت: افراد می توانند 14 روز پس از دریافت نوبت دوم آزمایشات آزمایشگاهی را انجام دهند تا از ایمنی به دست آمده در بدن خود اطمینان حاصل کنند.

کارشناس و مهندس بیولوژیک و ژنتیک واکسن های جدید و ژنتیکی با اشاره به اینکه 100 درصد کل حرکت های واکسیناسیون در فضای مجازی مربوط به خارج از کشور است، ادامه داد: بزرگترین واکسن های دنیا در آمریکا و اروپا و متاسفانه مردم هستند. که مطیع هستند، تحقیق و مطالعه نمی کنند و به راحتی شبهات را باور می کنند.

تهیه و تنظیم: آرزو رحمانی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید