پیشنهاد تولید «واکسن کودکان نورا» به وزارت بهداشت/ لزوم افزایش آنتی بادی با تزریق واکسن پروتئین نوترکیب


ساعت: 15:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814342

مدیر و مدیر پروژه نورا واکسن در گفت و گو با دانا گفت;

نورا، مدیر پروژه و مدیر واکسن نورا گفت: «ما هنوز پیشنهاد نکرده‌ایم که جهش‌های دیگر در تاج چه خواهد بود و تنها واکسیناسیون می‌تواند خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب و مرگ را از بین ببرد.»


دکتر جعفر امانیمدیر و ناظر پروژه واکسن نورا در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص بحث جنجالی تزریق و تولید واکسن کودکان که بعضا در شبکه های اجتماعی تکذیب می شد و آدرس اشتباهی به هموطنان داده می شد، گفت: کودکان باید واکسینه شوند و در این زمینه دو نوع مجوز گرفته شده است. یکی سینوفارم و دیگری واکسن پاستوکوکس. علاوه بر این، ما پیشنهاد تولید واکسن برای کودکان را از پروژه نورا دادیم و علاوه بر نورا، این درخواست توسط اسپایکوژن مطرح شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره ترکیب واکسن تاج برای کودکان گفت: در مورد کودکان باید گفت که اگر این دسته از افراد در بدن مصونیت نسبی در برابر بیماری پیدا کنند، برای مبارزه با تاج کافی است. با توجه به سابقه سویه omicron، نمی توان ادعا کرد که کودکان نباید در برابر بیماری عروق کرونر قلب واکسینه و ایمن سازی شوند، با این حال، یافته های محققان ما نشان می دهد که کودکان به سطح ایمنی در مقایسه با این سطح از ایمنی در کودکان نیاز دارند. برای محافظت از کودکان در برابر بیماری عروق کرونر کافی است.

مدیر و مجری طرح واکسن نورا در پاسخ به سوالی درباره لزوم تولید واکسن کودک یونیکورن گفت: شرکت واکسن نورا در صورت کسب مجوز برای تولید کودکان چه ساختاری را برای کودکان تولید خواهد کرد؟ فرقی نمی کند که واکسن به صورت تک دوز یا جفت تزریق شود. در برخی موارد ممکن است تصمیم گرفته شود که واکسن در دو دوز و با عوارض جانبی کمتر به کودکان داده شود. آنچه مسلم است تفاوت واکسن اطفال با واکسن بزرگسالان در ترکیب واکسن خلاصه می شود. به عنوان مثال یکی از نکات مهم میزان عصاره این دو واکسن است و برای واکسن کودکان باید ویال های واکسن با عصاره کمتری بارگیری شود.


835f9588 e0f7 4d35 a77c fe150a6c46fc خبر خاکستری

امانی با اشاره به مخالفت برخی خانواده ها با واکسیناسیون فرزندانشان گفت: قطعاً با تزریق واکسن به کودکان می توان آرامش بیشتری داشت و کودکان نیز در معرض تاج و همه گونه ها و انواع ویروس قرار می گیرند. ممکن است “در آینده به این ویروس مقاوم شوند. در حالی که والدین به دلایلی از واکسینه کردن فرزندان خودداری می کنند!

رئیس مرکز تحقیقات علوم میکروبی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در ادامه سخنان خود خطاب به هموطنانی که از واکسن استفاده نکردند و استقبال نکردند، گفت: واکسیناسیون به این معناست که سطح ایمنی بدن بالا باشد. این بدان معناست که هر چه سطح ایمنی در انسان بالاتر باشد، کمتر در معرض ویروس کرونا قرار خواهند گرفت. به عنوان مثال، جهشی که زمانی رخ می‌دهد که فرد واکسینه شده سطح ایمنی واکسن را از 100 درصد به 70 کاهش دهد. ٪؛ اما سطح ایمنی اگرچه کاهش یافته است، اما ایمنی نسبی را برای فرد ایجاد می کند، به این معنی که وقتی واکسن را دریافت می کنید و سطح ایمنی شما بالا می رود، مقاومت کافی در بدن شما وجود دارد، اما این سطح پایین باعث ایجاد ایمنی زایی نیز می شود. در بدن و از فرد در برابر بیماری محافظت می کند.

وی با بیان اینکه همان ترکیبی که در واکسن نورا درست کردیم در واکسن اسپیکوژن و برکت هم ساخته شد، ادامه داد: در این طرح جدید به منظور تولید واکسن نورا برای دوز تقویتی و یادآوری، دو دوز تزریق کرده ایم. یک نوع متفاوت از واکسن تقویت کننده، واکسنی مانند نورا را برای نوبت سوم انتخاب و تزریق کنید و تقویت کننده آنها 100% مقاومت در بدن آنها ایجاد می کند.

امانی تاکید کرد: مردم باید در نظر داشته باشند که واکسیناسیون از بستری شدن در بیمارستان و مرگ در هنگام تاج گذاری جلوگیری می کند. وی افزود: این حرف ما نیست، اما کارشناسان نظام سلامت و علوم آزمایشگاهی دنیا به این نتیجه رسیده اند که واکسیناسیون از وخامت حال بیماران جلوگیری می کند. یعنی ما دوباره به مردم می گوییم که واکسیناسیون به این معنا نیست که فردی که واکسینه شده است هرگز به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا نمی شود. بلکه باید بگوییم افرادی که واکسن تاج را دریافت کرده اند با وجود تزریق واکسن باز می توانند به تاج مبتلا شوند. اما میزان آلودگی آنها به دلیل تاثیرات واکسن و مشخص بودن و شناخته شدن نوع ویروس برای سیستم ایمنی است. چنین بیماری هایی هرگز منجر به مرگ، بدبختی و بستری شدن بیماران نمی شود. در چنین مواردی، تاج افراد واکسینه شده در نهایت به یک بیماری ویروسی رایج مانند سرماخوردگی و احتمالاً آنفولانزا تبدیل می شود.


d23d3dc1 e162 4205 984e 225e683dfc84 خبر خاکستری

نورا، مدیر و مدیر پروژه واکسن گفت: بنابراین توصیه اکید من این است که مردم حتماً واکسن را دریافت کنند و دوز تقویت کننده را فراموش نکنند که مقاومت بدن را دو برابر می کند. و هیچ کس نمی داند پس از یک سری پرش های کرونا در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. اما مسلم است که تاج هر کجا که برود و در آینده هر چند جهش داشته باشد، مطمئناً کسانی که واکسینه شده اند شرایط بسیار بهتری برای مبارزه با این بیماری خواهند داشت. همانطور که مشخص شد، افرادی که واکسینه نشده بودند به عنوان بیمارانی طبقه بندی شدند که یا بدحال بودند یا متأسفانه در اثر بیماری عروق کرونر قلب فوت کردند.

صادقانه بگویم، تزریق واکسن های پروتئین نوترکیب، مانند واکسن نورا، بهترین روشی است که هموطنان برای تزریق دوز سوم برای افزایش آنتی بادی در بدن خود انتخاب می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید