به دنبال میزبانی مسابقات بین المللی معتبر شمشیربازی هستیم


ساعت: 13:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۵
کد خبر: 1908932

میزبانی جام جهانی شمشیربازی جوانان برای ما هزینه ای نداشت

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: در نظر داریم بعد از المپیک در ایران بعد از المپیک یک مسابقه گرندپری در یکی از سلاح های شمشیربازی در رده سنی بزرگسالان زیر رنکینگ فدراسیون جهانی برگزار کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا پورسلمان رئیس فدراسیون شمشیربازی با اشاره به میزبانی کشورمان در جام جهانی شمشیربازی جوانان گفت: این مسابقات در شرایطی در تهران برگزار شد که از تمام ظرفیت شمشیربازی جوانان ایران برای حضور در این مسابقات استفاده کردیم. بدون شک زمینه بسیار خوبی برای کسب تجربه برای ورزشکاران ما در آینده خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم تیم ملی خوب و آینده دار داشته باشیم باید روی نسل جوان سرمایه گذاری کنیم. سیاست امروز ما این است که برای جوانان هدفمند کار کنیم تا در آینده نزدیک بتوانیم آنها را به تیم ملی شمشیربازی بزرگسالان ایران تزریق کنیم.» ایران باید در مسیر رشد و تعالی حرکت کند.

وی در خصوص مسابقات جام جهانی شمشیربازی جوانان که کشورمان میزبان آن است، گفت: این میزبانی برای ما هزینه ای نداشت و حتی توانستیم بودجه ای برای شمشیربازی ایران بگیریم که برای تیم های ملی و آینده این رشته هزینه می شود.

پورسالمان گفت: شمشیربازان 7 کشور در ایران حضور داشتند و به دنبال پذیرش سایر سلاح ها برای شمشیربازی هستیم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی یادآور شد: به دنبال برگزاری مسابقه جایزه بزرگ در یکی از سلاح های شمشیربازی در رده سنی بزرگسالان بر اساس رده بندی فدراسیون جهانی در ایران پس از المپیک هستیم. یکی دیگر از دغدغه های ما برگزاری لیگ، رده بندی جوانان و مسابقات قهرمانی کشور است که باید به شکلی مطلوب و هدفمند در دستور کار قرار گیرد.

جام جهانی شمشیربازی سابر جوانان از روز شنبه با میزبانی تهران آغاز شده و امروز (یکشنبه) به پایان می رسد. در این مسابقات ورزشکارانی از کشورهای هند، ازبکستان، آلمان، عراق، ترکیه، کره جنوبی و ایران حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید