اعزام تنیسورها به بازی های آسیایی نیازی به بررسی ستاد نداشت/ به دنبال میزبانی از 12 رویداد بین المللی تنیس هستیم.

ساعت: 08:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۳
کد خبر: 1804217

برای سال آینده حداقل 11 میلیارد تن بودجه نیاز داریم.

دبیر فدراسیون تنیس گفت: تنیس ایران سلب شده است و حضور ما در هانگژو نیازی به بررسی مجدد در ستاد عالی ندارد.

فرزین ضیاء آذری، دبیر فدراسیون تنیس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آژانس دانا وی در خصوص میزبانی مسابقات بین المللی از ایران تاکنون گفت: درخواست میزبانی چند رویداد در سال 2021 را به فدراسیون جهانی ارسال کرده ایم که مجوز مسابقات در ارومیه، شیراز، کیش و تهران را دریافت کرده ایم و موفق شده ایم. میزبان 4 هفته مسابقات بین المللی.

وی همچنین گفت: مسابقات شیراز نیز درجه 4 بود و البته جای مانور بیشتری داشتیم و نیازهایی وجود داشت. کمیته بین‌المللی فدراسیون تنیس نیز در پی دریافت امتیاز میزبانی ۱۲ رویداد بین‌المللی برای سال جاری ورزشی است و با این شرایط جزیره کیش میزبان دو هفته مسابقات خواهد بود.

ضیاء آذری درباره حضور بازیکنان خارجی در این تورنمنت ها گفت: باید برای تنیسورهای خارجی حداقل دو هفته به ایران سفر کنند. هدف ما از برگزاری این رویدادها کسب نتیجه نیست، بلکه افزایش توان فنی تنیسورهای بومی است. هر چه تعداد خارجی ها بیشتر باشد، کیفیت مسابقات و تنیسورهای ایرانی بالاتر می رود.

دبیر فدراسیون تنیس با اشاره به هزینه های بالای هیئت ها گفت: فدراسیون تنیس باید با برنامه محوری کار کند و در حال حاضر با توجه به شرایط فعلی، شانس حضور تنیسورهای ما در جدول مسابقات مهم نزدیک است. به صفر پس باید هدفمند هزینه کنیم و سیاست درستی داشته باشیم.

وی همچنین با اذعان به نگرانی های الزهرا صافی گفت: حتی یک دلار هم باید به درستی هزینه شود اما قصد نداریم هزینه ها را به این شکل مدیریت کنیم. تمام برداشت های مربی از مسابقات باید به درستی به ورزشکار منتقل شود تا عملکرد بهتری داشته باشد. فدراسیون ملی برای دو سفر تدارکاتی صفی مبلغ 2000 دلار کمک هزینه کرد و برای او و مربیش نیز بلیت به استرالیا تهیه کردیم.

ضیاء آذری در خصوص دیدارهای آینده صفی نیز گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که استعدادهایی مانند او به رولندگاروس یا ویمبلدون اعزام شوند. مشکات الزهرا در کیش شرکت نمی کند و این زمان را صرف مسابقات و تمرینات خارج از کشور می کند که کمک شایانی به افزایش سطح کیفی و کسب تجربه موازی خواهد کرد.

وی درباره اعزام تنیسورهای ایرانی به بازی های آسیایی 2022 هانگژو نیز تصریح کرد: تیمی که زمانی در بازی های آسیایی حضور داشت به لیگ دسته سوم دیویس کاپ رسیده و تنیسور جوانی چون صفی را در اختیار دارد. چرا باید دوباره درباره حضور یا عدم حضور او بحث شود؟ تنیس ایران بیرون آمد و حضور ما در هانگژو نیازی به تجدید نظر در ستاد عالی نبود.

دبیر فدراسیون تنیس در این باره گفت: این مالش نیرو و انرژی بیهوده را از ما و تنیس ایران می گیرد و از این بابت به وزارت ورزش و جوانان شکایت می کنیم. حضور در بازی های آسیایی حق ورزشکاران ما است و باید در ورزش سرمایه گذاری شود. بررسی فرستادن نمایندگان تنیس ایران به هانگژو سوء مدیریت بود.

وی همچنین تاکید کرد: باید به همین رویه ادامه دهیم تا در سن و سال کم دو تنیسور با استعداد و با کیفیت زن و مرد داشته باشیم. این یک رویه متعالی است که جواب داده است. در خصوص بازی های آسیایی اعزام ما قطعی شده و کارکنان ستاد کل از برنامه های ما مطمئن هستند.

ضیا آذری با اشاره به مشکل همیشگی زمین تنیس این فدراسیون خاطرنشان کرد: در جلساتی که کارکنان شرکت توسعه و نگهداری با رئیس فدراسیون داشتند این موضوع برطرف شد. تا پایان سال جاری و با پایان یافتن قرارداد بخش خصوصی، زمین های تنیس یکی پس از دیگری خالی می شوند. امیدوارم این سیاست یک بام و دو هوا قبل از آغاز سال 1401 تمام شود.

وی افزود: اکنون او سرپرست وزیر ورزش است و باید تصمیمات درستی در بدنه وزارتخانه گرفته شود. فدراسیون نباید درگیر تامین نیازهای اولیه خود باشد و از هم اکنون باید به فکر ارتقا و پیشرفت تنیس ایران باشیم تا نتیجه بگیریم. تاکنون کمتر از 60 درصد بودجه مصوب امسال به فدراسیون پرداخت شده است و حساب های ما وضعیت خوبی ندارد.

دبیر فدراسیون تنیس در پایان گفت: بدهی مالیاتی بود، بدهی به شرکت توسعه بود و همیشه برای اعزام استرس داشتیم. تلاش می کنیم تعهدات را تسویه کنیم و بخشی از آنها انجام شده است، اما اگر اصول اولیه بودجه سال آینده رعایت شود و جایگاه فدراسیون حفظ شود، برای سال آینده حداقل به 11 میلیارد تن نیاز داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید