تیم های ملی به 3 مسابقه بین المللی اعزام شدند/دختران در اولین حضور بین المللی خود بدشانس بودند که نایب قهرمان شوند.

ساعت: 11:10
تاریخ ارسال: 11/02/1401
کد خبر: 1923609

تجزیه و تحلیل مسابقات هاکی روی یخ در تاتارستان توسط رئیس انجمن؛

رئیس انجمن هاکی روی یخ گفت: تیم های ملی هاکی روی یخ آقایان به مسابقات دسته 3 جهانی به میزبانی بوسنی و همچنین مسابقات قهرمانی زیر 18 سال جهان در مغولستان اعزام می شوند و تیم ملی بانوان به مسابقات آسیایی می رود. قهرمانی در تایلند در ماه می آینده.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسابقات هاکی روی یخ کشورهای اسلامی از 24 تا 7 آذرماه به میزبانی تاتارستان روسیه برگزار شد. تیم های ملی هاکی روی یخ بانوان و آقایان به مقام نایب قهرمانی این مسابقات دست یافتند.

کاوه صدکی رئیس انجمن هاکی روی یخ درباره این مسابقات گفت: از سال قبل که در مسابقات جهانی مردان دسته 4 حضور داشتیم در هیچ مسابقه ای شرکت نکردیم اما تیم ملی همچنان در اردو بود و توانستیم. به لطف پیست یخ ایران مال به عضویت فدراسیون جهانی درآمد. اکنون به دنبال لیگ هاکی روی یخ با 5 تیم بانوان و 4 تیم مردان هستیم.

وی افزود: یک تیم کامل با نام ایران مال به بازی های کشورهای اسلامی اعزام کردیم و همگی ملی پوش بودند. 5 بازیکن اصلی تیم ملی هاکی روی یخ مردان در این مسابقات شرکت نکردند و به جای آنها 5 بازیکن جوان را آوردیم که عملکرد فوق العاده خوبی داشتند. در بخش بانوان 5 تیم حضور داشتند و هاکی بازان تنها در دور اول مسابقات (با نتیجه 4 بر 1) مقابل تاتارستان شکست خوردند و پس از آن تیم های بحرین، عمان و عربستان را به دست آوردند و از گروه دوم صعود کردند. تیم و دوباره با تاتارستان .بازی شد

رئیس انجمن هاکی روی یخ افزود: بازی دختران با تاتارستان بسیار نزدیک بود و باعث شگفتی شدند. فکر می کنم تیم ملی بانوان این ظرفیت را دارد که در چهار سال آینده سهمیه المپیک بگیرد. خانم‌ها بدشانس بودند که دوم شدند، اما آن دوم ارزشمند است و اولین حضور رسمی آنها بود.

وی گفت: این مسابقات به عنوان اولین دوره مسابقات کشورهای اسلامی برگزار شد و هزینه های آن بر عهده انجمن هاکی روی یخ کشورهای اسلامی بود.

سدهی خاطرنشان کرد: در بخش آقایان مسابقات در 3 گروه و هر گروه به صورت جداگانه مسابقات را برگزار کردند. یعنی تیمی برای رویارویی با تیم گروه دیگر از گروه صعود نکرد و در نهایت از هر گروه یک تیم قهرمان شد. چون این مسابقات برای اولین بار برگزار شد. ملی پوشان کشورمان با شکست عمان بازی را به امارات و تاتارستان واگذار کردند و با تفاضل گل و امتیاز مساوی دوم شدند.

وی خاطرنشان کرد: تا 45 روز دیگر تیم ملی هاکی روی یخ مردان از دسته 3 به میزبانی بوسنی به مسابقات جهانی و دو ماه دیگر به مسابقات جهانی زیر 18 سال مغولستان که برای اولین بار اعزام می کنیم، اعزام می شوند. . بانوان به مسابقات قهرمانی آسیا اردیبهشت ماه در تایلند اعزام خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید