برای اعزام کاروان ورزشی در شرایط سختی هستیم/ حضور دختران در میادین بین المللی به معنای تبعیض در ایران نیست

ساعت: 12:15
تاریخ انتشار: 1300/09/22
کد خبر: 1791772

اگر می خواهیم طعم تلخ ملت را شیرین کنیم باید روی ورزش سرمایه گذاری کنیم

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: حضور دختران ما در عرصه های بین المللی این پیام را دارد که رسانه های معاند دروغ می گویند و در ایران تبعیض وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ ستون تیم ملی کاراته قهرمانی آسیا 2021 قزاقستان صبح امروز در سالن ابوالقاسم فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک با حضور رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک احمد راستینه افتتاح شد. آموزش مجلس شورای اسلامی و فدراسیون کاراته سید حسن طباطبای.

رضا صالح امیری رئیس کمیته ملی المپیک در این مراسم گفت: احتمالا امروز در تقویم کاراته ایران ثبت خواهد شد. گروه کاراته نیز امروز در این سالن حاضر شد. کاراته در ورزش ایران جایگاه ویژه ای دارد. کاراته به معنای شجاعت، رقابت، رفاقت، اخلاق، سربلندی و انسانیت است. کاراته به معنای سلامت و نشاط ملی و به معنای سکوی قهرمانی، قهرمانی، شرافت، اخلاق، عزم و ایمان انسانی است. کاراته می تواند گل سرسبد اخلاق و فضیلت در ورزش کشور باشد. کاراته یکی از معدود فدراسیون هایی است که روابط جنسی برابری دارد و دختران برای قهرمانی با هم رقابت می کنند و پرچم ایران را به اهتزاز در می آورند.

وی افزود: همه دولت و مجلس در دست کاراته است. وزیر پرتلاش و آگاه با تمام ظرفیت در کنار فدراسیون است و پشت سر قهرمانان ما دستگاه بزرگی وجود دارد که هیچ کاراته کائی نباید نگران آن باشد. کمتر دوره ای وجود داشت که یک نماینده مجلس با تجربه کاراته تصمیم می گرفت.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به رئیس فدراسیون کاراته گفت: اولین ویژگی طباطبایی اخلاق و دومین ویژگی سخت کوشی است. در یک ماه اخیر تمام عمر خود را صرف آماده سازی کاروان کرده است. در این شرایط سخت این کارها را کرد تا ملت لبخند بزند. حضور دختران ما در عرصه بین المللی این پیام را می دهد که رسانه های معاند دروغ می گویند و در ایران تبعیض وجود ندارد.

صالحی امیری ادامه داد: هزینه های ورزشی یک سرمایه گذاری است و اگر بخواهیم طعم تلخ ملت را شیرین کنیم باید در ورزش سرمایه گذاری کنیم. به جای پرداخت هزینه های درمانی، صرف ورزش کنیم و این یک ضرورت برای زندگی ملت است. ملتی با درخشش کاراته احساس خوشبختی می کند. امیدوارم مسیر بودجه امسال در راستای جهش ورزش کشور باشد تا در سال آینده از میزان ناامیدی و انزوا در جامعه کاسته شود.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به اتفاقات قبل از ورزش گفت: شرایط سختی داریم، شرایط سختی را برای اعزام کاروان ورزشی تحمل می کنیم. تغییر این شرایط نیازمند امید به مجلس در سال جدید است. سال آینده 3 رویداد مهم داریم. اسب، هانگژو و بازی های المپیک جوانان. این 3 کاروان بزرگ نیاز به حمایت زیادی دارند. معتقدم مجلس و دولت این عزم و ایمان را دارند که از ورزش ایران حمایت کنند.

وی افزود: کاراته باید برای خود ارزش قائل شود و در ورزش قهرمانی پرچمدار اخلاق باشد. ما بیشتر به سلامت، اخلاق و دانش ورزشکاران فکر می کنیم تا نتیجه.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید