تاکید رئیس کمیته بین المللی المپیک بر جداسازی اخلاق ورزشی از سیاست/ممنوعیت تیم ملی از حضور در جام جهانی در دستور کار فیفا نیست


ساعت: 07:57
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1904863

بررسی موضوع محرومیت تیم ملی فوتبال کشورمان از جام جهانی 2022 در دستور کار جلسه امروز شورای فیفا قرار ندارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ طی چند روز گذشته اخبار و شایعات جنجالی درباره احتمال محرومیت تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی 2022 قطر به دلایل سیاسی و غیرورزشی در میان روزنامه ها و رسانه های غربی بازتاب زیادی را به همراه داشت.

رسانه‌هایی مانند اسکای اسپورت در ابتدا با انتشار اخباری در انتشارات رسمی خود مدعی شدند که درخواست‌های رسمی برای تعلیق فدراسیون فوتبال ایران و بر همین اساس حذف تیم ملی کشورمان از بازی‌های جام جهانی به شورای فدراسیون جهانی فوتبال و رئیس فیفا ارسال و ابلاغ شده است. جانی اینفانتینو. خوب.

سپس نوبت به رسانه ایتالیایی Calchiomercato رسید. این پایگاه خبری به نقل از یک خبرنگار ایتالیایی به نام جولیو مولا می نویسد که از منابع نزدیک به فیفا مطلع شده است که موضوع حذف تیم ملی ایران از جام جهانی 2022 در جلسه امروز شورای فیفا مطرح خواهد شد.فیفا و در این مورد ایتالیا می تواند سهمیه مجانی برای صعود به جام جهانی بگیرد که بعید است.

این موضوع با بازتاب بسیار گسترده ای در رسانه ها و فضای مجازی غربی همراه بود، اما دستور کار منتشر شده در سایت رسمی فیفا حکایت از این گفته ندارد. در دستور کار این جلسه به حذف تیم ملی ایران و تغییرات دیگر تیم های حاضر در جام جهانی اشاره ای نشد.

اگرچه بررسی حذف شیرهای سفید ایرانی از جام جهانی به هیچ وجه در برنامه امروز شورای فیفا نیست، اما با فرض غیرممکن بودن و در صورت نیاز به بررسی این موضوع با وجود اختلاف زمانی بازی ها. در قطر برگزار می شود و نیاز به تجزیه و تحلیل بسیار دقیق و کامل از این گونه موارد دارد.

توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک هفته گذشته در نشست انوک که با حضور نمایندگان کمیته ملی المپیک روسیه و بلاروس برگزار شد، بر جدایی ورزش از سیاست تاکید کرد و گفت: ورزشکاران نباید برای سیاست‌های اتخاذ شده توسط این سازمان هزینه کنند. رهبران کشورها در ابعاد نظامی-سیاسی در هر زمینه ای ببخشند.

با این تفاسیر منتفی نیست که به زودی محدودیت های گسترده ورزشی علیه ورزشکاران روسیه و بلاروس گام به گام برداشته شود و حتی این ورزشکاران نیز مشکلی برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک 2024 پاریس نداشته باشند. این دستورالعمل در مورد تیم ملی فوتبال ایران نیز قابل استفاده است.


بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید