جداسازی آب باید در دستور کار قرار گیرد / استفاده از آب خاکستری برای اهداف شهری و ساختمانی


ساعت: 17:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۲
کد خبر: 1889616

سیدمحسن موسوی با اشاره به اینکه با توجه به تغییرات اقلیمی و وضعیت خشکسالی باید اقدامات موثری در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت: بنابراین در حوزه شهری باید به موضوع تقسیم آب به عنوان مدیریت آب شهری برای بهره وری بیشتر توجه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محسن موسوی عضو شورای اسلامی شهر بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصرترک در بجنورد اظهار داشت: در خصوص بحث مدیریت آب در شهرها با توجه به تغییرات اقلیمی که با آن مواجه هستیم باید در مرحله اجرا اقدامات موثری انجام شود. . دادن

وی ادامه داد: بر این اساس اقداماتی در حوزه خاکستری و سیاه آب در شورای اسلامی شهر بجنورد در حال انجام است.

موسوی افزود: در واقع در حوزه شهری در رابطه با مصرف آب باید موضوع اشتراک آب به عنوان مدیریت آب شهری برای بهره وری بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: آنچه در حوزه شهری با آن مواجه هستیم استفاده از آب شرب برای فضاهای بهداشتی، خانگی، کشاورزی و حتی شهری است.

موسوی یادآور شد: زمانی که بحث تفکیک زباله مطرح می شود باید به سمت تفکیک آب نیز حرکت کنیم و به آن اهمیت دهیم و از تفکیک آب به صورت چرخه ای استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ای که در دوره ششم شورای شهر بجنورد مورد ارزیابی قرار گرفت، باید از آب خاکستری در چرخه ساخت و ساز و فضای سبز شهری استفاده شود.

موسوی تصریح کرد: آب خاکستری آب قابل بازیافتی است که از نظر بهداشتی قابل بازگشت به چرخه مصرف است اما پس از ورود به چرخه زنجیره مصرف؛ نه برای نوشیدن

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد نیز تصریح کرد: در حوزه آب باید با مدیریت صحیح به سمت بهینه سازی، بهره وری و تفکیک آب حرکت کرد.

وی در رابطه با استخرها در ساختمان ها نیز اظهار داشت: شورای شهر می تواند این سیاست را داشته باشد که در ساختمان هایی که فضاهای راحت ایجاد می کنند بسته های تشویقی در نظر بگیرد و از چرخه تصفیه استفاده کند تا کسانی که وارد این محدوده می شوند از تصفیه آب برای مصارف خاص استفاده کنند.

موسوی با اشاره به اینکه در برخی از شهرهای کشور با توجه به اهمیت مشکل آب کمیته هایی تحت عنوان آب و مناطق محروم تشکیل شده است، گفت: ممکن است شورای شهر بجنورد نیز ساختار آب داشته باشد و کمیته ای در حوزه خدمات باید کمیسیون و اکوسیستم آب شهری تشکیل شود و در رابطه با آن سیاست گذاری شود.

وی افزود: این سوال از سوی شورا مطرح شده اما در قالب تشکیلات محکمی تعریف و گنجانده نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید