جهاد تبیین برای جلوگیری از تحریف حراست مقدس باید در دستور کار قرار گیرد


ساعت: 14:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898563

معاون هماهنگ کننده ارتش سیستان و بلوچستان سلمان با اشاره به شعار محوری هفته دفاع مقدس که «ما مقاومیم» است، گفت: برای جلوگیری از تحریف حراست مقدس باید جهاد تبیین در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، نشست خبری تشریح برنامه های چهل و دومین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور جمعی از اصحاب رسانه در محل سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار شد. در سیستان و بلوچستان

دفاع مقدس بارزترین نوع مقابله مردم با دشمن است

سردار عوض علی فکیری معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یکی از مهم ترین و تاریخ سازترین ایام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: هفته دفاع مقدس است. یادآور زحمات و فداکاری های فرزندان ملت ایران است.

وی با بیان اینکه برنامه های هفته دفاع مقدس امسال با شعار ما مقاوم هستیم، گفت: یکی از مهمترین برنامه های این هفته تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت است که در آستانه در هفته دفاع مقدس، جمعی از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس با رهبر انقلاب اسلامی دیدار می کنند.

سردار فقیری با بیان اینکه در هشت سال جنگ تحمیلی ایران به تنهایی در مقابل همه جهان ایستاده است، گفت: جنگ هشت ساله دفاع مقدس بزرگترین عبادتگاه جمهوری اسلامی و اعمال بشریت شده است. در آن دیده شده است.

وی ادامه داد: در دفاع مقدس عواملی وجود داشت که نیاز امروز جامعه ماست، دشمن به این موضوع پی برده است و باید بدانیم که نیاز امروز جامعه به عنوان سرمایه اجتماعی برای ایجاد انگیزه، اعتماد و انسجام ملی همین است که اتفاق افتاد. در دفاع مقدس و این اتحاد و همدلی و پیروی از فرمایشات رهبر انقلاب است.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان در استان تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس، مدیریت و نقش امام به عنوان مرکز ثقل رهبری دفاع مقدس، نقش امام در وحدت و وحدت موثر بود. انسجام مردم، ارتش و نیروهای مسلح و توانستیم با هم در مقابل دشمن متحد شویم.

وی تاکید کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس که 2878 روز به طول انجامید، حتی یک قطعه از خاک کشور را از دست ندادیم.



سردار فقیری ادامه داد: دفاع مقدس مجموع تلاش ها و تلاش های ملت غیور مسلمان ایران است که با تمام توان در برابر تجاوزات صدام و رژیم بعثی که ایران را به نام استکبار ایران اسلامی ساختند، مقابله کردند. و سپس هشت سال پیش دشمن را نام برد و جمهوری اسلامی حفظ شد.

وی گفت: جهاد تبیین برای جلوگیری از تحریف حریم مقدس در دستور کار است چرا که افرادی هستند که می خواهند خلاف فرمایشات امام (ره) عمل کنند که ما باید با آن مخالفت کنیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان در بخشی دیگر از سخنان خود ادامه داد: در مجموع برنامه های سپاه و کمیته بسیج 16 برنامه قبل از هفته دفاع مقدس است که 15 برنامه در طول هفته هفته و 124 عنوان برنامه در برنامه روزانه که حدود 2 هزار و 983 عنوان برنامه در سراسر استان توسط بخشها و بخشها و پایگاههای مقاومت اجرا می شود.

سردار فقیری افزود: شرکت در نماز جمعه و سخنرانی فرماندهان بین خطبه ها، صدور بیانیه از سوی گروه های مختلف، اعزام تیم های پزشکی و ویزیت رایگان به مناطق محروم، افتتاح پایگاه های مقاومت، اجرای سرود دفاع مقدس، نمایش های خیابانی، تشریح عملیات کربلای پنج، زنگ زدن. مهر و زنگ مقاومت و اجرای ورزش به منت کمک در آستانه ماه مهر از برنامه های هفته دفاع مقدس است.

حراست مقدس انقلاب را تثبیت می کند

سردار غلام نبی کوهکن مدیرکل حراست و نشر حراست سیستان و بلوچستان در ادامه این نشست گفت: حراست انقلاب را تثبیت کرد و برای ما سرمایه گذاری کرد، پس از هشت سال جنگ تحمیلی این بار حتی ادامه یافت. امروز مدافعان حرم، مدافعان وطن و رشد سلامتی پاسداری مقدس است.

وی افزود: برای ارج نهادن به برنامه های امسال چهارده کمیته تشکیل شده است و در اولین روز از هفته دفاع مقدس خوشبختانه در محضر رهبر معظم انقلاب هستیم که در سی ام دی ماه برگزار می شود. شهریور ماه در حسینیه امام خمینی(ره) در این مراسم تعدادی از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس، خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، هنرمندان، مداحان و تعدادی از بستگان حضور دارند و از آنجا به صورت زنده با تمام استان ها ارتباط خواهند داشت به صورت زنده از شبکه های تلویزیونی پخش شود. .

مدیرکل حراست و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با بیان اینکه حدود 400 برنامه در سامانه دفاع مقدس ثبت شده است، گفت: غبارروبی و عطر افشانی قبور شهدا، حضور رزمندگان و فرماندهان در برنامه های تلویزیونی و… فضاسازی در سطح شهر، برپایی موکب ها و صبحگاه های مشترک در سطح استان، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری یادواره شهدا در شهرک ها، برگزاری مسابقات ورزشی و مسابقات تیراندازی، برپایی نمایشگاه های مقدس پاسداشت، شب شعر و… افتتاح کتب مربوط به حراست با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی یکی از برنامه های مهم این روزها است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید