جهاد تبیین به معنای روشن شدن و روشن ساختن اذهان مردم از غبار غفلت و تحریف مردم و جامعه نزد مقام معظم رهبری ثمره این جهاد مقدس است.


زمان: 09:19
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810665

در گفت و گو با یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در زابل آمده است؛

حجت الاسلام بلح گفت: ثمره تلاش فعالان جهادی روشنگری و روشن ساختن اذهان مردم از غبار غفلت و تحریف مشکلات، همسویی مردم و جامعه با مقام معظم رهبری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام بلاح، استاد حوزه و دانشگاه زابل و از جامعه نخبگان حوزه علمیه در گفتگو با خبرنگار عصر هامون با تاکید بر اینکه جهاد بسیار مهم است و باید به آن توجه ویژه ای شود، گفت: در جامعه اسلامی ما بین مردم و مسئولان وجود دارد. افرادی که مقام معظم رهبری آنها را به شکلی خاص به نام حلقه های میانی تعیین کرده اند. حلقه های میانی کسانی هستند که همواره سعی در برقراری ارتباط بین مردم و مسئولان در مورد مسائل و موضوعات مورد نیاز جامعه دارند و در این میان وظیفه فعالان فرهنگی این است که محیط بین مردم و دولت باشند و در این میان دقیقاً موارد لازم را شناسایی کنند. مشکلات و اولویت بندی مشکلات به عنوان اولویت اصلی خود.

وی با بیان اینکه حلقه های میانی نقش مهمی در تبیین جهاد دارند، اذعان داشت: تشکیل اتاق های فکر در محلات، مساجد، هیئت ها، دانشگاه ها، اجتماعات بزرگ و جلسات عمومی و حلقه های معرفتی بین مردم و مسئولان از جمله اقدامات است. محافلی که می توانند زمینه ساز گفتمان و آگاهی جهادی، تبیین و جریان سازی در بین مردم باشند.

این کارشناس حوزه و دانشگاه، آشنایی با ماهیت و معنای جهاد را ضروری دانست و در این خصوص توضیح داد: کلمه جهاد معانی مختلفی دارد از جمله انجام فعالیت های مستمر، مستمر و با تمام توان که چیزی ندارد. انجام دادن. جهاد تبیینی دشمن در اصطلاح جهاد به معنای انجام فعالیت مستمر، مستمر، همه جانبه، هوشمندانه، خالصانه و با تمام توان در برابر دشمن است.

حجت الاسلام بلاه ادامه داد: تبیین جهاد مسائل مختلف جامعه را در بر می گیرد اما یکی از مهمترین مباحث در تبیین جهاد پرداختن به مبانی اساسی انقلاب از جمله هویت ملی، خصومت، سبک زندگی اسلامی، اصالت خانواده، دستاوردها و پیشرفت است و قانون اساسی. اندیشه مقاومت و تبیین مبانی و آموزه های دینی از جمله مردم سالاری دینی، عدالت اجتماعی، مقابله با خرافات و بدعت ها و نیز بیان مشکلات کنونی انقلاب و کشور است.

این عضو جامعه نخبگان حوزه علمیه اذعان داشت: جهاد تبیین واقعی از طریق ارتباط چهره به چهره، تشکیل محافل و جلسات مختلف محقق می شود و فعالان فضای مجازی می توانند محتوای پاک و منطبق با دین و مذهب تولید کنند. فرهنگ اسلامی «حوزه های مختلف را به صورت گروهی یا انفرادی منتشر کنید و اگر در برخی از موضوعات تولید محتوا این کار انجام نشد در این زمینه اقدام کنید.

وی بیان کرد: فعالان فضای مجازی و رسانه ای برای تولید محتوا، توجه به اصولی از جمله رعایت مرزهای نقد و بی اخلاقی، عدالت اجتماعی، تجسم نکردن تقوای قلم و زبان، پرهیز از شایعه و باج خواهی، بهره گیری از بحث های علمی و منطقی، و… پشتکار و پشتکار، تبیین با عمل، اولویت دادن به مشکلات، کار خود را در اولویت قرار می دهد. حاصل تلاش فعالان جهادی همسویی مردم و جامعه با مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید