تبیین جهاد از اسیر شدن اذهان در فضای مجازی جلوگیری می کند


ساعت: 09:44
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1904908

این مدرس دانشگاه گفت: آزادی بی قید و شرط در فضای مجازی زمینه انحراف را فراهم می کند، اگر افراد انقلابی و دلسوز جهاد را برای جامعه تبیین کنند قطعاً موفق خواهند شد زیرا این یک وعده الهی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام دکتر سید حسین موسی پور، مدرس ناحیه و دانشگاه در گفت و گو با صبح زاگرس; دشمن درباره چالش های فتنه جدید گفت: ببینید فتنه از جمله حرف هایی است که این روزها زیاد مطرح می شود و همه فکر می کنند باید برای مقابله با آن تلاش کرد اما سوال اینجاست که آیا فعال بوده است یا خیر. یا منفعل در تصادفات اخیر؟

وی افزود: به عبارت دیگر آیا امسال منتظر شروع هرج و مرج بودیم و فقط به دنبال راه حل بودیم یا آمادگی کامل داشتیم؟ اما پاسخ به این سوال توجه زیادی را می طلبد چرا که ابعاد مختلفی دارد و تفکر در آن تنها مختص مسئولان نیست، بلکه نخبگان، دست اندرکاران حوزه، فرهنگ و هنر، والدین و… است. باید به چرایی، چگونگی و پیامدهای این گونه خطرات فکر کرد و راه حل لازم را در نظر گرفت.

موسی پور تصریح کرد: بنابراین نکته مهم این است که در جامعه ای که نسل جوان در مراکز آموزشی و فرهنگی کمتر با تحلیل، تفکر، نقد، تردید و… آشنا هستند، کارگران کمی نیز برای ارتباط مستقیم با این نسل به چنین مراکزی مراجعه می کنند. چگونه می توان انتظار داشت که هیچ شکافی وجود نداشته باشد؟

وی افزود: در مراکز آموزشی و فرهنگی که جنگ رسانه ای و قدرت آن به هیچ وجه تبیین نمی شود و نمایشگاه هایی که دستاوردهای انقلاب در آن برگزار می شود کمتر به چشم می خورد، چگونه می توان انتظار داشت که نوجوانان واقعیت ها را بدانند.

این مدرس رشته تخصصی و دانشگاه تصریح کرد: در مراکز آموزشی و فرهنگی که گاهی همکاران فرهنگی و آموزشی تعطیل می شوند و گاهی افراد غیر روحانی مسئول هستند، چه انتظاری می توان داشت؟

موسی پور همچنین گفت: اما در رابطه با نخبگان علمی و حوزه هنری و همچنین والدین باید گفت که به همان اندازه که برای تغذیه جسم و روح نوجوانان و جوانان تلاش می کنند به فکر قانع کردن آنها نیز باشند. فکر می کند اگر والدین فرزندانشان بسته های اینترنت نامحدود، تلفن های حافظه دار و سرعت بالا را به آنها بسپارند، آتئیست ها این خلاء را پر می کنند.

و افزود: بنابراین نتیجه ای که مراکز آموزشی و فرهنگی باید با تغییر برنامه های جاری جهشی داشته باشند امیدوارکننده است. تغییری که نه تنها بر رشد علمی تأثیر نمی گذارد، بلکه باعث ایجاد انگیزه در جوانان می شود.

مدرس دانشگاه منطقه و دانشگاه گفت: مهم ترین نکته این است که خانواده ها با دست خود و به بهانه بودن با دیگران فرزندان خود را تخریب نکنند چرا که آزادی بی قید و شرط در فضای مجازی زمینه ساز انحرافات است. مخصوصاً در این عصر که دشمنان اسلام و ایران تمام توان خود را در ابعاد مختلف از نظر عده و اوده (مردم و تجهیزات) به کار گرفتند.

مزی پور در پایان افزود: اگر افراد انقلابی و دلسوز همت و مجاهدت کنند، قطعاً موفق خواهند شد زیرا این وعده خداوند است: «وَ الَّذِینَ مجاهدهُم أَحْقَهُمْ» (عنکبوت 69). به امید روزی که نزاع ها و فرقه ها با ظهور حضرتش از بین برود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید