علت نگرانی در اذهان عمومی، مهار فضای مجازی بود


ساعت: 13:30
تاریخ انتشار: 30.04.1401
کد خبر: 1884603

حسن کیها از شناسایی و دستگیری مردی که به قصد تشویش اذهان عمومی اقدام به تخریب تصویر یکی از اعضای خانواده خود در توییتر کرده بود خبر داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسن کیها رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون گفت: در پی مراجعه دو شهروند به پلیس فتا استان و طرح شکایت مبنی بر انتشار توئیتی توسط فردی ناشناس در توئیتر که بازتاب گسترده ای داشت. و این کار باعث نگرانی و لطمه به چهره وی شد، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه صفحه مورد نظر با انتشار اخبار جعلی موجب تشویش اذهان عمومی شده بود، کارشناسان پلیس فتای با اقدامات فنی و تخصصی در مدت کوتاهی توانستند متهم را شناسایی و پس از اخذ دستور قضایی، متهم معرفی شود. به اداره پلیس

این مقام انتظامی گفت: وی در تحقیقات از متهم ابتدا منکر هرگونه جرم ادعایی شد اما در نهایت با مشاهده مستندات، اسناد و مدارک جمع آوری شده توسط کارشناسان این پلیس به جرم خود اعتراف کرد و هدف خود را این بود که تصویر شاکی را تخریب کند

رئیس پلیس فتح استان تصریح کرد: با توجه به اظهارات متهم و مستندات موجود، پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

وی همچنین یادآور شد: تضییع کرامت انسانی و تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی جرم است و پلیس و دستگاه قضایی با این معضل برخورد جدی خواهند کرد.

این مقام مسئول گفت: پلیس با افرادی که در فضای مجازی اقدام به انتشار عکس های شخصی و خانوادگی و تهدید و توهین به مردم کنند، برابر قانون برخورد می کند و شهروندان می توانند به صورت حضوری و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir به پلیس فتا مراجعه کنند. و یا با شماره گیری 096380 مرکز امداد اورژانس و سایبری از کارشناسان این پلیس مشاوره و راهنمایی برای رفع مشکلات احتمالی خود دریافت کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید