دشمن علوم شناختی چرخش اجتماعی را در جامعه تعیین می کند/ اصرار بر راه اندازی شبکه ملی اطلاعات؛ راه تبیین جهاد در فضای مجازی


ساعت: 09:56
تاریخ انتشار: 1401/01/18
کد خبر: 1820164

برای انجام جهاد در فضای مجازی ابتدا باید به یک سلاح سواد رسانه ای و سپس مجموعه ای از علوم مجهز شوید، زیرا اگر تنها در یک زمینه باتجربه باشید، نمی توانید با این نوع جنگ مقابله کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریک; «جهاد تبیینی» موضوعی است که بارها در بیانات اخیر مقام معظم رهبری به آن اشاره شده و ایشان ابعاد مختلف آن را بیان کرده اند. رهبر معظم انقلاب فرمودند: «تبیین جهاد واجب است. «جهاد توضیحی» یک واجب قطعی و یک واجب فوری است و هرکس می تواند باید به آن عمل کند.

در همین راستا با سید علیرضا آل داود دبیر نهضت آموزش رسانه در گام دوم انقلاب، عضو هیأت علمی شناختی، عضو ستاد فرماندهی انقلاب اسلامی در فضای مجازی، مدرس رسانه گفت وگو کرده ایم. سواد و سواد سایبری.


چهل هزار و 400 مناظره جهاد را رهبری تشریح کردند

سید علیرضا آل داود، کارشناس رسانه، گفت: مقام معظم رهبری در دهه 40 در گفت و گو با خبرنگار تیتریک، بحث جهاد را برای توضیح مطرح کردند: آنجا تمرین کنید.

وی با بیان اینکه فضای مجازی کشور رها شده است، افزود: در این فضا پلتفرم های آمریکایی با انواع فناوری ها مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، استفاده گسترده از فیلتر حباب؛ مخاطب را در یک بادکنک قرار دهید و اجازه ندهید پیام شما از آن حباب ارسال شود.


الزام راه اندازی شبکه ملی اطلاعات یکی از راه های تبیین جهاد در فضای مجازی است

این کارشناس یکی از راه های تبیین جهاد در فضای مجازی را مطالبه گری استقرار حاکمیت سایبری انقلاب اسلامی با شبکه ملی اطلاعات دانست. ما هم باید با درخواست به این کشورها بپیوندیم.

d8f4d3dc aa56 406b 8f81 a43fd5dafbd8 خبر خاکستری


مدیر شبکه جهانی وب ایالات متحده است

الداود گفت که آمریکا مدیر اینترنت در جهان است، تلاش می کند از بستر تریبون ها و روشنگری ها وارد آمریکا نشویم.


هر تلاشی در فضای مجازی جهاد نیست

این کارشناس با بیان اینکه هر تلاشی در فضای مجازی جهاد تبیین نیست، تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری وقتی تلاش و جهاد ما در مقابل دشمن باشد به آن جهاد تبیین می گویند؛ این جهاد تبیین است. توضیح اینکه وقتی فضا فریبنده و غبارآلود است، شما به عنوان یک مخاطب، به عنوان یک پروژکتور در آن فضای غبارآلود، ذهن و قلب مردم را روشن می کنید زیرا دشمن در جنگ شناختی و ترکیبی به دنبال تسخیر قلب ها و ذهن ها است.


دشمن در فضای مجازی اعتماد را در ذهن مخاطب به شک و عشق را در دلش به نفرت تبدیل می کند.

وی ادامه داد: در این فضای مبتذل مجازی، دشمن سعی دارد اعتماد را در اذهان عمومی به شک و نفرت را در دل خود به عشق تبدیل کند و این کار را با پیام های رسانه ای در قالب های مختلف یعنی در ذهن انجام می دهد. محیط و ضمیر ناخودآگاه انسان را تحت تأثیر قرار می دهد و پیام را در لایه فرامتن او، یعنی. ذهن و قلب مخاطب که در این صورت جهاد تبیین در فضای مجازی برای ما واجب است.


برخورداری از سواد رسانه ای و دانش علوم شناختی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و داده ها برای جهاد تبیین در فضای مجازی ضروری است.

آل داود با تاکید بر اینکه برای انجام جهاد تبیین در فضای مجازی باید خود را به عنوان مخاطب به چند سلاح مجهز کنیم، افزود: سواد رسانه ای اولین سلاح است. سلاح دوم دانش در برخی از علوم است، زیرا اگر فقط در یک زمینه تجربه داشته باشید، نمی توانید این نوع جنگ را انجام دهید.

3aec982e f15a 410e 9745 7ef136a50937 خبر خاکستری


فناوری بستری برای اطلاعات و ارتباطات است

وی همچنین دانش سواد ICT را برای همه مخاطبان فعال در فضای مجازی ضروری دانست و گفت: فناوری بستری برای اطلاع رسانی و ارتباطات است و برای فعال بودن در این فضا ابتدا باید امنیت خود را از نظر نرم افزاری و سخت افزاری حفظ کنید. اینکه شما به طور کامل توسط یک ویروس یا بدافزار از بین نرفته اید یا اطلاعات شما جاسوسی نشده است، که نیاز به دانش ICT دارد.


بدون دانش علم داده، نمی توانید اولویت های جامعه را شناسایی کنید

این کارشناس علوم داده آن را دومین علم ضروری برای مخاطبان فضای مجازی دانست و تاکید کرد: اگر علم داده را یاد نگیرید نمی توانید اولویت های جامعه را بر اساس سیستم های بازیابی اطلاعات بیرونی یا داخلی شناسایی کنید. برای مثال با این آگاهی می توانید با یک جستجوی ساده در تایم لاین توییتر و اینستاگرام متوجه شوید که موضوع روز در این حوزه محیطی و محلی چیست.

آل داود ادامه داد: زمانی که در حوزه علم داده فعالیت می کنید، می توانید اولویت ها و سلیقه افراد را کشف کنید و سلیقه افراد را بر اساس سلیقه برای آنچه که نیاز به تولید محتوا داریم تحلیل کنید.


دشمن علوم شناختی تعیین کننده جهت گیری اجتماعی در جامعه است

وی با تاکید بر اینکه دشمن علوم شناختی نقشه جامع مهندسی ذهنی شما را از گوشی های اندرویدی می گیرد، افزود: دشمن ابزارهای گوشی اندروید از طریق هوش مصنوعی، شما، خانواده، محل زندگی، علایق، بیشترین لایک در اینستاگرام، اکثر – جستجوهای زیاد و … تا نقاط ضعف و قوت شما را کشف کند و از این نکات به شما آسیب برساند و ناخودآگاه و در یک بازه زمانی سلیقه و رفتار شما را تغییر دهد و در نهایت به اجتماعی پشت کند. جامعه ما این تبدیل اجتماعی را برای نظام خطرناک می کند.

73e46c91 f1e1 416e 8daf eb58d818207f خبر خاکستری


افراد تاثیرگذار در فضای مجازی برای تبیین جهاد

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: افراد تأثیرگذار که آسیب نمی بینند باید در فضای مجازی جهاد را تبیین کنند، یعنی مجموعه علوم شما را مجاهد صحنه جهاد تعریف می کند که در مقابل عملیات های جنگ روانی دشمن واکسینه شده اید و نیستید. به راحتی فریب می خورید این اثرگذاری شما این صحنه را به وجود می آورد که با تکنیک هایی که یاد گرفته اید علیه دشمن محتوا تولید می کنید یعنی به طور موثر و کارآمد به دشمن حمله می کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید