راه اندازی شبکه ملی اطلاعات مهمترین برنامه شورای عالی فضای مجازی است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ قاسم خالدی معاون فرهنگی، اجتماعی و محتوایی مرکز ملی فضای مجازی کشور در گفتگو با خبرنگار مرات درباره تاثیر رویدادهای تولید محتوا در سازمان فضای مجازی کشور گفت: این رویدادها مانند مانورهای نظامی برای آمادگی است. و هماهنگی واحدها برای مقابله با آسیب فضای مجازی کشور باید بتواند در مواقع نیاز محتوای موثر و مناسب در فضای مجازی ایجاد کند.

این مقام مسئول، سواد رسانه ای را مهم ترین موضوع مغفول مانده در عرصه مجازی می داند و می افزاید: در این عرصه بیش از هر چیز باید تلاش کنیم تا دست اندرکاران و کاربران فضای مجازی و مسئولان کشور به سطحی از سواد رسانه ای برسیم. تا بتوانیم قدرتمندانه خود را در این فضا معرفی کنیم و از این فضا برای خدمت به مردم استفاده کنیم و صدای خود را به گوش جهانیان برسانیم.

خالدی راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را مهمترین برنامه عملیاتی مرکز ملی فضای مجازی دانست و اظهار داشت: برنامه رهبری کشور در این زمینه با تصویب شورای عالی فضای مجازی به نهادهای مختلف ابلاغ شده است و بیشتر بیش از 30 ماموریت مهم در این سند راهبردی تعریف شده است که قرار است با همکاری نهادهای مختلف اجرایی شود.

وی در خصوص فیلتر شدن پلتفرم های خارجی در کشور و تعیین تکلیف نهایی آنها، تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص کشور و مدیریت دخالت بیگانگان در کشور، قطعا باید محدودیت هایی در این فضا وجود داشته باشد، اما ادامه بحث بسترهای فیلترینگ به تصویب قوانین بستگی دارد. اینجا جمهوری اسلامی ایران است و استانداردهای دوگانه آنها قابل قبول نیست.

معاون فرهنگی، اجتماعی و محتوایی مرکز ملی فضای مجازی خاطرنشان کرد: امروز در حوزه رسانه با انحصار بزرگی مواجه هستیم و به راحتی کاربران را محدود می کنند و برای ضربه زدن به این فضا باید ظرفیت رسانه ای خود را ارتقا دهیم. و سعی کنید در پلتفرم های خانگی برای افزایش مهمانی ها انجام شود

خالدی در زمینه کسب و کار دیجیتال یا اقتصاد دیجیتال توضیح داد: در پلتفرم های مختلف اقتصاد دیجیتال و در سکوهای خرد که به عنوان ویترین کسب و کار مانند اینستاگرام برای جبران زیان و راه اندازی امکانات استفاده می شود، توسعه یافته است. اقداماتی انجام شده است. برای اطمینان از بسترهای داخلی و بسته های پشتیبانی ویژه برای آنها.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید