حمله سایبری با هدف تجاوز به فضای عمومی کشور بود/ هدف از راه اندازی شبکه ملی اطلاعات حفاظت از زیرساخت های کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار دیار آفتاب ؛ با اشاره به قطعی چند ساعته سوخت رسانی به مردم چهارم آبان گفت: بر اساس اطلاعات موثق این وقفه به دلیل حمله سایبری سیستم سوخت رسانی «و برخی شایعات در مورد افزایش قیمت سوخت در رسانه های خارجی کاملاً غیر واقعی و غیر واقعی است.

وی افزود: این حمله سایبری به منظور اخلال در فضای عمومی کشور در سالگرد آشوب بنزین در آبان 98 انجام شد و چند روز قبل شایعاتی مبنی بر آزاد شدن قیمت بنزین تا سقف 14 هزار تن شنیده شد. . خوشبختانه رسانه ها از جمله رسانه ملی به سرعت وارد عمل شدند و اجازه ندادند دگراندیشان به اهداف خود برسند.

سلیمی افزود: ورود به موقع رسانه ها و جایگاه مسئولان نشان می دهد که اطلاع رسانی دقیق و نگذاردن کار امروز برای فردا چقدر می تواند توطئه ها را خنثی کند. طرفی که این اقدام را انجام می دهد باید بداند که قطعا جوابی را که شایسته است خواهد گرفت و سیلی سنگینی خواهد خورد.

این نماینده مجلس ادامه داد: چنین اتفاقی نشان می دهد که شبکه ملی اطلاعاتی که توسط مجلس نگهداری می شود بسیار مهم است. البته همانطور که قبلا ذکر شد هیچکس در کشور به دنبال محدود کردن استفاده از پیام رسان های خارجی نیست، اما هدف از ایجاد شبکه ملی اطلاعات ایجاد بستری امن برای محافظت از زیرساخت های کشور در برابر حملات سایبری است، بنابراین جان مردم نباید مزاحم شود امیدواریم دولت به قول خود عمل کند و هر چه زودتر این شبکه را عملیاتی کند.

وی افزود: چنین اتفاقاتی نشان می دهد کسانی که می گویند ما به شبکه ملی اطلاعات نیاز داریم استدلال محکمی دارند و کسانی که این گفته را به سخره می گیرند باید امروز پاسخگوی این جنایت باشند. کسانی که مسئولیت داشتند و نتوانستند شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی کنند، امروز باید پاسخگو باشند.

سلیمی خاطرنشان کرد: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در دستور کار جدی مجلس است و در این راستا جلسه ای در کمیته صنعتی داشتیم و وزیر نیز قول شروع آن را داد و با قاطعیت پیگیر آن هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید