اطلاعات طلای عصر تکنولوژی / دیدگاه لیبرال است. وی مخالف طرح حفاظت و جلوگیری از اجرای شبکه ملی اطلاعات است

ساعت: 12:47
تاریخ انتشار: 14/09/09
کد خبر: 1789144

حجت الاسلام محمد کرباسی گفت: نمایندگان محترم مجلس; موافق و مخالف، به هوش! مردم فضای مجازی قوی و بدون محتوای فاسد اخلاقی می خواهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزیر ارتباطات روسیه به تیتریک گفت: ما می خواهیم یک انبار داده برای فروش داده های عمومی و خصوصی ایجاد کنیم.

حجت الاسلام محمد کرباسی ادامه داد: دولت در کشورهای دیگر نیز بر یک بایت داده تکیه دارد. او قصد دارد آن را افزایش دهد و میلیاردها دلار خرج کند.

وی افزود: دولت در کشور ما نیز هزینه دیتا را پرداخت می کند با این تفاوت که زیرساخت هایی که از بیت المال خریداری می کند به صورت رایگان در اختیار بستر خارجی قرار می گیرد تا از یک طرف با فروش پتابایت دیتا بگیرد. داده هایی که دریافت می کند برای کسب درآمدهای نجومی و از سوی دیگر برنامه ریزی برای تخریب فرهنگ، اقتصاد و امنیت کشور با استخراج داده ها از این فن.

این کارشناس تصریح کرد: این تمام ماجرا نیست. وقتی چهار حاکم با این وضعیت اسفبار همدردی می کنند و برای خروج کشور از این ذلت تلاش می کنند تا تریبون خارجی را حداقل در قبال سودها و درآمدهای کلانی که به دست می آورد پاسخگوی دولت کنند، مالیات و عوارض بپردازند. به حفظ حریم خصوصی افراد متعهد باشید. برخی فریاد می زنند که می خواهند اینترنت را متوقف کنند و تجارت را متوقف کنند.

حجت الاسلام کرباسی گفت: از چهار غربی انتظار نمی رود که در این موضوع به فکر منافع مردم و کشور باشند.

وی گفت: افرادی که دیدگاه های فکری و آزادی خواهانه را نسبت به فضای مجازی منتشر می کنند از عدم توسعه فناوری در کشور بهره اقتصادی می برند. افرادی که علاقه زیادی به واردات پهنای باند بین المللی دارند با شبکه ملی اطلاعات موافق نیستند.

این کارشناس ادامه داد: گفتمان انقلاب اسلامی در فضای مجازی به دنبال توسعه و ارتقای فناوری های ارتباطی است تا جمهوری اسلامی ایران مانند کشورهای کره جنوبی، آمریکا، فرانسه و… در این عرصه به ارتفاعات بالایی برسد. و در سطح این کشورها و باشگاه بهترین فناوران جهان.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان محترم مجلس; موافق و مخالف، به هوش! به همان اندازه که مردم می خواهند از مزایای بی شمار فضای مجازی بهره مند شوند، می خواهند فضای مجازی سالم و عاری از محتوای مفاسد اخلاقی باشد. طرح حمایت از مصرف کننده باید هر دو الزامات را برآورده کند. فریب شاخ های رسانه ای جریان منافقین را نخورید چرا که آنها منافع خود را به نام خواست مردم فریاد می زنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید