مهم ترین وظیفه شیعیان در عصر غیبت، شناخت معرفت ولی عصر است.


ساعت: 11:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۶
کد خبر: 1816218

حجت الاسلام اسدی گفت: اکنون مهمترین وظیفه ما این است که امام زمان را بشناسیم، شناسنامه را نشناسیم، بلکه بدانیم که او حجت امام است، حجت خداست، ولی خداست. کسی که خدا به وسیله او جهان را آفرید، او پر از عدالت است و گریه می کند، زمانی که پر از ظلم و ستم است، اوست که اسلام واقعی را به معنای واقعی دنیا اجرا می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام و المسلمین اسدی در گفتگو با هوارستان با اشاره به اینکه شب نیمه شعبان که شب ولادت امام زمان (عج) است، شب بسیار فضیلتی است، گفت: که بعد از شب نیمه شعبان دیگر فضیلتی نداریم; در این شب خداوند فضل و بخشش خود را به بندگانش می دهد شب جواب می دهد.

حجت الاسلام اسدی ادامه داد: برکات فراوانی را برای شب نیمه ذکر کردند و همچنین اعمالی از جمله چنگ، احیای شب نیمه شعبان، خواندن عبادت امام حسین (ع)، عبادت امام زمان و دعا را مطرح کردند که توانستند. مفاتیح خواندن و دعا که برکات زیادی نیز دارد و علاوه بر این برکات در این شبانه روز بسیار سفارش شده است.

وی تاکید کرد: امروز مهمترین وظیفه ما شناخت امام زمان است نه شناسنامه، بلکه شناخت مقام امام که حجت خداست ولی خدا شخص است. خداوند به وسیله او دنیا را پر می کند.«او پس از پر شدن از ظلم و ستم فریاد عدالت می زند، اوست که اسلام راستین را به معنای واقعی کلمه در دنیا اجرا می کند و روز فرج، روزی است که به وعده الهی در این روز بندگان صالح خدا بر زمین حکومت می‌کنند و امنیت برقرار می‌شود، زمین ذخایر خود را آشکار می‌کند و فهم مردم افزایش می‌یابد.

به گفته وی، مردم از نظر رفتار و اخلاق از خداوند بهره مند می شوند و در آن زمان مسائلی که امروز گناه و ظلم و ظلم محسوب می شود در آن روزگار نخواهد بود، بنابراین ما تکلیفی داریم که در صورت نبود آن ما. نباید حواسش جمع باشد و ویژگی های شیعیان امام زمان را بر اساس آیه آخر سوره آل عمران در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: بعد از شناخت امام زمان گفته می شود که یک سری واجبات تلاش می کنند برای ظهور امام و سلامتی ایشان دعا کنند و خود امام توصیه می کنند برای تسریع فرج خیلی دعا کنید. و همچنین تقوا پیشه کنیم و مشکلاتی که می بینیم این است که صبر و مقاومت داشته باشیم و به مردم خدمت کنیم و تا جایی که می توانیم از گناه دوری کنیم و برای انجام تعهدات خود تلاش کنیم و به تحقق وعده های الهی امیدوار باشیم.

حجت الاسلام اسدی گفت: آیات متعددی داریم که امام می آید و دنیا را پر از عدل و داد می کند و در عین حال این ما هستیم که تا زمانی که تغییری در ما پیدا شود و زمینه ساز حضور امام در خودش نشود، این خبری نیست. خانواده و جامعه را تامین نکنید و ما هم باید به این توجه کنیم شادی کنیم و دعا کنیم.

وی افزود: امیدواریم جزو منتظران واقعی باشیم و منتظر باید آماده باشد، باید دعای ندبه را بخوانیم، دعای سلامتی امام را بخوانیم و امام را خطاب کنیم، در عین حال بی نیاز نباشیم. با علم به اینکه امام زمان (علیه السلام) از ما آگاه نیست، ولی بر همه اعمال ما گواه است، پس رفتار کنیم تا او از ما راضی باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید