وظیفه مادران در عصر غیبت تربیت نسل آینده است


ساعت: 11:27
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892644

سمیرا کومی گفت: مادران در دوران انتظار وظیفه خطیری دارند و باید فرزندان خود را نزد امام زمان (عج) و نسل مهدوی تربیت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سمیرا کومی کارشناس علوم قرآنی در گفتگو با خبرنگار « تیتریک » گفت: انتظار بارزترین ویژگی جامعه قبل از ظهور امام عصر (عج) است.

وی ادامه داد: موثرترین انتظار در بعد تعهد و مسئولیت اجتماعی متجلی می شود.

قمی افزود: جامعه و منتظران باید در اعمال و کردار خود از امام تبعیت کنند و در جامعه مهدوی محروم، فقیر، بیمار، دلتنگ، افسرده باقی نمی ماند.

این کارشناس گفت: صبر، استقامت و پایداری از دیگر ویژگی های جامعه مهدویت است. به دلیل طولانی شدن غیبت امام عصر (عج) باید صبر کرد و بر ایمان خود ثابت قدم بود زیرا بسیاری از مردم به دلیل طولانی شدن غیبت امام عصر (عج) از ایمان و اعتقاد خود دست می کشند، دعا کنید سعی کنید در بین اینها قرار نگیرید. مردم.

ایشان فرمودند: دعا برای حفظ ایمان و تعجیل در ظهور پیامبر از دیگر ویژگیهای جامعه منتظر است. جامعه مهدوی مشتاقانه منتظر 12 یار است و می داند که با ظهور پیامبر همه خیرات و برکات آسمان و زمین به سوی انسان جاری می شود.

کومی ادامه داد: عدالت در جامعه مهدوی به هدف خود می رسد و این ویژگی همه مردم را به خود جذب می کند و عدل الهی در این جامعه متجلی می شود.

این کارشناس افزود: مادران نیز در ایام انتظار وظیفه مهمی دارند و باید فرزندان خود را به امام عصر(عج) معرفی کنند.

وی تاکید کرد: متاسفانه کودکان و نوجوانان با امام زمان (عج) که امام زمان ما هستند آشنایی ندارند و والدین باید زمینه این آشنایی را ایجاد کنند.

قمی گفت: امام زمان (عج) امام زمان ما زنده و حاضر است، به معنای اهل بیت (ع)، شما امام را می بینید ولی او را نمی شناسید، امام در میان عوام زندگی می کند. مردم و از اوضاع شیعیان آگاه است.

این کارشناس در خاتمه تصریح کرد: آحاد جامعه منتظر امام زمان(عج) باشند و برای ظهور یاران دوازدهم دعا کنند، امام عصر(عج) منتظر ظهور 313 یاران واقعی هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید