نماز اهل بیت در تربیت نسل آینده مؤثر است

وی با بیان اینکه نماز در منزل تمرینی در زندگی است افزود: امروزه کودکان و نوجوانان در مواردی از جمله ارتباط با مردم یا سلب حق آنان خجالت می کشند اما گاهی اوقات بی احتیاطی عمل می کنند که خطرناک است در هنگام نماز در خانه شرم. و حیا جایگاه اصلی خود را پیدا می کنند.

این کارشناس مذهبی گفت: کودکی که چای را در دست می گیرد و به میهمانان تقدیم می کند یا شعری تهیه می کند و پشت تریبون کوچک خانه می خواند، اعتماد به نفس پیدا می کند و یاد می گیرد که بر کمرویی غلبه کند و با مردم ارتباط موثر برقرار کند.

حجت الاسلام وافی بر اهمیت نماز در منزل تاکید کرد و خاطرنشان کرد: در این جماعت ها کمیت معنا ندارد اما کیفیت کار مهم است چه تعداد مستمع در جماعت حضور داشته باشد، سخنران کی باشد یا چه چیزی. آماده پذیرایی از عزاداران است. این که چند قطره اشک با خانواده دلها را پاک می کند. تأثیر مثبتی بر زندگی می گذارد که ارزشمند خواهد بود.

مناسک خانه تمرین مهارت های زندگی است

وی با بیان اینکه هر آنچه به امام حسین (ع) نسبت داده می شود، ارزش پیدا می کند; وی افزود: خانه ای که در آن ذکر اهل بیت (علیهم السلام) خوانده شود با خانه معمولی متفاوت است. فرشی که زیر پای عزاداران امام حسین (ع) است ارزش پیدا می کند حتی غبارش برکت دارد.

این سخنران توانا تصریح کرد: غذاهایی که به نام ائمه اطهار طبخ می شوند طعم و عطر دیگری دارد، چای روجا شفابخش است و اینها همه آثار برکتی است که روجای خانگی به خانه های ما می آورد.

حجت الاسلام وافی تاکید کرد: کودکی که در خانه مسئولیت می یابد، حس عزت را درک می کند، بنابراین احترام و تکریم مردم را در آینده یاد می گیرد.

وی ادامه داد: وقتی فرزندانتان ببینند که از خود گذشتید تا غذا، چای، نذری یا هر چیز دیگری به میهمان اباعبدالله (عج) برسد، روحیه قناعت و ایثار را فرا می گیرند و خودخواه نخواهند بود. و جاه طلب مثل بچه های امروزی.”

حجت الاسلام وافی با بیان اینکه امام رضا(ع) یکی از اقامه کنندگان نماز خانه بود، خاطرنشان کرد: حضرت رضا(ع) همیشه شاعری را در محضر خود می دید که در وصف شهید حسین و شهدای کربلا شعر می خواند. ; خانواده هایشان را دعوت کردند و جشن گرفتند.

این کارشناس مذهبی در نهایت گفت: در مجالس خود به دنبال شلوغی نباشید، همانطور که حضرت ام البنین بعد از واقعه عاشورا به دنبال شلوغی نبود، چهار قبر درست کرد و دعای فرزندش ابوالفضل العباس (علیه السلام) را خواند. . ) در کنار آنها.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید