رسالت مهم مادران عاشورایی تربیت نسل حسینی است


ساعت: 13:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890328

شکوفه خادمی گفت: بانوان باید پیام های حماسه بزرگ عاشورا را بشناسند و سبک زندگی حسینی و زینبی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شکوفه خادمی مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: بانوان باید پیام های حماسه بزرگ عاشورا را بدانند و سبک زندگی حسینی و زینبی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

وی ادامه داد: اگر خودمان را در دانشگاه امام حسین (ع) بگذاریم و بر روی خرابه های شام وارد کلاس شویم، با اندکی تأمل درمی یابیم که سیدالشهدا (ع) همه اعضای خانواده خود را به میدان جنگ برده است. حقانیت اسلام و امروز مکتب حسینی یک مدرسه جهانی برای تربیت انسان است.

خادمی افزود: حادثه کربلا پس از گذشت قرن ها زنده و پویا است و علما و نویسندگان را به این فکر انداخته است که چگونه خون سیدالشهدا(ع) در رگ های شیعیان باعث رونق این حادثه و رونق بیداری اسلامی در جهان شد. و جهانی شدن

وی گفت: یک دانشجوی اسپانیایی در گروه دانشجویان بین الملل داشتیم که برای این ایام پیشنهاد می کرد و امام حسین (ع) را به مکتب جهانی معرفی می کرد.

خادمی با بیان اینکه دانشجویان بین المللی هنگام مواجهه با ماه محرم به کتاب های واقعه کربلا مراجعه می کنند، ادامه داد: این دانشجویان متون تخصصی این مراسم را مطالعه کرده اند و جالب است که در مورد امام حسین (ع) بسیار خوب صحبت می کنند. . ).

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه رسالت تربیت نسل آینده حسینی بر عهده مادران است، افزود: والدین باید ابتدا ویژگی های مکتب امام حسینی را در سبک زندگی خود بشناسند و در زندگی و تربیت خود به کار گیرند.

وی با بیان اینکه مهمترین هدف قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بوده است، گفت: امروز این فریضه الهی در جامعه بسیار ضعیف شده است و زنان با تربیت نسل حسینی نقش اساسی در احیای این سنت الهی دارند. .

خادمی با اشاره به اینکه صبر حضرت زینب(س) الگوی بی نظیری در همه اعصار بوده است، گفت: حضرت زینب(س) در ابلاغ پیام عاشورا نقش بی نظیری ایفا کردند، روحیه خود را از دست ندادند، هرچند که دیده بودند. درگذشت برادرش و پر از قدرت برای تبیین واقعه عاشورا در جامعه ایزدی سخنرانی کردند و سخنان این بانوی بزرگوار، دشمنان را به لرزه انداخت.

این استاد دانشگاه در خاتمه خاطرنشان کرد: امروز وظیفه مادران است که با تربیت نسل حسینی و تبیین این واقعه بزرگ و تاریخی، فرهنگ عاشورا را به نسل های آینده منتقل کنند و نهادهای آموزشی و پرورشی باید مادران را در تحقق آن یاری کنند. این ماموریت بزرگ

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید