مادران شهدا راه حضرت زهرا (سلام الله علیها) را دنبال کردند/ نقش مهم دختران و مادران در تمدن جامعه نوین اسلامی


ساعت: 15:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887403

مهدی تقی زاده با اشاره به اینکه مادران شهدا پیرو راه حضرت زهرا (س) بودند، بر نقش مهم دختر و مادر در تمدن جامعه نوین اسلامی تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، حجت الاسلام مهدی تقی زاده صبح امروز در مراسم سه سالگی امام حسین (ع) در آستان مقدس امامزاده سید محمد (ع) فریدکنار با اشاره به جایگاه و منزلت زن در قرآن. الف، گفت: شخصیت و رسالت مادر حضرت موسی و بعثت آن حضرت، شخصیت حضرت آسیا، حضرت مریم، حضرت خدیجه با همه رشادت ها و جلوه های ویژه، حضرت زهرا (س)، جریان حجاب زینب. (S) بر کسی پوشیده نیست.

وی خاطرنشان کرد: در عصر حاضر و پیشرفت انقلاب اسلامی، مادران شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم، مادرانی که سه یا چهار شهید در راه اسلام دادند، همان مسیری را طی کردند. حضرت زهرا (س).

امام جمعه سررود به بیان نمونه ای از صبر مادران شهدا پرداخت و تصریح کرد: مادران شهدایی که سه فرزند شهید خود را تقدیم انقلاب و اسلام کردند اما زینبوار در پاسخ به اینکه چگونه دوری فرزندان خود را تحمل می کنند اعتراف می کنیم که فرزندانمان را در راه خدا بخشیده ایم و این گونه تحمل سختی های دوری برایمان آسان می شود.

تقی زاده بر نقش مهم دختر و مادر امروز تاکید کرد و گفت: امروز دختران و مادران وظایفی دارند که نظام مقدس جمهوری اسلامی را به تمدن جامعه نوین اسلامی برسانند که اطاعت از حضرت زهرا(س)، حجاب آن حضرت، ترویج آنان از جمله آنهاست. تفکر و شیوه زندگی زهرا.باید

وی گفت: امروز وظیفه مهمی در قبال رسالت حضرت رقیه(س) و تربیت رقیه آن زمان و تشویق تفکر آن حضرت داریم.

لازم به ذکر است این مراسم به میزبانی هیئت ارادتمندان حضرت علی اصغر (علیه السلام) و هیئت ارادتمند حضرت زهرا (س) در حرم مطهر سید محمد (ع) ج) فریدونکنار برگزار شد.

انتهای پیام/


دیدگاهتان را بنویسید