معرفت و شناخت امام زمان (عج) پیوند رابطه با خداست


ساعت: 09:27
تاریخ انتشار: 1401/07/14
کد خبر: 1901504

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا پیری گفت: اگر می خواهیم به خدا برسیم باید معرفت خود را نسبت به امام زمان (عج) و معرفت خود را نسبت به ائمه اطهار افزایش دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا پیری از اساتید دانشگاه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون به مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج) با بیان اینکه مهمترین مناسبت امام زمان (عج) در طول سال نهم ربیع الاول مصادف با آغاز امامت ایشان است، ایشان فرمودند: این روزها حتی از نیمه شعبان برای نیمی از ماه مهمتر است. شعبان ولادت اوست، اما وقتی امام حسن عسکری(ع) به شهادت رسید، امام زمان(عج) سکان امامت را به دست می گیرد.

وی با بیان اینکه ولایت امام زمان (عج) به عنوان ولایت و حاکمیت ایشان بر مردم جامعه و این ولایت رکن و اساس دین است، افزود: انتظار رحلت امام زمان (عج) نیازمند علم روز افزون است. بر این اساس در عصر غیبت و انتظار باید زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) در عرصه های مختلف باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین پیری در خاتمه مطلب فوق، حکومت امام زمان(عج) را کلید بازگشایی و هدایت مردم در همه ابعاد عنوان کرد و ادامه داد: آغاز امام زمان(عج) عصر (عج) یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است.

وی همچنین درباره نمازهای روز شروع امامت امام زمان (عج) گفت: بهترین کارها در این روز علاوه بر نمازهای خاص و فرج و نمازهای مقید، زیارت است. به خاندان یاسین و دعای «اللّهُمْ عَلَیْنَا الْطَاعِبِ وَ عَلَیْهِ الْعَشْرِی» است.

این کارشناس مذهبی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان موضوع غیبت امام همام گفت: زندگی امام دوازدهم (ع) به 4 دوره تقسیم می شود که دوره اول شامل ولادت تا غیبت و دوره دوم است. دوران غیبت صغری این حضرت است و شامل بزرگواران می شود و به گفته ایشان امام زمان (عج) دارای دو غیبت صغری و کبری بوده که مدت غیبت صغری ایشان 70 سال بوده و چهار نایب خاص نیز داشته است. دوره سوم و چهارم عمر حضرت مهدی (عج) به ترتیب شامل «غیبت کبری» و دوران حکومت آن حضرت است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه آغاز امامت امام زمان (عج) سرآغاز نور بر جهان اسلام بود، گفت: یاران واقعی این حضرت دارای ویژگی های خاصی هستند، آن که می خواهد در زمره اصحاب باشد. امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باید رفتار و کردار داشته باشد، اگر خاص باشد، ادای واجبات و ترک محرمات اولین رفتار مهم منتظر است که همیشه باید رعایت کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید