امام حسن عسکری (ع) در سخت ترین شرایط امام شد / شهادت امام یازدهم سرآغاز جوشش خون شیعیان در غم غیبت است

زمان: 15:00
منتشر شده در: 1400/07/23
کد خبر: 1776262

حجت الاسلام محمد پوراکبر گفت: امام حسن عسکری (ع) در سخت ترین دوره های تاریخ امام رهبری شیعیان را بر عهده گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمد پوراکبر ، کارشناس مذهبی به خبرنگار تیتریک گفت: سالروز شهادت یازدهمین ستاره درخشان استان امام و امام حسن عسگری (ع) سرآغاز جوشش خون شیعیان در غم غیبت است. ”

وی ادامه داد: امروز شهادت عشق و غم انگیزترین روز برای شیعیان در عصر غیبت فرزند گمشده آنها است. باران اشک باید بهانه ای شود تا بی صبرانه منتظر بمانید و از فرزند گم شده خود خداحافظی کنید.

حجالاسلام پوراکبر می افزاید: «در فضیلت او ، با توجه به اهمیت اندیشه و تفکر ، کافی است که او شیعه باشد. او صبر می خواهد ، دوران غیبت را تحمل می کند و سرانجام اهلبیت (ع) را سربلند می کند.

وی اظهار داشت: امام حسن عسکری (ع) به دلیل اقامت تحمیلی خلیفه عباسی در منطقه “عسکر” در شهر سامرا به “عسکری” معروف شد.

این کارشناس تصریح کرد: یکی از مشهورترین القاب حضرت ، «نقی» و «زکی» است و کنیه مبارک وی «ابومحمد» است.

حجالاسلام پوراکبر گفت: امام یازدهم 22 ساله بود که با شهادت پدر بزرگوارش امام شیعه شد و به مدت 6 سال سخت ترین شرایط سیاسی و اجتماعی را رهبری و رهبری کرد.

وی افزود: اگرچه آنها سه سال تحت محاصره و کنترل شدید دولت بوده اند اما موفق شده اند این مسئولیت را به بهترین نحو انجام دهند.

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: “سرانجام ، معتمد عباسی نتوانست وجود مقدس و نورانی را تحمل کند و او را در هشتم ربیع الاول 260 هجری قمری در 28 سالگی مسموم و به شهادت رساند و در خانه خود در دفن کرد. سامارا نزدیک حرم پدر بزرگوارشان. “دادند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید