امام حسن عسکری (ع) معلم سبک زندگی مهدوی در عصر غیبت است / وحدت نیاز اساسی جوامع اسلامی برای غلبه بر چالش ها است

زمان: 20:00
منتشر شده در: 1400/07/23
کد خبر: 1776316

ائمه جمعه و خطبه های نماز جمعه در شهرهای مختلف استان کرمانشاه در آیین سیاسی نماز جمعه این هفته مسائل مختلف شهر و کشور را تشریح کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ائمه جمعه و خطبه های نماز جمعه در شهرهای مختلف استان کرمانشاه در آیین سیاسی نماز جمعه این هفته مسائل مختلف شهر و کشور را تشریح کردند.

وحدت یک نیاز اساسی جوامع اسلامی برای مقابله با چالش ها است


به گزارش مرسانیوس ، آیت الله مصطفی علما ، نماینده ولی فقیه استان و پیشوای نماز جمعه کرمانشاه در خطبه های امروز جمعه گفت: وحدت اساس و نیاز جوامع اسلامی برای مقابله با چالش های غرب برای این جوامع است. “

وی با اشاره به اهمیت وحدت بین جوامع اسلامی افزود: از آغاز اسلام ، تفرقه و تفرقه بین جوامع مسلمان سیاست استعمار بوده و هست و مسلمانان باید بعد از این همه سال از این سیاست مطلع باشند.

سخنگوی کرمانشاه ، مقام معظم رهبری استان و امام جمعه استان گفت: ظرفیت بیش از 50 کشور جهان در صورت متحد و یکپارچه شدن می تواند اقتصاد جهان را تغییر دهد.

وی ادامه داد: بنابراین استکبار جهانی به رهبری آمریکا تمام تلاش خود را برای مقابله با این موج بیداری اسلامی که در منطقه آغاز شده است انجام می دهد.

دانش پژوهان با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) خاطرنشان کردند: امروز سالروز شهادت چهارمین شهید در محراب آیت الله اشرفی اصفهانی (ع) است که به مردم این منطقه خدمت کرده است. استان به مدت 25 سال ، و این به استثنای صداقت و ایمان است. او شهیدی نیست که او را اینقدر محکم نگه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به وقایع پیش رو در هفته آینده ، هفته تربیت بدنی و تاسیس انجمن اولیا و مربیان را گرامی داشت.

امام حسن عسکری (ع) معلم سبک زندگی مهدوی در عصر غیبت است

به گزارش دراز بازی ، حجت الاسلام عسگری این هفته در نماز جمعه سرپل ذهاب گفت: امام حسن عسکری معلم سبک زندگی مهدوی در عصر غیبت است.

امام موقت جمعه از سرپل ذهاب افزود: امام حسن عسگری (ع) به دلیل تردید عمومی در حقانیت رهبر الهی عجیب ترین امام است ، همانطور که خود امام می گوید: ».

وی اذعان داشت: “تردید در مشروعیت رهبر الهی در جامعه شیعه اولین دلیل عدم حضور امام زمان (عج) است ، یعنی با تغییر رفتار شیعیان ، نعمت سرنوشت رخ داد ، همانطور که امام بکر (همانطور که می گوید): “خداوند به موجوداتش برکت دهد و آنها را عصبانی کند.”

عسکری تصریح کرد: قیام یا ظهور حجت خدا بخشی از تقدیر و سرنوشت است و این که آیا مردم ارزش امام را می دانند یا اخلاقی ندارند ، خداوند نعمت امام را به مردم عطا کرده است ، این نعمت را تغییر نمی دهد مگر اینکه مردم اخلاق خود را تغییر دهند. خداوند 11 امام برای مردم گذاشت و در امام یازدهم مردم اخلاق خود را تغییر دادند و خداوند سرنوشت آنها را تغییر داد.

وی افزود: گروهی از شیعیان نامه ای به امام حسن عسکری نوشتند که ما برای خدمت شما پول ارسال کرده ایم. بگو کجا خرج شده اند. بعد از این نامه نگاری بود که امام به شیعیان اجازه ملاقات نداد و پرده مشکی را در وسط اتاق گذاشت. وی در پشت صحنه با شیعیان ملاقات کرد و آنها فقط صدای امام را شنیدند و این اولین مرحله غیبت آنها بود که آنها فقط صدای امام را داشتند و در زمان امام دوازدهم ، امام و صدای امام توسط شیعیان گرفته شد.

وی در ادامه به دوازدهمین ربیع الاول ، آغاز هفته وحدت و ولادت باسعادت پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و گفت: این در بین مسلمانان است.

سخنگوی موقت این شهر روز جمعه گفت: “دشمنان امروز به دنبال این هستند که مسلمانان را در برابر مسلمانان قرار دهند تا مسلمانان را به دست دیگر مسلمانان از بین ببرند و آنها را در کنار هم نگه دارند ، که این بهترین راه برای مقابله و خنثی سازی این پیشرفت و تقویت وحدت و همدلی است.” به در جوامع اسلامی باشید.

وی خاطرنشان کرد: بهترین راه برای وحدت و همدلی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) ، و اخلاق بزرگ و خوب وی این است که مسلمانان به آن پایبند باشید و قدرت اسلام را به دشمنان اصفهان نشان دهید.

امام جمعه موقت این شهر 24 ماه عقیدتی سیاسی ارتش را یکی از مناسبت های مهم می داند و می گوید: ارتش غیور ، شجاع و ولایی جمهوری اسلامی ایران ، به ویژه تیپ 71 صاحب الزمان ( ع) ، واقع در پادگان ابو دار ، فعالیت های مختلف عقیدتی و قرآنی را انجام داد. معنویت را در بین نیروها می بخشد و تقویت می کند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید