مطالعه سیره امام حسن عسکری (ع) به سبک زندگی در قرآن کمک می کند.

ساعت: 12:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۳
کد خبر: 1784127

حجت الاسلام محمدعلی دهقان گفت: امام حسن عسکری(ع) در زمان امامت خود بیشتر اوقات در زندان بودند و با اخلاق و عمل خود بسیاری از مردم را به دین مبین اسلام دعوت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یک کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک، خوش اخلاقی را از ویژگی های امام حسن عسکری (ع) دانست. باغ ها

حجت الاسلام محمدعلی دهقان ادامه داد: امام حسن عسکری(ع) در زمان امامت خود بیشتر اوقات در زندان بودند.

وی با اشاره به اینکه دوران امام یازدهم سخت ترین دوران امامت ائمه است، افزود: هیچ یک از ائمه این خفقان و زندان را تجربه نکرده اند.

حجت الاسلام دهقان گفت: حسن عسکری(ع) را دارم که در هیچ کجای زندگی خود با بن بست مواجه نشده و با همه سختی ها و مشقاتی که داشت، توانست شیعیان خود را به این مقصد نهایی برساند.

این کارشناس بیان کرد: امروزه که بشر در بن بست فکری و اجتماعی به سر می برد الگوگیری از پیشوایان همچون «ائمه معصومین(ع)» یکی از بهترین رویکردهاست.

حجت الاسلام دهقان ادامه داد: سختی های زندگی نباید ما را از رسالت دینی خود دور کند و هرگاه در زندگی کم داریم با خواندن سیره اهل بیت(ع) از سیره آنها الگو بگیریم.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: شناخت اولیای الهی، مطالعه سیره اهل بیت(ع) به سیره در قرآن کمک می کند. عبرت گرفتن از سیره امام حسن عسکری(ع) برای مردم ضروری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید