«سخاوت و کرامت» بارزترین صفت امام حسن (ع) است / امام حسن (ع) آبروی خود را فدای وحدت اسلام می کند.


ساعت: 12:12
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822518

این کارشناس مذهبی گفت: متأسفانه برخی از اشاعره زمان در سال های اخیر صریحاً به امام حسن (ع) به عنوان الگو تقدیم کرده و جام زهر اطاعت از شیاطین و معاویه زمان را تقدیم می کنند. ولی امر مسلمین و تلاش در این زمینه «و اصرار کردند ولی به هر حال بصیرت و استقامت امت و امام امت باعث شکست آنها شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمد نظری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با تبریک ولادت باسعادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: سخاوت و کرامت امام حسن (ع) بیش از سایر کمالات، صفات والا، انسانی و معنوی در وجود ایشان تجلی یافته است و بنا بر سابقه ایشان 3 برابر نصف مال و 2 برابر آنها نیز تمام دارایی خود را در راه خدا خرج کرده اند.

وی با بیان اینکه طبق داستان هیچ کس را دست خالی رها نکرده است، خاطرنشان کرد: معمولاً گدای که امام حسن (ع) را می خواند و کمک می طلبد این نیست که کمکش جزئی باشد و تکلیف حل شود، بلکه نیاز به گدا.تا حد زیادی حلش کردند.

حجت الاسلام نظری با بیان اینکه سخاوت و سخاوت امام حسن (ع) لازمه همه انسان ها در همه حال است و نشانه کرامت، شخصیت، عظمت و گستره وجودی انسان است، افزود: قرآن کریم در آیات مربوط به به انفاق (آیات 261 تا 274 سوره مبارکه بقره) می‌فرماید که تحکیم و تقویت روح و نیروی انسان از آثار انفاق است و نشان‌دهنده کرامت و شخصیت و ارزش وجودی انسان است.


* مال دادن نشانه کمال و عظمت روح انسان است

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه انسان فطرتاً و فطرتاً مال خود را دوست دارد و به آن تعلق دارد، گفت: در آیات مختلف قرآن کریم آمده است که انسان به مال خود علاقه دارد اما نشانه کمال، عظمت است. و عظمت روح انسان عشق و نیاز به مال او باز هم ایثار و فداکاری و گذشت می کند که از کمالات امام حسن (ع) است.

وی گفت: با وجود اینکه افراد نجیب و سخاوتمندی در جامعه هستند و کمک می کنند و کمک های مؤمنانه و افطاری می کنند که حتی مورد قدردانی رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت، اما در جامعه ما همچنان فقر، فاصله طبقاتی و مشکلات معیشتی وجود دارد. چنین جماعتی با وجود اینکه ادعای شیعه بودن دارند، دارای ثروتهای انبوه، تکثیر و ثروت اندوزی هستند و فقرا و نیازمندان را فراموش می کنند که با ادعای شیعه در تضاد است و نشان می دهد که جامعه ما باید از فرهنگ بترسد. مقدس اهل بیت. .

حجت الاسلام نظری افزود: امیدواریم فرهنگ رسانه، مبلغان و عموم مردم باعث ایجاد رعب و وحشت در این فرهنگ شود و سیره امام حسن (ع) در جامعه گسترش یابد تا بتوانیم به سمت عدالت اجتماعی بیشتر حرکت کنیم. “


امام حسن (ع) در صلح با معاویه آبروی خود را فدای وحدت اسلام کرد.

وی با بیان اینکه عزتی که من حسن (ع) انفاق کرده است از صدقه مال مهمتر است، گفت: مال کمتر از جان و جان، کمتر از آبرو است و قرآن کریم در حکومت می داند و می داند و توصیه می کند در حالی که می تواند با مال خود جهاد کند و دشمن را دفع کند، ایثار بر عزت مقدم است، اما بزرگ ترین کرامت امام حسن (ع) ایثار در راه اسلام و مسلمین و حفظ مکتب اهل بیت بود. مانند).

حجت الاسلام نظری با بیان اینکه این فداکاری، پذیرش جام زهر صلح و آتش تحمیل شده توسط ظالم و فرعون زمان معاویه بود، گفت: تبلیغات معاویه در تحریف آن زمان باعث شد بسیاری از جامعه با وی همراه شوند. و امام حسن (آنها مجبور شدند اداره جامعه را به ظالم و فرعون وقت معاویه بسپارند).


* فدای ناموس از بخشش مال بالاتر است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه این نوع کرامت از شأن و بخشش مال بالاتر است، افزود: مال آنچنان ارزشی ندارد، اگرچه مردم به مال خود علاقه دارند، اما مردم بیشتر به کرامت و شخصیت علاقه دارند تا به مال. و در نظر دارم شرایطی را که جریان تحریف و فرعون زمان در جامعه ایجاد کرده بود، راهی جز تسلیم در برابر حکومت برای حفظ وحدت اسلام اهل بیت (ع) نیافت.

وی با بیان اینکه کسانی که ادعا می کنند امام حسن (ع) در شرایط عادی صلح کردند اشتباه می کنند، افزود: انسان بخور علم را دارد که خداوند و پیامبر اعظم (ص) و پروردگار مؤمنان (ص) به آن منصوب کرده اند. قدرت را به انسان منافق، نالایق، فاسد و فاسد بسپارید، اما اضطرار باعث این عمل به امام حسن (ع) شده است.


* بصیرت و استقامت امت موجب شکست اشعریان زمان تحمیل صلح بر رهبر انقلاب شد.

این کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه صلح امام حسن (ع) الگو نیست بلکه درس عبرت است، گفت: متأسفانه برخی می گویند الگو بگیریم اما تعظیم ظالمان الگوی شیطان، بی کفایتی است. ضعف و رها شدن، استقامت.»

وی افزود: متأسفانه برخی از اشاعره اخیر صریحاً صلح امام حسن (ع) را الگو قرار داده و جام زهر خیانت به شیاطین و معاویه را از زمان ولی امر مسلمین و تلاش و کوشش عرضه کرده اند. اصرار در این زمینه.«اما به هر حال بصیرت و استقامت امت و امام امت باعث شکست آنها شد.

حجت الاسلام نظری تاکید کرد: وجود مبارک امام مجتب(ع) بنده است، اما معصوم(ع) بنده هوای نفس نیست، بلکه بنده خداست، پس در مواقع لزوم از مال خود استفاده کنید. جان و آبرو برای حفظ اسلام و انسان و انسانیت و هدایت انسان. سرمایه گذاری می کنند.

وی گفت: در طول تاریخ هدف این بوده است که چهره نفاق و خیانت بیشتر نمایان شود، اما با توجه به پیش بینی امام حسن (ع) درباره نحوه رفتار معاویه و بنیامین با امت، زمان بر حقانیت امت گذشته است. کار من حسن (ع) است.» نشان داده شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید