سخاوت و گذشت امام حسن (ع) الگوی امروز جامعه باشد/ بهترین عمل در ماه مبارک رمضان رحمت و رأفت و ایثار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات گفت: ماه مبارک رمضان، ماه عید الهی و یکی از پرفضیلت ترین ماه هاست که آثار و برکات فراوانی دارد.

وی ادامه داد: این ماه مبارک، ماه انسانیت و پیوند ارواح مؤمنان با کتاب الهی و بالاتر، تجلی قرآن و معارف آن در زندگی، کار و سایر امور دنیوی است.
استاد حوزه علمیه افزود: ماه رمضان علاوه بر فضیلت معنوی و مقدس، ماه عمل به فضایل نیکی از جمله خویشتن داری، صبر، صبر و بردباری است.
وی افزود: بهترین عمل در ماه مبارک رمضان رحمت، رأفت و ایثار است که درجات متفاوت و بالایی دارد.
یکی از اعضای جامعه مدرسین با اشاره به ولادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: امام دوم ما شیعیان الگوی کرامت و ایثار بود، از این رو ایشان را اهل بیت (ع) می نامند. )”
وی خاطرنشان کرد: داستان از سخاوت و سخاوت امام حسن (ع) بسیار می گوید; مثلاً وقتی غریبه ای به شهر آمد، امام حسن (ع) به گرمی با او سلام کرد.
آیت الله فقیهی با اشاره به سخاوت امام حسن (ع) گفت: سخاوت و سخاوت امام حسن مجتبی (ع) به حدی بود که در طول زندگی خود سه بار تمام دارایی و اموال خود را بین نیازمندان تقسیم کرد.
وی گفت: سخاوت و گذشت امام حسن (ع) با تواضع همراه بود و بیش از حد نیاز به نیازمندان کمک کرد. حسن خلق و حسن اخلاق امام حسن باید برای همه ما الگو باشد.

این مدرس حوزه علمیه اعلام کرد: خداوند متعال ما را از برکات ماه پرفیض و توفیق کسب توشه از ثمرات آن عنایت فرماید و ما را از برکات موعود در این ماه رحمت فرماید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید