امام حسن مجتبی (ع) برای حفظ اسلام مجبور به صلح شد / کرامت حسنی; فرصتی برای کمک به فقرا


ساعت: 10:07
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822468

حجت الاسلام محمدعلی گوربانی گفت: صلح امام حسن (ع) به دلیل ناسازگاری لشکریانش، اساس اسلام را حفظ کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمدعلی قربانی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک با تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: سلام. امام حسن (ع) او از بنیان اسلام حمایت کرد زیرا ارتشش ناسازگار بود.


وی ادامه داد: اگر امام حسن(ع) به مبارزه ادامه می داد، اسلام در خطر بود زیرا یارانش قافیه خود را از دست داده بودند و امام چاره ای جز صلح و سازش نداشتند.


حجت الاسلام قربانی افزود: امام حسن(ع) مظلوم ترین شخصیت جهان است و در زمان امامت سختی های زیادی ممکن شد.


این کارشناس گفت: همه ائمه معصومین (ع) مورد ظلم دشمنان و بیگانگان قرار گرفتند و کشته شدند، اما شهادت امام حسن (ع) بسیار دلخراشتر از بقیه اهل بیت (ع) بود زیرا این امام با دشمنی پنهان اعضای آن همراه بود خانواده اش به شهادت رسیدند.


حجت الاسلام قربانی گفت: وهابیت خبیث تا کنون اجازه ساختن معبد و بارگاه امام حسن (ع) را نداده و امروز پس از گذشت سال ها اجازه زیارت قبر این امام بزرگوار را به نمازگزاران نمی دهد.


وی ادامه داد: امام حسن(ع) بارها و بارها هر چه داشتند در راه خدا به نیازمندان می دادند که این نشان از کرامت ایشان بود.


این کارشناس تاکید کرد: سخاوت و اعمال نیکی که امام حسن مجتبی(ع) در راه خیر، مهربانی و حمایت از اقشار درماندگان و نیازمندان انجام داد، ایشان را کریم اهل بیت(ع) و بنا به فضایل و نادری نامیدند. و گاه هدایای بی نظیر این امام بزرگوار شایسته لقب «جهان» است.


حجت الاسلام قربانی گفت: ولادت امام حسن (ع) در نیمه ماه مبارک رمضان نشان می دهد که نباید در این ماه خیر از یاد فقرا غافل شد و اصل روزه بر آن استوار است.


وی ادامه داد: حتی کمک های کوچک نیز گره های بزرگی را باز می کند. پس با الگوگیری از اهل بیت (ع) کمک به نیازمندان و مستمندان را در دستور کار زندگی خود قرار دهیم.


این کارشناس در خاتمه با تاکید بر اینکه با کمک هزاران تومانی توانستیم خانواده نیازمند داشته باشیم، تاکید کرد: عدم کمک خجالت نکش، زیرا این کمک دل بسیاری از نیازمندان را شاد می کند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید